کد خبر: ۱۲۵۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۱۳ مهر ۱۳۹۷
در نماز جمعه شیراز مطرح شد:

قدرت موشکی ایران حافظ منافع کشور است/ کاهش نرخ ارز کافی نیست، اجناس باید کاهش پیدا کند/ 75 درصد جرایم خشن در فارس بصورت علمی کشف شدند

امام جمعه موقت شیراز گفت: قدرت موشکی ایران حافظ منافع کشور است و این فناوری حاصل تلاش و پایمردی دانشمندان ما بوده است.
به گزارش شیرازه، امام جمعه موقت شیراز سیزدهم مهر ماه در خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به کاهش نرخ ارز، گفت: ظاهراً برنامه‌ ها برای کاهش نرخ ارز با موفقیت روبرو شده اما این کافی نیست و باید قیمت اجناس باید کاهش پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن مرادی درخصوص انبار کردن اجناس به ویژه کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم با اعلام اینکه انبار کردن اجناس با هدف گرانی از نظر شرعی حرام است و مسئولان باید برخورد جدی با محتکران داشته باشند.

وی تصریح کرد: برخی چند هزار سکه احتکار کرده اند درحالیکه شاهد هستیم که عده ای بخاطر تنها 10 سکه جهت مهریه پشت میله های زندان هستند.

مرادی با تاکید بر اینکه مردم از بی عدالتی و تبعیض ناراحت هستند، خطاب به مسئولان گفت: جبهه‌گیری در نظام جمهوری اسلامی باید برای دفاع از قشر محروم جامعه باشد.

امام جمعه موقت شیراز همچنین اظهار داشت: طی روزهای اخیر شاهد شکست آمریکا بودیم که رای دیوان لاهه به نفع ایران از جمله آنها است.

وی همچنین گفت: در حال حاضر قدرت موشکی ایران حافظ منافع کشور است و این فناوری حاصل تلاش و پایمردی دانشمندان ما بوده است.

مرادی به شلیک موشک‌ های سپاه به مقر تروریست‌ ها اشاره کرد و اظهار داشت: این موشک‌ ها و دقت آن تعجب و تحسین کارشناسان حوزه نظامی دنیا را در پی داشت.

یک پلیس به ازای هشت هزار نفر در ایران!
امام جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات رسانی شبانه روزی و کم توقع پلیس اشاره کرد و ضمن قدردانی از زحمات کارکنان ناجا در راستای برقراری نظم و امنیت در جامعه، گفت: نيروي انتظامي با كمترين حقوق و امكانات بيشترين خدمات را به جامعه ارائه مي دهد.

مرادی امنيت را يكي از دعاهاي حضرت ابراهيم (ع) دانست و اظهار داشت: دعای ایشان اول براي امنيت و سپس براي رزق است که این موضوع جايگاه امنيت را نشان مي دهد.

وی در ادامه به مسئولیت و ماموریت های سنگینی که بر دوش نیروی انتظامی است اشاره و بیان کرد: نیروی انتظامی همواره در تمامی برهه ها اعم از شادی و عزا، مبارزه با فساد و قاچاق و موارد دیگری در کنار ملت بوده و تلاش کرده به بهترین نحو خدمت رسانی کند.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به اینکه مامورین پلیس هیچ گاه تعطیلی و غیر تعطیلی نمی شناسند و بصورت شبانه روزی در خدمت جامعه هستند، اعلام کرد: حدود 126 ماموریت بر عهده نیروی انتظامی گذاشته شده که این ماموریت ها را با امکانات محدودی که در اختیار داشتند به نتیجه رساندند.

وی با بیان اینکه با نگاهی گذرا به فعالیت های پلیس در سراسر دنیا متوجه  تلاش های بی وقفه ماموران ناجا در ایران خواهیم بود، اظهار داشت: در کشورهای دیگر 8 پلیس برای هر هزار نفر پیش بینی شده است در حالیکه در ایران برای هر 8 هزار نفر تنها یک پلیس وجود دارد!

خدمت به مردم و سرباز ولایت بودن افتخاری برای ما است/ 75 درصد جرایم خشن در فارس بصورت علمی کشف شدند
گفتنی است، رئیس پلیس استان فارس پیش از خطبه های نماز جمعه شیراز به ایراد سخنرانی پرداخت.

سردار احمدعلی گودرزی گفت: هفته ناجا، فرصت مغتنمی است تا پلیس عملکرد یکساله خود را که توام با توانمندی، اقتدار و سربلندی است را نشان دهد.

وی بیان کرد: امروزه فعالیت های نیروی انتظامی بر اساس تقوا، صبر، امانتداری و به صورت دانش بنیان، جامعه محور و حرفه ای گرا است.

گودرزی با بیان اینکه سربازان ولايت در مجموعه نيروي انتظامي همه توان خود را به كار خواهند بست تا خدمات خوبي به مردم ارائه دهند، تصریح کرد: ایجاد امنیت و ملموس شدن این مقوله مهم در جامعه را همواره در دستور کار خود قرار داریم.

وی تعامل و همکاری مردم با پلیس را موضوعی ارزنده عنوان کرد و اظهار داشت: خدمت به مردم و سرباز ولایت بودن افتخاری برای ما است.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس به ارائه عملکرد نیروی انتظامی پرداخت و گفت: طی یک سال گذشته 75 درصد جرایم خشن در استان فارس به صورت علمی کشف شده است.

گودرزی از کاهش دو درصدی کل سرقت های مهم در استان خبر داد و اذعان داشت: 48 تن انواع مواد مخدر و 296 ميليارد تومان كالاي قاچاق طي يك سال گذشته در استان کشف شده که این ها از دیگر اقدامات مهم پلیس در فارس است.

به گزارش شیرازه، فرمانده انتظامی فارس پس از اتمام نماز جمعه، در جمع مردم حاضر شد و طی ملاقاتی حضوری، مسائل و مشکلات انتظامی مردم را رسیدگی کرد.

نظرات بینندگان