کد خبر: ۱۲۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
مدير واحد فناوري پيوند اعضاي دانشگاه علوم پزشكي شيراز:

شیراز سه سال متوالی دارای رتبه نخست پیوند کبد جهان است/ 930 بیمار در انتظار پیوند عضو هستند

غلامی با بیان اینکه سالانه بيش از 900 پيوند در بيمارستان پيوند اعضای شيراز انجام می‌شود، گفت: در استان فارس930 بیمار در ليست انتظار پيوند عضو قرار دارند.

به گزارش شیرازه، مدير واحد فناوري پيوند اعضاي دانشگاه علوم پزشكي شيراز در نشست خبري كه به مناسبت روز ملي اهداي عضو برگزار شد با اعلام اینکه از سال ٧٢ تا پايان فروردين ٩٨ حدود چهار هزار و ٩٣٣ پيوند كبد در استان انجام شده، گفت: نزديك به پنج هزار پيوند كبد طي ٢٦ سال گذشته در فارس انجام شده است.

دکتر سياوس غلامي شیراز را پیشتاز در پیوند اعضاء توصیف و اظهار کرد: نخستين پيوندهاي اعضاي ايران در شيراز انجام شده است. سالانه بيش از ٩٠٠ پيوند در بيمارستان پيوند اعضاي شيراز انجام مي‌شود و بيش از سه سال متوالي است كه بخش پيوند كبد اين بيمارستان رتبه نخست دنيا را به خود اختصاص داده است.

مدير واحد فناوري پيوند اعضاي دانشگاه علوم پزشكي شيراز بیش از ٨٥ درصد پیوندهای کبد بيمارستان پيوند اعضاي شيراز را موفقيت آميز عنوان و خاطرنشان کرد: در سال گذشته 95درصد از پيوندهاي كليه در استان فارس از بيماران مرگ مغزي و ١٠ درصد از پيوندهاي اعضاء در فارس از بستگان درجه يك انجام شده است.

غلامی با بیان اینکه 930 بیمار در ليست انتظار پيوند عضو در استان فارس قرار دارند، گفت: ٥٠٠، ٣٠٠، ٥٠، ٦٠ و ٢٠ بيمار به ترتيب در انتظار پيوند كبد، كليه، قلب، پانكراس و روده هستند.

وی اعلام کرد: کارت اهداي عضو نخستین بار به ابتکار تیم پیوند بیمارستان نمازی در شیراز رونمایی و به سایر نقاط کشور ارسال شد که هم اکنون استان فارس با عضويت ۲۵۰ هزار دارنده کارت اهداي عضو مقام اول کشور را داراست.

مدير واحد فناوري پيوند اعضاي دانشگاه علوم پزشكي شيراز با بیان اینکه در فروردین ماه امسال ۷۴ بیمار نیازمند پیوند عضو از مرگ نجات پیدا کرده‌اند، يادآور شد: از سال ٦٧ تا پايان فروردين امسال چهار هزار و ٦٩١ بيمار پيوند كليه انجام داده‌اند. از سال ٨٥ تا پايان فروردين امسال نيز ۱۶۱ بیمار پیوند کلیه پانكراس انجام شده است.

حميدرضا رفيعي، روانشناس و هماهنگ كننده تيم پيوند اعضاي دانشگاه علوم پزشكي شيراز نيز در ادامه اين نشست با اعلام اینکه بيش از ٨٥ درصد خانواده‌ها در سال رضايت به اهداي عضو مي‌دهند، گفت: يكي از علت‌هاي افزايش آمار اهداي عضو رسانه‌ها هستند که باید از طريق زبان هنر و ادبيات براي افزايش اثربخشي اين امر خير تلاش كنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: پیوند عضو ، کبد ، شیرازه
نظرات بینندگان