کد خبر: ۱۲۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۰

موضع استاندار جدید فارس نسبت به مشایی

من این طرز فکر که آقای مشایی حلقه جدا‌کننده مسئولان دولت دهم باشد را قبول ندارم. او به عنوان رئیس دفتر رئیس‌جمهور حلقه اتصال‌دهنده مقامات دولت هستند.

به گزارش شیرازه، تریبون نوشت: بهرحال حسین صادق عابدین از چند روز آینده بر صندلی استانداری فارس تکیه خواهد زد اما آنچه مورد اعتراض مردم فارس و شیراز نسبت به استاندار و سرپرست سابق شده بود وابستگی‌های مشکوک با برخی جریانات منحرف بود که استاندار فعلی باید از ان عبرت بگیرد و تمام همت و تلاش خود را برای آبادی و پیشرفت استان فارس و جبران عقب ماندگی‌های دوران مدیران قبلی استان بکار گیرد.
حسین صادق عابدین به‌عنوان استاندار فارس در جلسه(یکشنبه) هیئت دولت معرفی شد. این درحالیست که از حدود سه ماه قبل به‌دنبال انتصاب روح الله احمدزاده به‌عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استانداری فارس با سرپرست اداره می‌شد.

اعتراضات مردمی به سرپرست سابق استانداری فارس
انتصاب سرپرست یک روزه و جایگزینی سرپرستی جدید اعتراضات گسترده‌ای را در شیراز به همراه داشت تا جاییکه منجر به تحصن چند روزه مردم و قفل نمودن درب استانداری فارس نیز شد.

مردم فارس و شیراز که سرپرست جدید را از نزدیکان رئیس دفتر رئیس جمهور می‌دانستند به شدت نسبت به این انتصاب اعتراض داشتند و خواهان برکناری وی و انتصاب استانداری مدیر، کارآمد و ولایت‌مدار بودند.

سابقه اجرایی استاندار جدید فارس
حسین صادق عابدین، شهردار منطقه ۷ تهران در زمان شهرداری دکتر محمود احمدی‌نژاد بود. با انتخاب دکتر احمدی نژاد به ریاست جمهوری، صادق عابدین بعنوان نخستین دبیر شورای عالی مناطق آزاد در دولت نهم می‌شود اما پس از ۱۱ ماه توسط علی سعیدلو، معاون اجرایی دکتر احمدی‌نژاد برکنار می‌شود.

صادق عابدین که از نزدیکان به مهندس علی‌آبادی بود با انتصاب علی آبادی به ریاست سازمان تربیت بدنی، رئیس فدراسیون بیسبال و راگبی و از حلقه مشاوران ویژه علی آبادی می‌شود.

با حذف معاونت ورزش همگانی از چارت تشکیلاتی سازمان تربیت بدنی در زمان ریاست دکتر سعیدلو، صادق عابدین که ریاست این معاونت را برعهده داشت توسط سعیدلو عزل می‌شود و پایان حضورش در ورزش فرا می‌رسد تا دوبار در دوران مدیریت خود توسط سعیدلو برکنار شده باشد!

موضع استاندار جدید فارس نسبت به مشایی
حسین صادق عابدین در واکنش به اینکه چرا توسط سعیدلو عزل شده‌ است و این آیا ربطی به نزدیکی بیشتر آقای سعیدلو نسبت به آقای علی آبادی به آقایان مشایی و رحیمی دارد می‌گوید: « من این طرز فکر که آقای مشایی حلقه جدا‌کننده مسئولان دولت دهم باشد را قبول ندارم. او به عنوان رئیس دفتر رئیس‌جمهور حلقه اتصال‌دهنده مقامات دولت هستند. البته من این را به عنوان کسی می‌گویم که بیش از ورزش، مدیری سیاسی بوده‌ام، البته قبول دارم که بین این اعضا تفاوت طرز فکر وجود دارد و گروهی از نظر فکری به هم نزدیک‌تر هستند و با هم بهتر کار می‌کنند.»

بهرحال حسین صادق عابدین از چند روز آینده بر صندلی استانداری فارس تکیه خواهد زد اما صادق عابدین باید بداند آنچه مورد اعتراض مردم فارس و شیراز نسبت به استاندار و سرپرست سابق شده بود وابستگی‌های مشکوک با برخی جریانات منحرف بود که استاندار فعلی باید از آن عبرت بگیرد و تمام همت و تلاش خود را صرفاً برای آبادی و پیشرفت استان فارس و جبران عقب ماندگی‌های دوران مدیران قبلی استان بکار گیرد.

نظرات بینندگان