کد خبر: ۱۲۷۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۲۹ دی ۱۳۹۷
حاضرم برای بازیکنانم جانم را هم بدهم

از وقتی رهبر از ما حمایت کرد، وزیر دیگر ما را نخواست

سرمربی تیم ملی ایران با اشاره به پیام تشکر رهبر انقلاب بعد از جام جهانی، گفت: بعد از آن پیام، وزارت ورزش کاملاً علیه من شد. خواسته وزیر ورزش این بود که نمی‌خواهد کی‌روش اینجا باشد.

به گزارش شیرازه، کارلوس کی‌روش پیش از تمرین امروز تیم ملی فوتبال گفت: همانطور که دیدید بازی سختی را پشت سر گذاشتیم، در زمانی که فوتبال انجام می‌شد موقعیت‌هایی مختلفی را خلق کردیم؛ موقعی که زمان فوتبال بازی کردن بود.

وی ادامه داد: تیم عراق و بازیکنانش تلاش داشتند در زمان‌هایی از بازی، بازی را به سمت عصبی شدن و احساساتی کردن بکشند تا مخل بازی شوند اما بازیکنان من یک بار دیگر نشان دادند وقتی زمان لازم برسند جنگجویانه مبارزه خواهند کرد و خوشحالم که توانستیم مقتدرانه به دور بعد صعود کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال درباره پیشنهاداتی که از سوی کلمبیا در رسانه‌های مختلف این کشور مطرح می‌شود، گفت: این موضوع را برای مطلب آخر بگذاریم، قبل از اینکه بخواهیم صحبت آینده کی‌روش را بکنیم، صحبت درباره تیم ایران مهمتر است. در شرایط فعلی ما توانستیم ۳ دیدار را بدون هیچ گل خورده‌ای به پایان برسانیم و ۷ گل بزنیم با توجه به بازی‌های خوبی که به نمایش گذاشتیم.

کی‌روش افزود: از این به بعد جام ملت‌های واقعی شروع می‌شود. بازی‌های مرحله گروهی برای این بود که امتیازات لازم را برای صعود بگیریم، از این به بعد همه چیز برای برنده و هیچ چیز برای بازنده خواهد بود. از این به بعد است که قدرت واقعی روحی تیم و هماهنگی لازم بین تیم را باید قوی نگه داریم. اطمینان دارم و این مطلب را بازیکنانم هم حس می‌کنند که حاضرم جانم را برای آنها بدهم و برای آنها بمیرم. اعتماد لازم را دارم، بسیار زیاد هم اعتماد دارم. عاشق بازیکنانم هستم، فکر می‌کنم آنها نیز از این تعهد من اطلاع دارند و می‌دانند آماده‌ام با انگیزه لازم هرکاری را که باید انجام دهم.

وی تصریح کرد: ۴ روز آینده یک بازی مهم داریم که همه چیزمان را باید در آن بگذاریم، فرقی نمی‌کند چه تیمی روبروی ما باشد. کاملاً به حریف احترام می‌گذاریم و تلاش می‌کنیم بازی به بازی بهتر شویم. روی بازیکنانم هم بسیار زیاد حساب می‌کنم و همینطور روی همکارانم در کادر فنی، هزار درصد روی آنها حساب می‌کنم و اعتماد دارم برای من حال و شرایط فعلی خیلی مهم است و اهمیت دارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال در پاسخ به این سوال که خیلی از تیم‌ها دوست ندارند قبل از فینال با ایران بازی کنند و آیا تیمی هست که شما هم دوست نداشته باشید تا فینال با آن روبرو شوید، گفت: شما نمی‌توانید تبدیل به بهترین تیمی شوید که نتواند بهترین‌های آسیا را شکست دهد، اگر می‌خواهیم قهرمان آسیا شویم باید با بهترین تیم‌ها بازی کنیم. برای برخی‌ها شاید تفاوت داشته باشد که رنگ قرمز یا آبی را دوست داشته باشند یا از یکی از این رنگ‌ها خوششان نیاید اما این سبک من نیست. من به تمام حریفان احترام می‌گذارم، مغرور نیستیم و به تمام آنها احترام می‌گذاریم. بازی‌ها از اینجا به بعد ۵۰-۵۰ است، همه چیز برای برنده و هیچ چیز برای بازنده، هیچکس نمی‌تواند بگوید مدعی مطلق است. در بازی‌های حذفی نتیجه تیمی و انگیزه برتر بازیکنان مهم است و نکته‌ای است که روی آن تمرکز خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که دوست دارد مرحله بعد با چه تیمی روبرو شود، گفت: کار ما این نیست که کدام تیم را ترجیح دهیم یا ندهیم. کار ما احترام به حریفان است.

کی‌روش در مورد اینکه شب گذشته در دیدار با عراق، داوری چندین مورد علیه ایران سوت زد و واکنش شما در پایان بازی متفاوت بود و برخورد دوستانه با داور داشتید، گفت: بازیکنان، مربیان هم مرتکب اشتباه می‌شوند، تنها داور نیست، هرکسی ممکن است اشتباه کند اما در سال ۲۰۱۵ در استرالیا چیزی که اتفاق افتاد، اشتباه نبود. در بازی شب گذشته یک داور توانا سعی کرد بهترین قضاوت را انجام دهد و شاید به خاطر سرعت بازی اشتباه هم داشت. این بازی را نباید با اتفاقی که در استرالیا افتاد مقایسه کرد، باید سعی کنیم این اتفاقات را فراموش کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد ادامه حضورش در ایران گفت: می‌خواهم در مورد گمانه‌زنی‌ها شفاف توضیح دهم، تنها چیزی که می‌توان اطمینان داشت این است که ۶ ماه پیش تصمیم گرفته شد که قرارداد من ۶ ماهه باشد و همه جا هم منعکس شد، در آن موقع احساساتم را با تاج رئیس فدراسیون در میان گذاشتم. الان چون تاج توضیح داد و من مطلع شدم چیزی است که اگر آن موقع به من اعلام می‌شد و می‌دانستم قراردادم را تمدید نمی‌کردم. تاج از من اطلاعات را پنهان کرد و این تمدید کاملاً خلاف خواسته وزارت ورزش بوده است.

وی ادامه داد: تاج از وزارت ورزش دستورات خاص گرفت که قراردادم را تمدید نکنند. اگر آن موقع می‌دانستم اینجا نمی‌ماندم، چون نمی‌خواستم کاری کنم که خلاف میل وزیر ورزش باشد. تاج چند بار گفت وزارت ورزش از فدراسیون حمایت نمی‌کند. با این شرایط عقلانی نیست که اینجا بمانم و فدراسیون و تیم ملی ضربه بخورند. شاید سلطانی‌فر گزینه و برنامه‌های دیگری دارد. من هم مربی‌ای نیستم که بخواهم فقط تشکر کنم. همیشه اصول خودم را دارم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به پیام تشکر رهبر انقلاب بعد از جام جهانی، گفت: بعد از آن پیام، وزارت ورزش کاملاً علیه من شد. خواسته وزیر ورزش این بود که نمی‌خواهد کی‌روش اینجا باشد، هیچوقت از بازیکنان و تیم ملی حمایت نشد و تمام برنامه آماده‌سازی ما لطمه خورد. اگر این تفرقه‌ها به وجود آمده مسئولیتش با او بوده است. در حال حاضر تمام باشگاه‌ها به غیر از یک باشگاه گلایه دارند. یکسری از رسانه‌ها مانند آقای مسعودی مطالب دروغی را مطرح می‌کنند. مطلبی در مورد آقای میک مک درموت و بازی با آرژانتین همه از طرف یکسری افراد مشخص انجام شد. چه کسی اجازه داد این اتفاق بیفتد؟ آن باشگاه و آن مربی تحت اوتوریته چه شخصی هستند؟

وی تأکید کرد: وقتی اینجا مشکلات پایه‌ای مانند غذا وجود دارد ولی چه کسی به آنها اجازه می‌دهد که با پرواز فرست کلاس به ژاپن بروند و برگردند؟ دلیلی ندارد این اتفاق بیفتد. مطلبی که می‌خواهم بگویم و برایم مهم است اینکه ما تا پایان جام ملت‌ها برای هواداران با قدرت خواهیم جنگید.

کی‌روش عنوان کرد: الان زمان آن است افرادی که وجاهت و شخصیت ما را زیر پا گذاشتند مشخص شوند، اخیراً باز هم داستانی دروغ علیه یکی از مربیان تیم ملی مطرح کردند. سوال من این است چه کسی اجازه داد این اتفاق بیوفتد؟ آینده برای من همین امروز است، به توافقاتم با تیم ملی ایران پایبندم اما وقتی نمی‌خواهند ممنونم. حداقل باید از زبان بنده واقعیت‌ها را بشنوند چون تنها یکسری افراد هستند که واقعیت‌ها را می‌گویند.

مشرق

نظرات بینندگان