کد خبر: ۱۳۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در شیراز:

شهرستان‌هاي كوار، رستم، قير و كارزين، فراشبند و زرين دشت بيشترين درصد بيسوادي را در فارس به خود اختصاص داده‌اند / جدیدترین تعریف از سواد تبدیل دانش به عملکرد است

محمدزاده در شیراز گفت: از امسال تلاش برای باسوادی افراد بالای 49 سال نیز در حیطه ماموریت این سازمان قرار گرفته است.

به گزارش شیرازه، شاپور محمدزاده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس در شیراز با اعلام اینکه تا کنون حيطه ماموريت سازمان نهضت سوادآموزی افراد گروه 10 تا 49 ساله بوده است گفت: از امسال تلاش برای باسوادی افراد بالای 49 سال نیز در حیطه ماموریت این سازمان قرار گرفته است.

وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف از جمله سوادآموزی اشاره کرد و اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی 47.5 درصد از کل جامعه باسواد بودند اما اکنون 87.6 درصد باسوادی در ایران ثبت شده است.

به گفته محمدزاده، پوشش تحصیلی کشور در مقطع ابتدایی در سال تحصیلی گذشته را 98.13 بوده است و طی 6 سال فعالیت دولت تدبیر و امید، 2 میلیون و 608 هزار بیسواد و کم سواد، با سواد شده‌اند و براساس آخرین سرشماری، درصد سواد در میانگین کشوری 87.6 و در فارس 88.8 درصد بوده است.


تلاش برای باسوادی افراد بالای 49 سال در حیطه ماموریت سازمان نهضت سواد آموزی کشور/ تأمین اعتبار اجرای طرح شتاب بخشی در 5 شهرستان فارس از حوزه ملی


معاون وزیر آموزش و پروش، شهرستان‌هاي آباده، شيراز و فسا را دارای درصد باسوادي بيشتري نسبت به ساير شهرستان‌هاي فارس معرفی کرد و گفت: شهرستان‌هاي كوار، رستم، قير و كارزين، فراشبند و زرين دشت نيز بيشترين درصد بيسوادي را در فارس به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با بیان اینکه اين سازمان آماده اجراي طرح شتاب بخشي سوادآموزی در پنج شهرستان فارس است تصریح کرد: در سال جدید تحصیلي 2 میلیارد و 800 میلون تومان براي باسوادی افراد، در قالب طرح‌هایی مانند شتاب بخشی پيش‌بيني شده است و 800 میلیون تومان نیز این سازمان تعهد می‌کند تا طرح را در 5 شهرستان فارس به شکل مطلوبی اجرایی کند.

وی تأکید کرد: اجرای طرح شتاب بخشی در 5 شهرستان فارس جزو مصوبات این جلسه است و اعتبارات آن از حوزه ملی تامین خواهد شد.

به گفته محمدزاده، جدیدترین تعریف از سواد تبدیل دانش به عملکرد است و در این راستا مراکز یادگیری محلی به تلفیق دانش و مهارت می‌پردازند.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان