کد خبر: ۱۲۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷
امام جمعه شیراز در دیدار مدیران اداره ورزش و جوانان فارس:

موفقیت يك ورزشكار در ميدان نشانه‌ی مديريت خوب قبل از ميدان‌داري است/ ورزشكاري كه افتخارآفريني مي‌كند نبايد گرفتار مسائل جزيي شود

امام جمعه شیراز گفت: توفيق يك ورزشكار در ميدان نشانه‌ی حمايت و برنامه‌ريزي و مديريت خوب قبل از ميدان‌داري است و درخشش ورزشكاران فارسي در ورزش رقابت‌های آسیایی معلولين جاي قدرداني دارد.
به گزارش شیرازه، صبح امروز چهارشنبه مدیران اداره ورزش و جوانان و روسای هیئت‌های ورزشی استان فارس با نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیرازٰ دیدار کردند.

آيت‌الله لطف‌الله دژكام در جمع این مدیران گفت: توفيق يك ورزشكار در ميدان نشانه‌ی حمايت و برنامه‌ريزي و مديريت خوب قبل از ميدان‌داري است و درخشش ورزشكاران فارسي در ورزش رقابت‌های آسیایی معلولين جاي قدرداني دارد

وی در ادامه گفت: باید ابعاد مختلف اين قضايا مورد توجه مسئولين قرار گيرد و براي حفظ جايگاه ورزشكاران در اجتماع تلاش كنند و ورزشكاري كه افتخارآفريني مي‌كند نبايد گرفتار مسائل جزيي باشد .

نماينده ولي‌فقيه در فارس با ابراز امیدواری نسبت به اینکه نگاه مديريتي در وزارت ورزش و جوانان و خيرين به اين مهم معطوف شود، به نگاه ذاتی ورزش و نقش آن در پيشبرد اهداف سياسي، فرهنگي، اجتماعي و دیگر ابعاد اشاره و خاطرنشان كرد: براي هر بخشي از نقش آفريني‌های ورزشي ممكن است يك يا چند رشته ورزشي بيشتر مد نظر باشد.

آيت‌الله دژكام با بیان اینکه گاهی اوقات فرهنگسازي‌ها براي ورزش‌هاي همگاني قفل مي‌شود، به مصداق عینی این گفته خود در زمان حضور و بازدید از ورزشگاه پارس شیراز اشاره و عنوان کرد: بعضی از دوستان باورشان نمی‌شد که بنده می‌خواهم به ورزشگاه بروم.

وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهيم با نگاه حذفي در ورزش گام برداريم به هدف تعالي در ورزش و ورزش همگاني دست پيدا نخواهيم كرد، گفت: بعضي از قالب‌ها را بايد بشكنيم و از رسميت و متعارف شدن بعضي از فرهنگ‌ها خارج شویم.

آيت‌الله دژكام همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توزيع ثروت بايد به گونه‌اي باشد تا اقشار متوسط به پايين هم بتوانند از ورزش‌هاي گران بهره ببرند، افزود: گاهي ارتقاء سطح زندگي در عرصه‌هاي مختلف نظیر ورزش با سياه نمايي مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: گاهي فضاهايي كه تعريف شده به تناسب موضوعي كه مورد توقع است فاصله زيادي دارد به عنوان مثال؛ بعضي اقشار از جمله روستاييان خواسته‌هايي دارند كه هنوز محقق نشده است.

نماينده ولي‌فقيه در فارس ادامه داد: رو ستاهایی را بررسی کرده‌ام که امروز خالی از سکنه و موجب افزایش جمعیت شهرهاي محوري استان شده‌اند. اگر خشكسالي تداوم يابد بايد به فكر شيراز چند ميليوني و حاشيه نشينان آن باشيم و بايد نگاهمان به گونه‌اي باشد كه امكانات را به روستاها ببريم اگرنه ضرر خواهيم كرد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در سطح بين‌المللي مدال‌هايي از سوی ورزشکاران فارسی كسب شده كه بسيار ارزشمند است لزوم برنامه‌ریزی برای ۵۰ سال آینده و اکتفا نکردن به همین میزان از موفقیت را یادآور شد.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه باید ورزش‌هاي بومي فارس را به سطح بين‌الملل ببريم، خاطرنشان کرد: ورزش كه بين‌المللي شود، فرهنگ هم بين‌المللي مي‌شود، چرا که بسياري از ورزش‌هاي بومي ارزش بين‌المللي شدن و صدور فرهنگ را دارند.

آیت ‎ الله دژکام از همه ورزشكاران فارس که در رقابت‌های اخیر آسیایی و پاراآسیایی افتخارآفرنیی کردند و مایه چشم روشنی کشور شدند، تشکر و قدرانی کرد.

کسب یک هزار و 190مدال توسط ورزشکاران فارسی در یکسال گذشته
در این دیدار هم حيدرعلي كامياب گفت: علی رغم تمام تنگناهای اعتباری و سایر مشکلات مالی، در حوزه ورزش، فارس در سطوح ملی و بین‌المللی افتخار آفرین بوده است.

وي به اجراي برنامه راهبردي پنجساله ورزش فارس از سال ٩٥ تاكنون اشاره و اضافه کرد: اين برنامه پس از ابلاغ از سوي وزارت ورزش و جوانان توسط ٩٠٥ هيئت ورزشي و ٩٢٠ باشگاه کشور اجرایی شده است.
وي با اشاره به تمركز بر توسعه ورزش در لاي ه‌ هاي مختلف و خصوصا مناطق محروم، عنوان كرد: فارس ۲ سال پياپي در حوزه وزرش‌های همگانی در كشور رتبه اول را كسب كرده است.

مديركل ورزش و جوانان فارس تلاش برای ایجاد فرصت‌های برابر ورزشی در تمام شهرستان‌های فارس را از سیاست‌های این اداره کل دانست و گفت: طي سال‌هاي گذشته از محل کمک‌های خيرين بيش از ١٥٠ ميليارد تومان هزينه ساخت يا تجهيز مراکز ورزشی شده است .

كامياب با بيان اينكه ورزشكاران نماد قدرت كشور هستند به سهم فارس با توجه به برنامه‌هاي انجام شده طي سال‌هاي اخير در كسب مدال‌هاي رنگارنگ براي كشور در عرصه‌هاي بين‌المللي اشاره و عنوان كرد: طي يكسال گذشته يكهزار و ١٩٠ مدال توسط ورزشکاران فارسي کسب شده است.

مديركل ورزش و جوانان فارس تفاوت ورزش در ايران و ساير كشورها را توجه به تعالي روح و نفس عنوان و اضافه کرد: در حوزه رونق اقتصادي نيز تلاش كرديم كه باشگاه‌ها را برون‌سپاري كنيم به طوریکه در از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون تعداد باشگاه‌های ورزشی فارس از عدد ۵۰۰ به ۹۲۰ باشگاه افزایش یافته و حضور ورزشکاران رشته‌های مختلف در عرصه لیگ‌های ملی بسیار پررنگ‌تر شده است.

کامیاب در ادامه خبر از بهره‌برداری ورزشگاه شش هزار نفری فارس در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: ورزشگاه ۵۰ هزار نفری پارس نیز هرچند نواقصی دارد اما یک فاز آن مورد استفاده قرار گرفته است.

مديركل ورزش و جوانان فارس با اشاره به راه‌اندازی نخستین خانه جوان کشور در شیراز گفت: در دهه فجر امسال شش خانه جوان دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.






نظرات بینندگان