کد خبر: ۱۳۰۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۱۱ تير ۱۳۹۸
حاشیه های عجایب شهر ادامه دارد؛

پذیرایی ۱۰۰ میلیون شهرداری صدرا از جیب مردم

کلنگ زنی شهرداری صدرا با حضور معاون عمرانی وزیر کشور هزینه ۱۰۰ میلیون تومانی بر دست مردم صدرا خواهد گذاشت.
به گزارش شیرازه، دبیر مجمع دانشجویی آرمان (عدالتخواه) دانشگاه شیراز گفت: مقرر شده هیئتی برای کلنگ زنی و افتتاح چند طرح عازم شهر جدید صدرا شود، در رأس این هیئت مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قرار دارد.

رحیم خدابخشی در ادامه صحبت‌های خود سخن از دست و دل باری‌هایی نامعمول به میان می‌آورد و می‌گوید: نتیجه تحقیقات دانشجویان تشکل آرمان (عدالت خواه) دانشگاه شیراز حکایت از آن دارد که دست و دل بازی‌هایی عجیب و نامعمول پیرامون این مراسم در حال وقوع است. دست و دل بازی‌هایی که چندان معقول و حساب شده نمی‌نمایاند.

دبیر مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز تصریح کرد: متأسفانه مسئولان شهرداری صدرا و اعضا شورای شهر نیز در پی آنند که هزینه‌های این مهمان نوازی‌های شائبه برانگیز خود را نیز نه از جیب خود بلکه از کیسه بیت المال تأمین کنند.

وی گفت: ماجرا از این قرار است که شهرداری صدرا برای پذیرایی از مهدی جمالی‌نژاد و هیئت همراه و سایر مهمانان مربوط و نامربوط، درخواستی مبنی بر تخصیص مبلغ صد میلیون تومان را به شورای شهر صدرا ارائه کرده و تمام اعضا شورا شهر صدرا نیز خود را حاتم طایی کیسه بیت المال دانسته و بی درنگ موافقت خود را نسبت به این موضوع اعلام داشته اند و طی یک کار گروهی کم نظیر و ستودنی (!) با اکثریت مطلق آرا با این درخواست شهرداری موافقت به عمل آمده.

خدابخشی اظهار کرد: به راستی مگر میزبانی از معاون وزیر و همراهانش شامل چه مواردیست که بایستی چنین مبلغ نامعقولی به آن اختصاص داده شود؟! دعوت کردن از این تعداد مهمان که هزینه‌های غیرضروری گزافی به همراه خواهد داشت چه توجیهی دارد.

دبیر مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز تاکید کرد: تأسف بارتر آنجایی است که به یاد آوریم این گشاده دستی‌ها در شهری روی می‌دهد که شهروندانش هنوز از امکانات شهری اولیه مطلوب در زمینه‌هایی همچون حمل نقل و کتابخانه محروم اند و بسیاری از تأسیسات شهری آن نیازمند تکمیل و بازسازی است.

وی در ادامه افزود: دست و دل بازی‌ها از جانب شهرداری و شورای شهر شهری است که پاکبان هایش کماکان به گفته خود در دریافت کامل حقوق ناچیزشان و یا حق بیمه خود دچار مشکل اند.

خدابخشی اظهار کرد: گذشته از این موارد، ملک زاده شهردار صدرا در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرده که طرح‌هایی که کلنگ زدن آغازین آن‌ها صدمیلیون تومان آب می‌خورد، دویست میلیارد تومان (!) نیز در مرحله اجرا هزینه در پی خواهد داشت.

دبیر مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: کدام کارشناسان خبره‌ای به صرفه بودن و وجود نیاز واقعی در شهر صدرا به چنین طرح‌های پرهزینه‌ای را سنجیده اند و دیگر آنکه آیا دست و دل بازی‌های غیرعادی دیگری نیز در این برآورد دویست میلیارد تومانی رخ داده باشد؟! به راستی این دویست میلیارد تومان قرار است هزینه چه اتفاق‌هایی شود.

وی در انتها انتظاراتی نیز از سایر نهادهای موظف مطرح کرد و گفت: نهادهای بالادستی و مسئول و همچنین نهادهای نظارتی تا چه موقعی به انفعال خود نسبت به شهرداری و شورای شهر عجایب شهر صدرا ادامه می‌دهند؟ سریال پشت پرده‌های این عجایب شهر در ادامه چگونه پیش خواهد رفت؟! حامیان و پشتیبانان این نابسامانی‌ها چه کسانی اند؟! چه موارد برجسته دیگری از این عجایب شهر رو خواهد شد.

مهر

انتهای پیام/
نظرات بینندگان