کد خبر: ۱۲۹۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
نماینده استان فارسی جنبش عدالتخواه دانشجویی در دیدار رهبری در گفتگو با شیرازه:

خطاب ها در دیدار دانشجویان با رهبری، فقط شخص رهبر نیست، که می تواند همه آحاد جامعه باشد/ اشراف کامل رهبر به جریانات دانشجویی، امیدبخش و انگیزه بخش برای جریانات دانشجویی بود

نماینده اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در دیدار اخیر دانشجویان با رهبر انقلاب، معتقد است که خطاب ها در دیدار دانشجویان با رهبری، فقط شخص رهبر نیست، بلکه می تواند همه مسئولین و آحاد جامعه باشد.

به گزارش شیرازه، محمدحسین صبوری دبیر اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی اهل لارستان فارس که در دیدار اخیر دانشجویان با رهبر معظم انقلاب اسلامی، به عنوان سخنران و نماینده این اتحادیه حضور داشتو سخنرانی کرد، در گفتگو با خبرنگار شیرازه، اظهار داشت: در این دیدار، یک تفاوت خاصی هم هست و آن اینکه خطاب ما در بیان دیدگاه ها، فقط شخص مقام معظم رهبری نیست. از آنجا که این جلسه رسانه ای می شود، بلکه فضایی که در برابر ولی فقیه، مواضع و تحلیل کلی یک مجموعه دانشجویی به عنوان نماینده یک جریان دانشجویی از سراسر کشور ارائه می شود. و این خطاب می تواند خطاب به همه مسئولان و حتی مردم جامعه باشد.


خطاب ها در دیدار دانشجویان با رهبری، فقط شخص رهبر نیست، که می تواند همه آحاد جامعه باشد/ اشراف کامل رهبر به جریانات دانشجویی، امیدبخش و انگیزه بخش برای جریانات دانشجویی بود

صبوری که به گفته خودش قبل از تشکیلات دانشجویی فعالیت رسانه ای سیاسی داشته و الآن دانشجوی ارشد اندیشه سیاسی دانشگاه شهید بهشتی است، با بیان اینکه یک وقتی حضور در این جلسه، یک طرفه است و توصیه های حضرت آقا را گوش می کنیم، اما یک وقتی شرایط عوض می شود و فرصتی دست می دهد تا شما هم به ارائه دیدگاه بپردازید تصریح کرد: این حس برای هرکسی بخصوص بدنه جریانات دانشجویی، حسی است که دغدغه اش را بیان کند.

وی خاطرنشان کرد: سالانه معمولا مجموعه تشکل های دانشجویی نماینده ای را برای دیدار رهبری انتخاب می کند. اتحادیه جنش عدالتخواه هم هرسال در دیدار دانشجویی رهبری نماینده داشته و امسال هم نماینده این تشکل بنده به عنوان دبیر یا سخنگوی این تشکل حضور داشتم و توفیق شد که دغدغه های این جنبش را خدمت حضرت آقا بیان کنم.

صبوری با اشاره به اینکه قبلا در دیدارهای رهبری شرکت کرده بود، اما برای سخنرانی اولین بار بود که این توفیق نصیبش شده است اظهار داشت: طبیعتا صحبت کردن جلوی بالاترین مقام کشور و در عین حال با سعه صدرترین مسئول جمهوری اسلامی، آن هم از معضلات گفتن حس بدی نمی تواند داشته باشد، اگرچه کمی سخت است. اما جلسه دانشجویی متفاوت از دیگر جلسات است.

دبیر اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی، جلسه را جلسه بانشاطی توصیف کرد و افزود: حضرت آقا خیلی با حوصله هم در جلسه و هم در زمان افطار با دانشجویان ارتباط گرفتند. این ارتباط بین دانشجویان و رهبر انقلاب نسبت به سالهای پیش بیشتر بود.

وی با ابراز امیدواری گفت: انتظار داریم که در این جلسه در سال های آینده، نگاه های فکری و نمایندگان بیشتری از دانشجوین حضور داشته باشند. از نظر نگاه فکری می گویم. حتی ممکن است نگاه ها و جریاناتی باشند که مثلا من به شخصه آن طرز تفکر را نپسندم، اما بیایند و حرف بزنند تا خود حضرت آقا بشنوند.

صبوری با تأکید بر اینکه به نظر می رسید حضرت آقا اشراف کامل بر تشکل های دانشجویی دارند و این نکته جالب جلسه بود و معلوم بود که ایشان جریانات دانشجویی را رصد می کنند تصریح کرد: این خیلی خوب و امیدبخش و انگیزه بخش بود برای تشکل های دانشجویی. اما اینکه خود دانشجویان حضور داشته باشند و با این حضور، تفکرات و جریان های فکری داخل دانشگاه ها حس کنند که حرف هایشان شنیده می شود، خودش یک قدم مثبت و خوبی است.

به گفته وی، تعداد سخنران ها حدود 10 نفر از تشکل های دانشجویی بودند از جهار اتحادیه رسمی دانشجویی، بسیج دانشجویی، نماینده نشریات دانشگاهها، نماینده کانون فرهنگی و نماینده انجمن های علمی، بنیاد نخبگان، دانشگاه آزاد بودند.

نماینده اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی ادامه داد: از نظر تعداد حضار، برای اولین سال بود که حسینیه امام خمینی به صورت کامل برای دیدار دانشجویی استفاده می شد و تعداد حضار تقریبا دوبرابر هرسال بود و این هم اتفاق خوبی بود که دانشجویان بیشتری می توانستند از این جلسه استفاده کنند.


نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان