کد خبر: ۱۲۹۴۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
در نماز جمعه شیراز مطرح شد؛

توسعه صادرات، فعال سازی بخش خصوصی، اصلاح و تقویت نظام بانکی و تقویت تجارت دانش بنیان اولویت های استان فارس

امام جمعه شیراز گفت: توسعه صادرات، فعال سازی بخش خصوصی، اصلاح و تقویت نظام بانکی و تقویت تجارت دانش بنیان چهار موضوع اولویت دارِ استان فارس است که مدیران باید به آنها توجه کنند.
به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام سیزدهم اردیبهشت ماه در خطبه های نماز جمعه شیراز به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان و بیانات پیامبرگرامی اسلامی (ص) درباره این ماه اشاره کرد و گفت: این ماه بهترین ماه و تمامی لحظاتش بهترین ها است؛ خداوند متعال در این ماه عنایت به بندگان خودش دارد و برکت ها و مغفرت هایش را به آنها ارزانی داشته است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه خداوند در این ماه شما را گرامی داشته و کرامت داده است، اظهار داشت: کسانی که در نزد خدا کرامت دارند دعاهایشان اجابت می شود و مورد اکرام و احترام الهی قرار دارند.

وی افزود: در ماه رمضان نفس کشیدن و حتی خواب روزه دار نیز عبادت به حساب می آید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اعلام اینکه در این ماه با نیت صادق و مخلصانه از خدا بخواهید و دعا بکنید که شما را در ایمان و توفیق داشتن موفق بدارد تا به پیشواز شبهای قدر بروید، اذعان داشت: کسی که قلبش پاک و تنها جای خدا است در همه مراحل حتی اگر همه تنهایش بگذارند موفق خواهد بود چرا که خدا را دارد و هیچ کسی جز خدا نمی تواند کار انسان را درست کند.

دژکام همچنین گفت: در روایات آمده که خداوند به عزت و جلال خود قسم خورده است که اگر کسی سراغ غیر از من برود و به دیگران دل ببندد ناامیدش می کنم.

امام جمعه شیراز بیان کرد: عده ای به آمریکا و ترامپ دل بسته اند و تصور می کنند آمریکا کار ما را می تواند درست کند اما خدا امیدشان را ناامید می کند؛ توجه و دل ها فقط باید به سمت خدا باشد.

وی افزود: پیامبر اسلام از ما چند مسئله را خواسته است؛ اینکه اگر گرسنه و تشنه شدید یاد محرومین، گرسنگان و تشنگان باشید به فقرا صدقه بدهید خبر از همدیگر داشته باشید.

این استاد اخلاق در ادامه  با اعلام اینکه ماه رمضان فرست مناسبی برای تقویت فضیلت های اخلاقی در راستای رشدِ جامعه است، بیان کرد: متاسفانه در خیلی از کلان شهرها خیلی ها از یکدیگر خبر ندارند، همسایه از همسایه خبر ندارد؛ اگر کسی گرفتاری دارد دستش را بگیرید و به فضیلت های اخلاقی از جمله احترام به بزرگترها را فراموش نکنید.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: جوانان بر روی چشم ما جا دارند اما نباید از این غافل شد که اگر بزرگترها و پیرترها نبودند جوانان به جایی که هستند نمی رسیدند لذا باید به آنها احترام گذاشته شود.

دژکام به غیبت یکی از بزرگترین رذیلت های اخلاقی اشاره کرد و گفت: از غیبت پرهیز شود تا اعتماد در جامعه تقویت بشود؛ جامعه در بستر اعتماد است که می تواند به رشد و موفقیت برسد و اعمال عبادی فرد از او پذیرفته شود.

امام جمعه شیراز در ادامه به بیان نکاتی درخصوص فضای مجازی پرداخت و گفت: تحریف سخنانی که مطرح می شود توسط دشمنان نشان دهنده این است که آنها شکست خورده اند و می خواهند با استفاده از فضای مجازی همه چیز را آنگونه که می خواهند بیان کنند.

وی افزود: دشمنان مدعی این بودند که فضای مجازی آزاد است و معتقد بر آزادی بیان بودند اما خودشان پای بند به آن نیستند، سعی در سکوت کردن افراد دارند و یا مطالب را تحریف کنند چنانکه در هفته های گذشته همچون روال سابق یک جمله ای که می گوییم را حذف می کنند؛ علامت اینکه دشمن شکست خورده این است که این همه سر و صدا کرده که این فضا آزاد است اما در هفته های گذشته دیده شد که یک جمله ما می گوییم حذف می کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: شبکه های اجتماعی باید بدانند که با حذف کردن صدای ما کارشان به جایی نمی رسد زیرا جاذبه در این سخن است و از هر گوشه دیگری که شده ما حرفمان را می زنیم.

دژکام با اعلام اینکه رهبر انقلاب از ما کارهایی را خواسته است که باید هر کسی به فراخور توانمندی هایش به آنها بپردازد، به مسئله رونق تولید اشاره کرد و گفت: یک سری صنایع غذایی در شمالِ استان فارس قرار دارد که این ها یک مجموعه هستند و باید مورد حمایت قرار بگیرند.

استاد دانشگاه شیراز در ادامه اظهار داشت: اگر این مجموعه فعال باشد جوانان زیادی می توانند سر کار بروند و این به نفع استان خواهد بود.

امام جمعه شیراز به صحبت های مسئولان عالی مبنی بر اینکه اگر ما در تحریم قرار داریم خودمات تسهیل می کنیم کارها را تا تولید و اشتغال رونق پیدا کند اشاره کرد و افزود: نباید در اینجا گفته شود مقررات اجازه نمی دهد تا مسیر رونق تولید و اشتغال زایی تسهیل شود چرا که مقررات برای زمانی است که جنگ نباشد.

نماینده ولی فقیه در فارس اذعان داشت:‌ ما اکنون در یک جنگ اقتصادی قرار داریم و اینجا است که جهاد به معنای واقعی خود را نشان می دهد لذا در ابتدا باید مدیرجهادی داشته باشیم نه اینکه بک نفری مدیریت را برعهده داشته باشد که خود را گیرِ در چارچوب ها بداند و کار مردم را راه نیندازد.

به گزارش شیرازه، از گذشته تاکنون یک سری روال اداری و مقررات دست و پاگیری وجود داشته است که رسیدگی به امور جامعه را به تعویق می انداخته  که اگر این مسیر تسهیل می شد و ادارت و نهادهای مختلف درگیر مقررات پیچیده دست و پاگیر نبودند شاهد پیشرفت های بسیاری بودیم و رسیدگی به کارها سرعت بیشتری می گرفت.

دژکام خطاب به ملت ایران گفت: الان نوبت دیده شدن ما است؛ عده ای یا ناتوان هستند و یا توانمند لذا مدیران بایستی جهادی عمل کنند و مدیری جهادی است که در همین سختی ها بگوید کار مردم را راه انداختم و در یک میدان سخت ادعای مدیر بودن خودش را نشان بدهد.

امام جمعه شیراز بیان کرد: پول برای آماده کردن چهارپتروشیمی که قرار بود ساخته شود وجود دارد اما باید مدیریت اقتصادی درستی صورت بگیرد و این پول به طور صحیح مصرف شود.

وی افزود: مدیران بایستی این مسئله را حل کنند چرا که این خرج کردها در راستای ایجاد شغل است که منفعت آن برای خود استان و کشور خواهد بود.

توسعه صادرات، فعال سازی بخش خصوصی، اصلاح و تقویت نظام بانکی و تقویت تجارت دانش بنیان چهار موضوعی بود که نماینده ولی فقیه در فارس در انتهای خطبه های نماز جمعه شیراز به آنها پرداخت.

دژکام درخصوص توسعه صادرات با بیان اینکه وقتی جنسی درست تولید می شود و مازاد بر نیاز است باید به درستی به دست مصرف کننده برسد، گفت: لازم است که مدیرانی که در عرصه بازرگانی هستند ظرفیت صدور تولیدات را ایجاد کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: ظرفیت های دولتی برای پاسخ دادن به نیازها کافی نیست لذا باید بفکر تقویت بخش خصوصی باشیم.

نماینده ولی فقیه در فارس نسبت به ربوی بودن بانک ها و دریافت ربای مرکب از مردم انتقاد کرد و گفت: ربا باید از سیستم بانکی حذف شود و یا دستِ کم ربای مرکب از مردم نگیرند.

دژکام ضمن ابراز امیدواری جهت توجه به این موضوع در دادگستری، اظهار داشت: خدا راضی به ربا نیست و جلوی کسانی که ربه مرکب دریافت می کنند را می گیرد.

امام جمعه شیراز در انتها در خصوص تقویت تجارت دانش بنیان صحبت و به استعداد و توانمندی های موجود در فارس که مورد توجه قرار نگرفت هاست اشاره کرد و تاکید داشت: مدیریت کلان پای کار بیاید و تجارت های دانش بنیان را مورد حمایت قرار دهد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
0
شعارهایی زیبایی که هیچگاه به درستی عملیاتی نشده