کد خبر: ۱۲۹۲۲۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸

فوریت ایجاد خیابان غذا در اولویت اول شورای شهر شیراز!

عدم برنامه ریزی مناسب و ناپختگی در پیشنهاد طرح مناسب و مورد نیاز شهر منجر به بررسی با ضرب العجل می شود که اعضا را بالاجبار در یک تنگنا قرار می دهد تا با آن موافقت و یا مخالفت خود را اعلام کنند؛ که البته اگر فردی با طرحی که با معنویات مرتبط است مخالفت کند شاید در برابر هجمه زیادی از انتقادات قرار گیرد که مگر شما چه مشکلی با مواردی که به ایامی چون رمضان مربوط می شود دارید!
به گزارش شیرازه، جلسه علنی شورای شهر شیراز چهارم اردیبهشت ماه با بررسی چهار دستورکار برگزار شد.

طرح ایجاد خیابان غذا در نیمه اول ماه رمضان به صورت دو فوریتی از جانب سولماز دهقانی رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز پیش از بررسی دستورکارهای عادی این پارلمان شهری مطرح و به بحث گذاشته شد.

معاون اجرایی و خدمات شهری شیراز به عنوان حوزه اجرای طرح معرفی شده اما به دلیل اینکه براساس قانون شوراها و شهرداری ها، اعضای شورای شهر اجازه امر و نهی و بکارگیری مدیران و کارکنان شهرداری را ندارند این موضوع باید به واسطه شهردار شیراز به معاون شهردار ابلاغ شود.
فوریت ایجاد خیابان غذا در اولویت اول شورای شهر شیراز!

پروژه برگزاری رویدادها و مناسبت های ملی و بین المللی در حوزه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، ردیف اعتباری این طرح در بودجه شهرداری است.

برخی از اعضای شورای شهر بهانه دوفوریتی مطرح شدن این لایحه را فرا رسیدن ماه رمضان به منظور استفاده از این ظرفیت و رویداد مذهبی در جهت ایجاد فضای شادی، نشاط و تحرک در شهروندان روزه دار شیرازی، معرفی ظرفیت خوراکی های شیراز و همچنین فراهم کردن امکان زیست شبانه در شهر عنوان کردند.

در این طرح قیدهایی نیز در نظر گرفته شده که بر اساس آن، اولویت با ارائه غذاهای سنتی و سالم، جایگزین کردن ظروف گیاهی قابل بازیافت با ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و برگزاری مراسم و آئین های فرهنگی و مذهبی همزمان با اجرای خیابان در غذا است.

 همچنین اعلام شد که این طرح به صورت آزمایشی می تواند گام موثری در جهت ارزیابی فضای شهری شیراز درخصوص ایجاد خیابان های غذا باشد.

به گزارش شیرازه، اعضای شورای شهر سال دوم عضویت خود را سپری می کنند و همچنان ایرادات پیش پا افتاده ای وجود دارد که به عنوان مثال می توان به ارائه طرح هایی که هیچگونه فوریتی ندارند اشاره کرد به نظر می رسد یا بر فوریت ها اشراف و هیچ گونه اطلاعاتی در این خصوص ندارند و یا اصلا حوصله ای برای سریعتر مطرح کردن اینگونه پیشنهادات در صحن علنی شورای شهر ندارند.

این عدم برنامه ریزی مناسب و ناپختگی در پیشنهاد طرح مناسب و مورد نیاز شهر منجر به بررسی ضرب العجل می شود که اعضا را بالاجبار در یک تنگنا قرار می دهد تا با آن موافقت کنند و یا مخالفت خود را اعلام کنند؛ که البته اگر فردی با طرحی که با ایام خاصی چون رمضان و معنویات مرتبط است مخالفت کند شاید در برابر هجمه زیادی از انتقادات قرار گیرد که مگر شما چه مشکلی با مواردی که به ایامی چون رمضان مربوط می شود دارید!

به وقت مطرح نکردن طرح و پیشنهاد باعث می شود امکان بررسی درست آن و اینکه مشخص شود آیا چنین طرح هایی راهگشا برای بحث گردشگری و زیارت کلانشهر شیراز است یا نه و اصلا آیا اگر این طرح اجرا شود منفعت باز هم برای قشر متوسط به بالا خواهد بود یا افراد محروم و مستضعف نیز ذینفع خواهند بود از اعضای شورا که نمایندگان مردم شیراز هستند سلب می شود.
فوریت ایجاد خیابان غذا در اولویت اول شورای شهر شیراز!

سوال اینجاست که آیا قرار است فقط آمار عملکردها بالا برود و بعدها اعلام کنیم که فلان تعداد طرح و پیشنهاد داشته ایم یا اینکه واقعا قرار است با مصوبات مفید و مناسب جامعه را به سمت آبادانی بیشتر سوق بدهیم؟

لازم به ذکر است که دوفوریت این طرح با موافقت اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

به گزارش شیرازه، طرح ها ولوایح دوفوریتی پس از تصویب دوفوریت آن بلا فاصله به طبع و توزیع آن بین نمایندگان اقدام می شود و بیست و چهار ساعت پس از توزیع مطرح می شود. این گونه طرح ها و لوایح به کمیسیون ارجاع نمی شود.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
0
اینها بیشتر به فکر خواهر زن هستند تا مردم!!! خواهر زن پست بگیره مردم که اهمیتی نداره!
همام
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
0
طرح هایی که فانتزی هستند و گره ای از کار مردم باز نمی کنند. مسیر دوچرخه سواری در خیابان فعلی اختلال در حرکت شده. شاید مسیر دیگری بود بهتر جواب می داد.(خیابان کم ترددتر ) نحوه نرخ بندی کرایه تاکسی ها به 600 تومان باعث سردرگمی مسافران و راننده ها دشه است.( پول خرد) مشخص است اعضای شورای اسلامی شهر خبری از نحوه محاسبه کورس ناکسی و مشکلاتی که بر سر راه پرداخت پول خرد است خبری ندارند. حالا هم که این ظرح. مبارک افرادی باشد که به این افراد به عنوان عضو شورای اسلامی شهر رای دادند.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
0
آورده اند الکنی برای خرید ماست به دکانی رفت هرچه تلاش کرد نتوانست کلمه ماست را بر زبان آورد
گفت حالا که نمی شود شیره بده