کد خبر: ۱۲۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۱ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۸

روایتی از حال و هوای شیراز پس از سیل/ جهادگران مشغول کارند!

اکنون که یک هفته از سیل در شیراز می‌گذرد و محله سعدی با تلاش بی‌وقفه‌ی مردم، دانشجویان و بسیجیان رنگ زندگی به خود گرفته دانشجویان جهادگر وظیفه‌ی خود را تمام شده نمی‌دانند.
به گزارش شیرازه، شیراز شهری است که در طول رشد کرده، ابتدا و انتهایش به 40 کیلومتر می‌رسد و پهنایش از 15 تا 30 کیلومتر متفاوت است؛ شهری که با یک‌هزار و 268 کیلومتر مساحت در بخش مرکزی استان فارس و محصور بین کوه‌های نسبتا مرتفع جای خوش کرده همچون دشتی است در میان کوه‌ها، رودخانه‌ای خشک و فصلی دارد که پس از عبور دادن آب از دل شهر به دریاچه مهارلو در جنوب شرقی این شهر می‌ریزد. 

شیراز سال‌هاست خشکسالی را تجربه کرده اما فروردین امسال بارش باران بهاری، اتفاق ناگواری را برای مردم و مسافران این شهر جنت‌طراز رقم زد، آب‌هایی که سرگردان به دنبال راه خود بودند هر آنچه در مسیر بود با خود بردند و داغ 19 نفر از هموطنان را بر دل نهادند. 

علت سیل پنجمین روز و ششمین روز فروردین هرچه که بود در کنار تمام آسیب‌ها و خسارت‌هایی که به بار آورد و مسافران و شهروندان به ویژه ساکنان محله محروم سعدی را غمگین و داغدار کرد، اما همدلی و دلسوزی و مهربانی مردم شیراز را بار دیگر به رخ جهانیان کشید. 

در کوچه پس کوچه‌هاي محله محروم سعدي، غروب خورشيد اکنون رنگ ديگري دارد، رنگ ترس و ناامیدی جای خود را به رنگ امید و همدلی داده است. اگرچه غصه‌ی فقر و محروميت همشهریان راه گلو را بسته اما حضور گروه‌های مختلف مردم که با جان و دل برای بهبود وضعیت ساکنان این محله‌ی سیل‌زده در تلاشند و شب و روز نمی‌‌شناسند، از این غصه می‌کاهد.

در این میان دانشجویانی که ایام نوروز فارغ از درس و دانشگاه و بحث و کلاس باید در کنار خانواده، تعطیلات را بگذرانند از همان ساعات اولیه رخ دادن سیل، دل به دریا زدند و حضور در کنار ساکنان محله سعدی برای کمک به آنها را به هر برنامه‌ای ترجیح دادند. 

محله سعدی با آن خانه‌های کوچک، سال‌هاست به نماد فقر مالي و فرهنگي شيراز جنت‌طراز بدل شده و با حضور در این محله، محروميت را با تمام وجود باور خواهي کرد.
روزهای پس از سیل زمانی که خشم آب فرو نشست و گل و لای سیلاب در کوچه‌های سعدی برجای ماند و خانه‌های مردم که پرآب بود، کمتر کسی تصور می‌کرد این خانه‌ها و خیابان‌ها سر و سامان بگیرد اما مهربانی مردم و سیل محبت‌‌های آنها تمام محله سعدی را غرق در عشق و همدلی کرد.

برچسب ها: شیراز ، سعدی ، کمک ، سیل
نظرات بینندگان