کد خبر: ۱۳۰۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۸ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۸

فسخ ۱۰ قرارداد در شهرک صنعتی لار به دلیل عدم اجرای تعهدات

مدیر شرکت شهرکهای صنعتی لارستان از فسخ ۱۰ قرارداد و بازپسگیری زمینها در شهرک صنعتی مرکزی لار به دلیل عدم اجرای تعهدات خبر داد.

مدیر شرکت شهرکهای صنعتی لارستان از فسخ ۱۰ قرارداد و بازپسگیری زمینها در شهرک صنعتی مرکزی لار به دلیل عدم اجرای تعهدات خبر داد.

محمدرضا پیمان فر با بیان اینکه شهرک صنعتی بزرگ مرکزی شهر لار ۱۲۰ هکتار وسعت دارد، اظهار داشت: شهرک صنعتی حسن لری و پشته سنگر ۲۶ هکتار، شهرک صنعتی بیرم ۴۲ هکتار و شهرک صنعتی اوز ۸۳ هکتار مساحت دارند.

وی با اشاره به اینکه در شهرک صنعتی لار حدود ۱۰ قرارداد که متعلق به واگذاری دهه ۷۰ و ۸۰ بوده اند، به دلیل عدم اجرای تعهدات خلع ید و باز پسگیری شده است، افزود: زمین های بازپسگیری شده، به صنعتگران جدید تحویل داده شده است.

مدیر شرکت شهرکهای صنعتی لارستان با اذعان به اینکه تعداد حدود ۶ قرارداد نیز در شهرک صنعتی مرکزی لار در دست اقدام جهت خلع ید داریم، تصریح کرد: در کل هر صنعتگر ۲ سال فرصت به ساخت و ساز دارد و پس از ان اولین اخطار برای ان صادر می شود.

این مسئول با بیان اینکه اگر شخصی اقدام به ساخت کرد، فرصت مجدد می دهند ولی اگر هیچ اقدامی صورت نگرفت احتمال خلع ید و شروع فرایند خلع ید اغاز می شود، خاطر نشان کرد: معمولا ۲ سال بصورت قطعی و حدود ۱ الی ۲ سال هم با کمک شهرک صنعتی به انها فرصت می دهند.

پیمان فر با اشاره به اینکه در ۲ سال بعد بصورت مشروط به فعالیت می شوند که هر ۶ ماه قابل تمدید است، عنوان کرد: در ناحیه صنعتی حسن لری و پشته سنگر هنوز هیچ گونه خلع یدی نشده اما  حدود ۷ واحد در دست اقدام برای خلع ید وجود دارد که تاکنون یکبار هم به جلسه داوری و رفع مشکل در قسمت حقوقی مراجعه کرده اند.

وی با برشمردن مهمترین دلائل خلع ید زمین در شهرکهای صنعتی، بیان کرد: ار جمله مهمترین تخلفات عدم ساخت و ساز جهت امر تولید است که خوشبختانه این امر در لارستان به شدت کاهش یافته و از بین رفته است.

مدیر شرکت شهرکهای صنعتی لارستان اضافه کرد: یعنی هر واحد صنعتی باید ۴۰ درصد مساحت زمین را ساخت و ساز نماید تا بتواند پایان کار و سند دریافت کند./ میلاد لارستان


نظرات بینندگان