کد خبر: ۱۲۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۳۰ دی ۱۳۹۷
مسئول امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس خبر داد؛

کشف معدن سنگ در فارس

معدن سنگ آلاباستر جنوب استان فارس طلایی با ارزش برای سرمایه گذاران؛ برای نخستین بار معدن سنگ آلاباستر در جنوب استان فارس کشف شد.
کشف معدن سنگ در فارسبه گزارش شیرازه، رضا افشاری کارشناس مسئول امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: با مطالعات زمین شناسی و اکتشافات معدنی سنگ آلاباستر، در جنوب استان و در بخش اشکنان شهرستان لامرد کشف شد که با نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، بخش خصوصی در حال انجام عملیات اکتشافی بوده و ذخایری از این ماده معدنی به صورت دقیق شناسایی شده است.

وی بیان کرد: این معدن سنگ آلاباستر شناسایی شده در اشکنان لامرد بر خلاف سایر آلاباستر‌ها کشور به دلیل ضخامت، نزدیکی به بنادر جنوبی کشور و شرایط مناسب صادرات، مورد توجه سرمایه گذاران و بازار‌های داخلی و خارجی بوده و ظرفیت معدنی جدیدی را برای استان ایجاد کرده است.

افشاری افزود: این سنگ‌ها در ساختمان‌های هنری، وسایل تزئینی در هتل‌ها، دکوراسیون و مصنوعات سنگی شامل لوستر، آباژور، مبلمان و مجسمه‌های نورانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کارشناس مسئول امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با بیان اینکه این ماده معدنی به رنگ‌های سفید، دودی، خاکستری و صورتی بوده، تصریح کرد: در محدوده‌های اکتشافی استان فارس برخلاف سایر نقاط کشور، لایه‌های این ماده تا ضخامت ۳ متر نیز قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: کشور‌های اسپانیا، ایتالیا و آمریکا از تولید کنندگان اصلی این محصول بوده که با فرآوری و صادرات آن سود قابل توجهی را به دست می‌آورند.

افشاری اضافه کرد: استان فارس ۵۸۴ معدن فعال با ظرفیت برداشت حدود ۵۰ میلیون تن ماده معدنی در سال را دارد و ۷۹ هزار و ۷۰۸ نفر در این معادن به کار مشغول هستند.
جنوب
نظرات بینندگان