کد خبر: ۱۲۶۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۲۱ آذر ۱۳۹۷
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

بیش از ۳۵۰ باشگاه ورزشی در فارس فعالیت دارد/ تاکید بر ارتقای سلامت جوانان با عرضه مکمل های ورزشی سالم

دکتر خشنود گفت: بیش از ۳۵۰ باشگاه ورزشی در فارس فعالیت دارد که لازم است مکمل های موردنیاز برای ورزشکاران در این باشگاه ها زیر نظر پزشک و مربی دارای مجوز تهیه شود.

به گزارش شیرازه، رئیس سازمان غذا و دارو که امروز به شیراز سفر کرده است، با حضور در تنها شرکت تولیدکننده مکمل های غذایی و ورزشی، از نزدیک با فعالیت های این شرکت در شیراز، آشنا شد.

دکتر غلامرضا اصغری، معاون وزیر بهداشت در نخستین برنامه سفر خود به شیراز و بازدید از خدمات یک شرکت تولیدکننده مکمل های غذایی و ورزشی از نزدیک با روند تولید، بسته بندی و کارایی محصولات این شرکت آشنا شد.

دکتر اصغری در این بازدید گفت: لازم است با نظارت و پیگیری سازمان غذا و دارو، از آسیب به سلامت جوانان پیشگیری شود.

او ابراز امیدواری کرد تا نیاز داخلی در این زمینه با کمک محصولات تولید ملی تامین شود.

دکتر وحید مفید، مدیرکل امور غذایی و آشامیدنی وزارت بهداشت نیز که در این سفر رئیس سازمان غذا و دارو را همراهی می کند، بر اهمیت تامین سلامت جوانان و ورزشکاران با ارتقای کیفی محصولات تاکید کرد.

در این بازدید، دکتر «محمدجواد خشنود» معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز به همراه دکتر «مهدی خسروی»، مشاور و جانشین خود گزارشی از تخلف در زمینه مکمل های ورزشی در استان و شناسایی و معرفی متخلفان به دستگاه قضایی، ارائه کردند.

به گفته معاون غذا و داروی دانشگاه، هم اکنون بیش از ۳۵۰ باشگاه ورزشی در فارس فعالیت دارد که لازم است مکمل های موردنیاز برای ورزشکاران در این باشگاه ها زیر نظر پزشک و مربی دارای مجوز، با رعایت استانداردهای حرفه ای تهیه شود.

در این بازدید، با توجه به واردات غیرقانونی مکمل های ورزشی در ایران، بر اهمیت ارائه محصولات سالم، در راستای تامین سلامت مصرف کنندگان و ارتقای تولید ملی در این عرصه تاکید شد.

این شرکت تولیدی هم اکنون در منطقه ویژه اقتصادی و در هر نوبت کاری با ۳۰ نیرو، فعال است و در صورت حمایت، قابلیت اشتغال ۱۲۰ نیرو با امکان ارائه محصولات به کشورهایی همچون چین، هند، عراق، روسیه و افغانستان برای آن پیش بینی شده است./

انتهای پیام/


برچسب ها: باشگاه ، غذا و دارو ، ورزش
نظرات بینندگان