کد خبر: ۱۲۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

انجام ۶۰ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و سامانه های آبرسانی در ایام نوروز

دکتر همتی گفت: بازرسان بهداشت محیط دانشگاه در ایام نوروز، ۶۰ هزار و ۶۰۴ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، سامانه های آبرسانی و اماکن عمومی انجام داده‌اند.
به گزارش شیرازه، دکتر «عبدالرسول همتی» ضمن اعلام این خبر، تعداد بازدید از مراکز و اماکن بین راهی را نیز هزار و ۴۹۳ برشمرد و افزود: با توجه به تجهیز تیم های بهداشت محیط به تجهیزات پرتابل از سال گذشته، در ایام نوروز امسال، ۲۳ هزار و ۸۷۶ مورد سنجش سلامت با این تجهیزات به ثبت رسیده است.
او از ۲۲ هزار و ۶۹ مورد کلرسنجی در این ایام خبر داد و اضافه کرد: این حیطه از خدمات بهداشت محیط، با وقوع سانحه سیلاب در شیراز، شدت یافت و با توجه به بررسی های انجام شده، موردی از آلودگی در آب ها و وقوع اپیدمی در جامعه مشاهده نشده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به شناسایی و معدوم سازی بیش از ۲۴هزار کیلوگرم_لیتر مواد غذایی فاسد در این ایام، از معرفی ۱۴۴ مرکز متخلف به مراجع قضایی و تعطیلی ۲۸ مرکز متخلف خبر داد.

دکتر همتی دیگر حوزه خدمات معاونت بهداشت در ایام نوروز را مربوط به مراکز خدمات جامع سلامت استان برشمرد که ۱۲۲ هزار و ۳۰۲ مورد خدمات سرپایی در این مراکز به ثبت رسیده است، ۷۳ مورد پیگیری و اعزام مادر باردار پرخطر و دو هزار و ۷۴۹ نوزاد نیز در ۲۴ساعت نخست تولد واکسینه شده اند.

او ادامه داد: همچنین در زمینه سانحه سیلاب، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تشکیل کمیته های بحران، به حال آماده باش درآمده و تمامی مجموعه برای خدمات رسانی به مصدومان و تامین بهداشت سطح شهر بسیج شد.معاون بهداشت دانشگاه اعزام نیروهای بهداشت محیط به محل استقرار مسافران نوروزی، اعزام تیم های سلامت روان به مراکز درمانی برای کمک به مصدومان و خانواده های آنان و همچنین کمپ های محل استقرار مسافران، بازدیدهای مربوط به بررسی سلامت آب های شرب شهری، بیش از هزار مورد واکسیناسیون افراد در معرض خطر و اطلاع رسانی در رسانه های جمعی را از جمله خدمات تیم های بهداشتی استان در این حادثه برشمرد.
برچسب ها: شیراز ، همتی ، دانشگاه ، بازرسی
نظرات بینندگان