کد خبر: ۱۲۷۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس:

سرمایه‌گذاری 5هزار نفر در صندوق امداد ولایت/ اعطای وام کارگشایی به بیش از 11هزار نفر در سال جاری

بذرافشان گفت: در سال جاری تعداد مراجعانی که تحت پوشش کمیته امداد نبوده‌اند برای درخواست کمک افزایش یافته و به بیش از 11 هزار نفر از آنان وام کارگشایی اعطا شد.

به گزارش شیرازه، محمد بذرافشان، مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در نشست خبری به تشریح فعالیت‌های این اداره‌كل در طی ۴۰ سال خدمت به نیازمندان پرداخت و گفت: كمیته امداد امام خمینی(ره) به‌عنوان مولود مبارك انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ دارای آثار و بركات و خدمات موثر و مفیدی بوده است.

وی افزود: اندیشه والای امام خمینی(ره) و ادبیات انقلابی ایشان ازجمله حمایت از محرومان، فقرا، مستضعفان و ایتام برگرفته از ادبیات قرآن است.

بذرافشان با یادآوری اینكه كمیته امداد ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تشكیل شد، گفت: یكی از مهم‌ترین دستاوردهای نظام و انقلاب در ۴۰ سال تأسیس شجره طیبه كمیته امداد با رویكرد حمایت از فقرا و نیازمندان است به طوری كه این نهاد توانسته در حوزه توانمندسازی، معیشت، درمان و اشتغال و فرهنگی و مباحث اعتقادی اقدامات در خور توجهی را انجام دهد.

محرومیت مانع شكوفاسازی استعدادها نشد

مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس گفت: مهم‌ترین دستاورد این نهاد در طی ۴۰ سال آن بود كه محرومیت نتوانست مانعی برای شكوفاسازی استعدادهای فرزندانی باشد كه در خانواده‌های محروم پرورش یافته‌اند و در نهایت از كمند محرومیت رها شده‌اند به طوری كه امروز ۶۷ نفر پزشك، بیش از هزار كرسی استاد دانشگاه و تعداد زیادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی از فرزندان همین خانواده‌ها بوده‌اند.

وی از فعالیت ۲ هزار قرآن‌آموز و تربیت ۸۰۰ حافظ قرآن طی این مدت در كمیته امداد فارس خبر داد و گفت: در طی این ۴۰ سال، ۹۶ هزار و ۸۸۸ نفر نوعروس، ۱۹ هزار و ۱۴۸ نفر پسر تحت پوشش و یك هزار و ۸۲۱ نفر برای ازدواج مجدد بانوان بی‌سرپرست كمك هزینه ازدواج با اعتباری بالغ بر ۸۶ میلیارد تومان اعطا شده است.

بذرافشان همچنین از بهره‌مندی ۷۳۲ هزار دانش‌آموز و ۱۸۲ هزار و ۶۸۰ نفر از دانشجویان از كمك‌های كمیته امداد خبر داد و گفت: ۶ هزار و ۸۴۰ نفر نیز در بخش استعدادهای درخشان از كمك‌های كمیته امداد بهره‌مند شدند.

مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس اعزام زائران بار اولی تحت پوشش این نهاد را از دیگر اقدامات این سال‌ها برشمرد و گفت: ۲۷ هزار و ۸۴۰ نفر به مشهد مقدس، ۴ هزار نفر به كربلای معلی و ۶۴ هزار نفر برای آموزش مباحث اعتقادی به استان‌های همجوار طی این سال‌ها داشتیم كه سرجمع ۹۵ هزار نفر می‌شوند.

خودکفا شدن 31 هزار خانوار و خارج شدن آنان از چرخه حمایت کمیته امداد

وی اظهار كرد: در حوزه اشتغال در این ۴۰ سال، ۱۰۶ هزار طرح اجرا كردیم كه در سال‌های اخیر شتاب بیشتری داشت. همچنین ۱۲۸ هزار فرصت شغلی ایجاد كردیم كه حدود ۳۱ هزار خانوار خودكفا شدند و از چرخه حمایت خارج شدند.

بذرافشان با بیان اینكه سال گذشته ۴۰۰ خودرو و ۴۰۰ پنل خورشیدی وارد مدار كردیم یعنی در یك روز ۸۰۰ شغل ایجاد كردیم، گفت: همچنین از طرح‌های دانش‌بنیان در نقاط مختلف استان نظیر طرح تولید جلبك اسپرولینا، اصلاح نژاد دامداری، زعفران گلخانه‌ای و غیره حمایت كردیم.

مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس گفت: وام‌های اشتغال ۲۰ میلیون تومانی از سال آینده به ۵۰ میلیون تومان و وام اشتغال 15میلیون تومانی صندوق امداد ولایت به 30میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

ثبت نام دوبرابر سهمیه از متقاضیان وام اشتغال روستایی

وی همچنین از جذب بیش از ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه اشتغال پایدار روستایی طی این سال‌ها خبر داد و گفت: بیش از دو برابر سهمیه از متقاضیان وام اشتغال روستایی ثبت‌نام کرده‌ایم که اگر پرونده‌ای موفق به دریافت وام نشد پرونده بعدی جایگزین گردد. کسانی که به هردلیلی موفق به دریافت وام اشتغال‌روستایی نشوند در اولویت وام صندوق امداد ولایت قرار می‌گیرند. ۱۴ هزار و ۱۷۰ میلیون ریال كل بودجه‌های پرداخت شده برای اشتغال مددجویان طی این سال‌ها بوده است.

بذرافشان با یادآوری اینكه فارس در سه سال گذشته رتبه اول كشور را در میان استان‌ها به لحاظ جذب اعتبارات اشتغال داراست، گفت: امسال هم از بند ب تبصره ۱۶ تاكنون ۱۰۱ درصد جذب داشتیم.

مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس به فعالیت‌های آموزشی این نهاد نیز اشاره و اظهار كرد: در حوزه آموزش ۳۷۷ هزار نفر آموزش دادیم كه برای آموزش نیز‌ اكتفا به محل و شهرستان و استان نكردیم و به استان‌های دیگر نیز مددجویان را اعزام كردیم.

وی از اجرای ۱۰ هزار و ۸۷۵ طرح آموزشی با حضور ۲۰ هزار نفر طی این سال‌ها خبر داد و گفت: همچنین ۶ هزار و ۳۰۰ نفر را برای كار معرفی كردیم كه بیمه آن‌ها را تا دو سال نیز متقبل شدیم.

پرداخت بیش از 46هزار وام ضروری

بذرافشان با بیان اینكه در سال جاری با توجه به مشكلات اقتصادی مردم، بیش از ۳۵ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه كارگشایی به 11هزار و 70 نفر اعطا كردیم، گفت: در طی ۴۰ سال گذشته، ۹۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان وام ضروری به نیازمندان پرداخت كردیم كه ۴۶ هزار و ۷۷۷ نفر از این وام‌ها بهره‌مند شدند.

مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس با تصریح اینكه ۴۹۱۸ نفر در صندوق امداد ولایت تاكنون سپرده‌گذاری كرده‌اند، گفت: در حوزه مشاركت و كمك مردم علی‌رغم مشكلات اقتصادی و تبلیغات سوئی كه علیه امداد كردند، رشد خوبی داشته‌ایم و بزرگترین سرمایه ما اعتماد مردم است.

وجود ۱۰۰ هزار حامی فعال

وی از وجود ۴۴۴ هزار و ۱۷۷ نفر مشترك فعال صندوق صدقات در استان خبر داد و گفت: ۱۰۲ مركز نیكوكاری در استان فارس وجود دارد كه رتبه اول را از این لحاظ حائز دارا هستیم و همچنین بالغ بر ۱۰۰ هزار حامی فعال از داخل و خارج از كشور داریم.

بذرافشان با بیان اینكه در سه سال پیاپی فارس در جذب حامیان رتبه اول كشور را داشته است، گفت: در بحث زكات هم در سه سال اخیر رتبه اول كشور را داریم و در ۱۰ ماهه امسال در كل درآمدها رتبه دوم كشوری هستیم كه میزان این درآمدها ۱۳۰ مییارد تومان در همه سرفصل‌ها بوده است.

مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس با تصریح اینكه احداث و خرید ۳۶ هزار باب مسكن طی ۴۰ سال گذشته داشته‌ایم كه هزار و ۴۰۰ واحد مسكونی در سال ۹۷ اهدا شده است، گفت: قریب ۸۰ هزار واحد مسكونی طی این سال‌ها تعمیر شده و ۳۳ هزار انشعاب نیز كمك شده است.

وی با بیان اینكه در پرداخت مبلغ اولیه ۳ هزار واحد مسكن مهر نیز به مددجویان كمك كردیم، گفت: همچنین در سال‌های اخیر، در ساخت هزار و ۸۳۲ واحد از سفر مقام معظم رهبری به استان و هزار و ۳۸۰ واحد از سفر ریاست جمهوری در دولت‌های نهم و دهم كمك كردیم اما مسکن اجتماعی نداشتیم.

بذرافشان اظهار كرد: در حوزه درمان ۵۶ هزار و ۳۰۰ نفر بیمه پایه شهری داریم كه هم در حوزه مددجویان شهری هم مددجویان روستایی كمك‌های خیلی خوبی دریافت می‌كنند.

مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس با اشاره به اینكه ۹ هزار و ۳۳۲ نفر از مددجویان مشمول بیمه تأمین اجتماعی شدند، گفت: امسال ۱۰۰ سوئیت را برای اقامت بیماران نیازمند کلنگ‌زنی می‌كنیم.

تشریح برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این نهاد پرداخت و گفت: اعزام هزار و ۴۰۰ نفر زائر بار اولی به مشهد مقدس طی ایام دهه فجر، افتتاح هزار و ۴۰۰ واحد مسكونی، تجلیل از خیران برتر استانی، برپایی جشن اشتغال ۲ هزار نفر از خانوارهای تحت پوشش، افتتاح كانون فرهنگی در اداره منطقه ۳، كلنگ‌زنی اداره منطقه ۶، كلنگ زنی اداره سرچهان، افتتاح ساختمان اداری كوار از جمله برنامه‌های گرامیداشت 40 سالگی انقلاب هستند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان