کد خبر: ۱۳۱۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۲۷ تير ۱۳۹۸

ضرب العجل یک هفته ای شورای شهر شیراز به شهرداری برای پرداخت خسارت جان‌باختگان سیل دروازه قرآن

شهرداری شیراز طی یک طرح دوفوریتی ملزم است که از محل ردیفهای قانونی لایحه پرداخت خسارت قربانیان حادثه سیل فروردین را ظرف مدت یک هفته تهیه و به شورای شهر تقدیم کند.
به گزارش شیرازه، طرح دوفوریتی پرداخت خسارت جان‌باختگان حادثه سیل دروازه قران شیراز در دستور کار نود و چهارمین جلسه صحن علنی شورا قرار گرفت. متن طرح بدین شرح است: 
با توجه به اینکه حادثه‌ی سیل غم انگیز ۵ فروردین سال ۹۸ دروازه قران شیراز، موجب جان باختن جمعی از هموطنان و همشهریان شیرازی شد، حادثه‌ای که هیچ گاه به ویژه برای خانواده‌های قربانیان فراموش شدنی نخواهد بود،شورای شهر شیراز در همان روز حادثه و با تشکیل جلسه فوق العاده اقدام به تعیین هیات تحقیق و تفحص(کمیته حقیقت یاب) کرد.

این اقدام به موجب ماده ۸۳ قانون و در اجرای وظایف قانونی انجام گرفت و شورای شهر نتیجه کار خود را نیز در اجرای قانون در صحن شورا قرائت کرد.

امید است مسئولان قضایی و قضات پرونده با بررسی علل و عوامل موثر در وقوع حادثه رای شایسته و عادلانه صادر کنند، از طرفی شورای شهر نیز برای جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث با کمک همه دستگاه‌های مسئول، طرح جامع جلوگیری از این حوادث را تهیه و اجرا کند.

شورای شهر شیراز به عنوان نماینده مردم فهیم و مهمان نواز شیراز که اوج روحیه ایثارگری و همکاری خود را با گشودن دربهای منزل خویش به روی اسیب دیدگان و مسافران نوروزی و همراهی با آسیب دیدگان نشان داد و نامی نیک از خود در تاریخ ایران زمین برجای نهاد، در این شرایط در همراهی با مردم شیراز و با توجه به روند طولانی رسیدگی‌های قضایی، فارغ از نتیجه بررسی های قضایی بر این باور است که در جهت کاهش آلام واردشده بر خانواده اسیب دیدگان و جبران بخشی از آثار ایجادشده باید خسارت قربانیان حادثه در اسرع وقت پرداخت شود، در این جهت با تقدیم طرح دوفوریتی شهرداری را ملزم می‌کند که از محل ردیفهای قانونی لایحه پرداخت خسارت قربانیان حادثه را ظرف مدت یک هفته تهیه و به شورای شهر تقدیم کند.

با موافقت اعضای شورا و تصویب دوفوریت این طرح مقرر شد شهرداری شیراز نسبت به تهیه و تقدیم لایحه پرداخت خسارت جان باختگان حادثه سیل ۵ فروردین سال ۹۸ دروازه قرآن، با توجه به قید این نکته که پرداخت این مبلغ به صورت داوطلبانه و تنها جهت کاهش الام وارده است و قرینه‌ای مبنی بر تقصیر شهردار نخواهد بود، ظرف مدت یک هفته اقدام و جهت تصویب به شورای شهر شیراز ارائه کند.

نظرات بینندگان