کد خبر: ۱۳۱۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۲۷ تير ۱۳۹۸

برگزیدگان بخش‌های مختلف صنعت و معدن فارس تجلیل شدند/ شرکت فاتح صنعت کیمیا در جمع 28 واحد صنعتی نمونه کشور

به منظور بزرگداشت روز صنعت و معدن ۶۷ نفر از صنعتگران، معدنکاران، پیشکسوتان و فعالان اکتشافات معدنی استان فارس تجلیل شدند.
 آئین تجلیل از برگزیدهای صنعت و معدن فارس عصر امروز برگزار شد و در این این آیین 67 نفر از صنعتگران، معدنکاران، پیشکسوتان و  فعالان اکتشافات معدنی استان فارس با اهدا لوح تندیس و گواهینامه تجلیل شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این آیین با اشاره به اینکه در این مراسم 67  نمونه صنعتی و معدنی شامل 53 صنعتگر، 8 معدنکار، 2 پیشکسوت و مکتشف نمونه معدنی و 3 پیشکسوت و طرح‌های نمونه صنعتی و نیز از منطقه ویژه اقتصادی جنوب کشور تجلیل شدند، اظهار داشت: برای این آیین تلاش یک ساله صنعتگران، معدنکاران، کارآفرینان، تولیدکنندگان، پیشکسوتان و فناوران جوان مورد ارزیابی قرار گرفت و افرادی که در طول یکسال تلاش‌ زیادی برای اعتلای رونق تولید، رشد اقتصادی، توسعه اشتغال و صادرات در عرصه فعالیت‌های صنعتی و معدنی انجام داده‌اند مورد تجلیل قرار گرفتند.

حمیدرضا ایزدی افزود: امسال  شرکت فاتح صنعت کیمیا به عنوان واحد نمونه صنعتی در استان فارس موفق شد در جمع  28 واحد صنعتی نمونه کشور قرار بگیرد و لوح تقدیر دریافت کند.

وی در مورد چگونگی  برگزاری آیین  روز صنعت و معدن و نحوه انتخاب این افراد که در رشته‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و انتخاب شده‌اند، گفت: این صنعتگران در طول سال 97 فعالیت‌های شاخص و ویژه‌ای در زمینه‌های مختلف از جمه صادرات، نوآوری، بالابردن میزان تولید داخل، ثبت رکوردهای جدید در تولید، افزایش و تثبیت اشتغال و غیره داشته‌اند.

نقش موثر بخش صنعت و معدن در افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه

  رئیس سازمان صنعت، معدن  و تجارت استان فارس گفت: این روز فرصت مناسبی است که به مهم‌ترین موتور محرکه اقتصادی، یعنی بخش صنعت و معدن نگاهی اندیشمندانه شود چرا که این بخش به عنوان عامل مولد اشتغال پایدار در افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه نقش بسزایی دارد.

 ایزدی تصریح کرد: امروز باید در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گزاری‌ها به نظرات بخش خصوصی و تشکل‌ها  توجه شود زیرا بدون در نظر گرفتن نظرات آنها قطعا اجرای برنامه‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اولویت وزارت صمت در یک سال گذشته و امروز تخصیص ارز به بخش تولید بوده و آثار این سیاست امروز در اقتصاد مشهود است جلوگیری و عدم‌تخصیص ارز به کالاهای لوکس و تخصیص ارز به کالاهای ضروری یکی از سیاست‌های امروز شرایط تحریم است.

ایزدی افزود: سیاست فوق‌الذکر فرصت را برای بخش تولید و رونق تولید فراهم کرده است و امروز با همت شما عزیزان در جنگ اقتصادی که اهمیت آن در این عرصه کم اهمیت‌تر از جنگ نظامی نیست بخش تولید و صنعت سیبل اصلی این عرصه است و شما توانسته‌اید شرایط جدیدی را برای کشور رقم زده و دشمن را مایوس کنید.

وی گفت: به اذعان تحلیل‌گران اقتصادی و سازمان‌های بین‌المللی اقتصاد ما در دوران تحریم از شرایط سخت عبور کرده و با همت عالی بخش صنعت، تولید و تجارت و تکیه بر توان داخلی به شرایط رونق برخواهیم گشت./ تسنیم


برچسب ها: صنعت و معدن ، صمت ، برگزیده
نظرات بینندگان