کد خبر: ۱۳۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۳ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری:

آمادگی نیروهای مسلح آمریکایی ها را از جنگ منصرف کرد/ مقاومت تنها راه پیروزی است

آیت الله خاتمی هزینه تسلیم را بیش از مقاومت عنوان و تاکید کرد: مقاومت تنها راه پیروزی است.

به گزارش شیرازه، آیت الله سید احمد خاتمی در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و بزرگداشت قیام خونین ۱۵ خرداد که در شبستان حضرت امام حرم حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: دشمن به دنبال این است که رابطه با ایران را از سر بگیرد اما تا زمانی که ترامپ خوی استکباری دارد آرزوی مذاکره با ایران را به گور خواهد برد. 

وی با بیان اینکه مذاکره با آمریکا نه تنها فایده ندارد بلکه ضرر هم دارد، گفت: این موضع خردمندانه است زیرا با چه پشتوانه ای می توان با طرفی مذاکره کرد که پایبند به هیچ یک از قراردادهای بین المللی خود نبوده و ارزشی برای تعهدات خود قائل نیستند.
آیت الله خاتمی تصریح کرد: ترامپ ذره ای عقل، شرف و ارزش‌های انسانی ندارد بنابراین مذاکره با او دیوانگی است.

تحلیلگر بودن ملت ایران از برکات انقلاب است
عضو هیئت رئیسهٔ مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تحلیل سیاسی به بدنه جامعه نفوذ کرده است، تحلیل گر بودن ملت ایران را از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: طی هفته های اخیر ترامپ دیوانه که ایران را تهدید به جنگ نظامی می کرد، مکرر می گوید ما نمی‌خواهیم جنگ کنیم و قصد حمله به ایران را نداریم چرا که آنان آماده باش صد درصد تمام نیروهای مسلح ایران را دیدند و بخاطر اینکه یارای مقابله ندارند از جنگ منصرف شدند.
آیت الله خاتمی آمریکا را شیطان بزرگی دانست که شیطنت وی بیشتر شده است و افزود: پیامبر(ص) در جنگ خندق فرمودند که تمام شرک به جنگ تمام ایمان آمده است که امروز مصاف ما با آمریکا اینگونه است و انگار دولتمردان آمریکا کاری جز توطئه علیه ایران ندارند.
امام جمعه موقت تهران هزینه تسلیم را بیش از مقاومت عنوان و تاکید کرد: بر اساس آیات شریفه قرآن مقاومت تنها راه پیروزی است و خداوند حامی انسان های صبور می باشد و در قرآن امر به صبر فرموده است. در پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس آثار مقاومت را مشاهده کرده ایم.
آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: مسئولان نظام اسلامی باید همانند مقام معظم رهبری با صراحت و شجاعت گفتگو کنند و مطمئن باشند دشمن جا می خورد زیرا رفتار آمریکا مانند سگ است که هرچه کوتاه بیاییم جسورانه جلوتر می آید اما باید در مقابل این سگ ها ایستاد و مقاومت کرد.

طرح معامله قرن متولد نشده مرد
وی اجرای طرح معامله قرن را نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان دانست و افزود: به خاطر مقاومت مسلمانان و فلسطینی‌ها دیگر خبری از معامله نخواهد بود به این بچه متولد نشده مرد.

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امام (ره) نقطه وحدت است، تاکید کرد: عشق و علاقه به امام(ره) مربوط به نگاه و یا جناح خاص نیست بلکه از نوع عشق به امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است.
وی ادامه داد: برگزاری این بزرگداشت‌ها بیعت با راه و مسیر است نه بزرگداشت یک فرد و بدانیم که امام (ره) با نفرت از آمریکا به دیدار خدا رفت. مقاومت، ولایتمداری، استکبار ستیزی و.. خط امام است که همیشه ادامه دارد.
عضو هیأت رئیسه خبرگان رهبری با بیان اینکه مثال امروز طاغوت رئیس جمهور آمریکا است، گفت: آنچه امام (ره) به عنوان استکبار ستیزی مطرح کرد ریشه ولایی دارد و آنچه امروز به عنوان مذاکره مطرح می‌شود روی دیگر تسلیم است و آمریکا به دنبال مذاکره در مسائل پیش پا افتاده نیست مذاکره‌ای که آمریکا مطرح می‌کند ناموس نظام است.
آیت الله خاتمی تاکید کرد: فناوری هسته‌ای بومی شده و به آن ادامه خواهیم داد و اقتدار موشکی ایران استخوان در گلوی و خار در چشم آمریکا است و این اقتدار محور وحدت ملت است.

هرگز مذاکره نمی کنیم
وی تصریح کرد: یک صدا از ایران اسلامی بر می‌خیزد و آن هم مذاکره بر اقتدار موشکی هرگز ممکن نیست و هیچ آدم غیرت مندی بر ناموس مذاکره نمی‌کند.
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عمق راهبردی ما در منطقه خار در چشم آمریکا است، ادامه داد: شعار نمی‌دهیم موشک دوربرد هم داریم و این اقتدار ناموس ما بوده و مذاکره نمی‌کنیم.
آیت الله خاتمی ضمن تقدیر از شکوه باعظمت مردم شیراز در مراسم سالگرد ارتحال امام گفت: مردم با حضور خود با روح امام پیوند می بندند که راهی که او در مسیر ملت گشود یعنی استکبارستیزی را تا آخرین نفر و آخرین نفس ادامه خواهند داد.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان