کد خبر: ۱۶۳۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۳ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
نایب‌رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز:

عرضه مسکن باعث تعادل قیمت‌ اجاره می‌شود

نایب‌ رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز گفت: هر سالی که برای مستأجران خوب بوده، سالی بود که تعداد آپارتمان‌های ساخته و تولید و عرضه شده یک مقدار زیاد بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبر«شیرازه»، داود بیگی‌نژاد  نایب‌ رئیس اتحادیه مشاوران املاک  درباره وضعیت بازار اجاره در سال جدید اظهار داشت: بازار اجاره همیشه یک بازار متأثر از قیمت مسکن بوده است. من بارها اعلام کرده‌ام که ای‌کاش این واحد آپارتمان‌هایی که در حوزه مسکن ملی یا مسکن مهر ساخته شده، تعدادی از آنها را دولت در اختیار خود به جهت عرضه در مسکن اجاره‌ای نگه دارد، چون ما متأسفانه اجاره‌داری حرفه‌ای در کشور نداریم.


وی با بیان این‌که اجاره‌داران در کشور یک اتحادیه ندارند تا بتوانیم از سال بعد مشخص کنیم که مردم چه مقدار افزایش اجاره داشته باشند، افزود: اما آنچه که وجود دارد و ما طی سال‌های گذشته تجربه کرده‌ایم، واقعیت این است که قیمت اجاره متأثر از قیمت ساختمان خواهد بود.


نایب‌ رئیس اتحادیه مشاوران املاک درباره وضعیت قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳، عنوان کرد: ان‌شاءالله که سال خوبی خواهد بود. هر سالی که برای مستأجران خوب بوده، سالی بود که تعداد آپارتمان‌های ساخته و تولید و عرضه شده یک مقدار زیاد بوده است.

عرضه مسکن باعث تعادل قیمت‌ اجاره می‌شود


بیگی نژاد تصریح کرد: ما سال‌هایی را هم در میانه دهه ۹۰ داشته‌ایم که قیمت اجاره کاهشی شد و قیمت مسکن کاهش پیدا کرد یعنی برخلاف هر سال که درصدی به قیمت اجاره اضافه می‌شد، حتی قیمت اجاره نیز کاهش پیدا کرد.


وی متذکر شد: دلیل این اتفاق را اگر بررسی کنید، می‌بینید که تولید مسکن در آن سال‌ها بسیار بود. عرضه مسکن باعث شد که قیمت‌ها به تعادل برسد و حتی کاهش هم پیدا کند.


نایب‌ رئیس اتحادیه مشاوران املاک تأکید کرد: سمت و سوی سیاست‌گذاری مسکن باید به سمت تولید باشد. هر مقدار که تولید افزایش پیدا کند، به همان نسبت عرضه مسکن افزایش پیدا کند و به‌این‌ترتیب، قیمت‌ها نیز روند کاهشی پیدا می‌کند.

 

انتهای خبر/

منبع: فارس
نظرات بینندگان