کد خبر: ۱۲۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۰۲ دی ۱۳۹۷

ایجاد پایانه مسافربری مرودشت در انتظار کمک استان

مرودشت به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان فارس از پایانه مسافربری بی بهره است و به گفته مسئولان امر، تکمیل طرح کنونی در انتظار مساعدت مسئولان استانی است.
به گزارش شیرازه، مرودشت در 45 کیلومتری شمال شیراز نخستین شهرستان واقع در مسیر جاده ترانزیتی شیراز- اصفهان از سمت جنوب است و این نزدیکی و مجاورت سبب شده است برخی زیرساخت ها همچون پایانه مسافربری در این شهر مواجه شود.

حدود 15 سال قبل اتوبوس های بین شهری اجازه داشتند از کمربندی شهر مرودشت (بلوار قدس) عبور کنند و مسافران این شهر را به شهرهایی همچون آباده، اصفهان و تهران برسانند اما چند سالی بعد با بهره برداری از بزرگراه شیراز – اصفهان، این محور ترانزیتی و مسیر حرکت اتوبوس ها از شهر مرودشت دور شد.

در این شرایط، شهروندان مرودشت ناگزیر شده اند که با حضور در محل تقاطع جاده ترانزیتی شیراز – اصفهان در محل پلخان از اتوبوس های عبوری برای رسیدن به مقصد کمک بگیرند.

پلخان پلی بر رودخانه کُر است که در این نقطه، جاده ترانزیتی شیراز - اصفهان به سه مسیر منشعب می شود. یکی از این مسیرها، ادامه راه به سمت آباده و اصفهان است.

راه دیگر به سمت سد درودزن، کامفیروز و مناطق همجوار می رود و راه پرتردد این مسیر به سمت شهر مرودشت و تخت جمشید می رود.

این پل های عبوری در مسیر رفت و برگشت به سمت مرودشت در کنار پل تاریخی پلخان که در دوره صفویه بنا نهاده و سال 1351 به شماره 929در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است، قرار دارد.

 سرما و گرما و خطر فراروی مسافران
عباس زارع شهروند مرودشتی در این باره گفت: مکان و شرایط کنونی برای سفر از مرودشت به دیگر شهرهای کشور ، بسیار نامناسب است و گاه در سرما و گرما باید منتظر بمانیم تا بلکه اتوبوس مورد نظر بیاید.

وی اظهار داشت: رسیدن به محل گذر اتوبوس های بین شهری در پلخان با دشواری های زیادی روبرو است و جان شهروندان بسیاری را تهدید می کند.

سکینه محمدی شهروند ساکن مرودشت نیز گفت: شهروندان مرودشت و مناطق همجوار که از تهران و اصفهان راهی این شهر می شوند، ناگزیر هستند در محل پلخان از اتوبوس پیاده شوند.

وی که به واسطه دانشجو بودن، ناگزیر به تردد در این مسیر است، اظهار داشت: وقتی از اتوبوس پیاده می شوم، به ویژه زمانی که ساعت چهار تا شش صبح باشد، هر لحظه نگران حمله حیواناتی همچون سگ و ... هستم، چون نقطه ای که اتوبوس ها مسافران مرودشت را پیاده می کنند در بیابان و وسط زمین های کشاورزی واقع است.

این بانوی مرودشتی در ادامه گفت: شهر مرودشت به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان فارس استحقاق داشتن پایانه مسافربری بین شهری را دارد و ما این موضوع را از مسئولان مطالبه می کنیم.

استانداری کمک کند
پیگیری موضوع از مدیران شهری مرودشت نشان می دهد که تحقق ایده پایانه مسافربری نیازمند کمک مسئولان در سطح استان است.

شهردار مرودشت دراین باره به خبرنگار ایرنا گفت: عملیات اجرایی پایانه مسافربری مرودشت در سال 1389 از محل اعتبارات سفر سال 1387 مقام معظم رهبری به استان فارس آغاز شده است و تاکنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سید مهدی مکی افزود: تاکنون اقدامی به جهت تکمیل این پروژه صورت نپذیرفته است که نیاز دارد مجموعه استانداری جهت جذب اعتبارات به شهرداری کمک کند.

بنا بر نتایج سرشماری سال 1395 مرکز ملی آمار ایران، پس از شیراز، شهر مرودشت با 148 هزار و 858 نفر جمعیت دومین شهر پرجمعیت استان فارس تلقی می شود.

پس از آن، شهر جهرم با اختلاف اندکی یعنی با 141 هزار و 634 نفر جمعیت در رده سوم قرار دارد.
ایرنا
نظرات بینندگان