کد خبر: ۱۳۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۲۸ تير ۱۳۹۸

وبگردی شیرازه/ مجازیست فارس، در هفته ای که گذشت

از این پس جمعه ها با وب گردی و رصد اخبار استان مقابل دیدگان شما خواهیم بود. تا اگر فرصت نکرده اید فضای مجازی استان را در هفته گذشته رصد کنید به صورت کوتاه و مختصر بدانید در طول هفته کدام اخبار بین کاربران استان فارسی بیشترین انتشار و بازتاب را داشته است.
وبگردی شیرازه/ مجازیست فارس، در هفته ای که گذشت
پایگاه خبری تحلیلی شیرازه؛ وب گردی در هفته ای که گذشت:

خبر استان خراسان در استان فارس!
انتشار دستور قاطع استاندار خراسان برای قطع آب منزل مدیر عامل آبفای استان برای درک بهتر مشکل کم آبی مردم مناطق دارای قطعی آب، حسابی در گروههای استان و بویژه شیرازی دست به دست شد و مردم خواستار ورود جدی استاندار فارس به مشکل آب مناطق مختلف دارای قطعی آب شدند.

فعالان فضای مجازی استان فارسی حسابی از خجالت دولت در آمدند!
اقدام عجیب دولت در نگه داشتن بودجه صدا و سیما به خاطر پخش سریال گاندو دست مایه پست های استان فارسی های خوش ذوق قرار گرفت. در میان پستهای منتشر شده، جمله معروف "خدایا به تو پناه می برم  از بستن دهان منتقدان" از رییس جمهور بیشترین استفاده را بین کاربران استان فارسی داشت.

هر دم از این باغ بری می رسد!
انتشار نامه مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز برای تعطیلی تنها مرکز فرهنگی منطقه محروم ماذون قشقایی از جمله مطالب پر بازدید هفته گذشته استان بود. برخی از فعالان فضای مجازی با تیتر "هر دم از این باغ بری می رسد" این اقدام را با اقدام تعجب برانگیز شهرداری منطقه 3 در تعطیلی و پلمپ مرکز فرهنگی کربلا مقایسه کردند و نوشته اند مثل این که کلا روسای منطقه و ناحیه 3، 3 کار می کنند!

جلوگیری از خروج پتروشیمی های فارس
دکتر جعفر قادری نماینده سابق شیراز، نسبت به آنچه انتقال طرح های اتیلن در جنوب این استان به عسلویه ابراز نگرانی کرده است. 
قادری عضو هیات اجرایی انجمن حمایت از توسعه فارس با بیان اینکه طرح اتیلن فیروزآباد‌‌‌‌‌‌ و 3 پلی اتیلن جهرم، فسا و د‌‌‌‌‌‌اراب ارز مصوب از صند‌‌‌‌‌‌وق توسعه ملی د‌‌‌‌‌‌ارند‌‌‌‌‌‌، افزود‌‌‌‌‌‌: باید ضمن حمایت از نگه د‌‌‌‌‌‌اشتن این پروژه ها د‌‌‌‌‌‌ر استان و جلوگیری از خروج آن از فارس، به د‌‌‌‌‌‌نبال رفع موانع و اجرایی کرد‌‌‌‌‌‌ن هر چه سریع تر آن ها باشیم.
 وی از جمله موانع پیش رو را عد‌‌‌‌‌‌م اجماع نمایند‌‌‌‌‌‌گان 4 شهرستان مذکور، مسئولین استان و سرمایه گذار د‌‌‌‌‌‌انست و گفت: بنا به اعلام سرمایه گذار مبنی بر عد‌‌‌‌‌‌م امکان اجرای طرح قبلی و نیز با توجه به کمبود‌‌‌‌‌‌ آب و سایر مشکلاتی که د‌‌‌‌‌‌ر برخی از شهرستان‌ها وجود‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌ر مد‌‌‌‌‌‌ل جایگزین، طرح اتیلن به عسلویه منتقل و هر سه پلی اتیلن به صورت یکجا د‌‌‌‌‌‌ر نقطه د‌‌‌‌‌‌یگری از استان فارس احد‌‌‌‌‌‌اث شود‌‌‌‌‌‌ و به جای آن سرمایه گذار متعهد‌‌‌‌‌‌ شد‌‌‌‌‌‌ه د‌‌‌‌‌‌ر صنایع پایین د‌‌‌‌‌‌ستی پتروشیمی 150 میلیون د‌‌‌‌‌‌لار د‌‌‌‌‌‌ر هر شهرستان سرمایه‌گذاری کند‌‌‌‌‌‌. مد‌‌‌‌‌‌ل جایگزین مطرح شد‌‌‌‌‌‌ه توسط سرمایه‌گذار که به نظر این انجمن و مسئولین استانی، مد‌‌‌‌‌‌ل مناسبی است، هنوز مورد‌‌‌‌‌‌ اجماع نمایند‌‌‌‌‌‌گان این شهرستان ها قرار نگرفته است. نهایتا اگر بر روی مد‌‌‌‌‌‌ل مناسب اجرای این طرح توافق نشود‌‌‌‌‌‌ کل پروژه از فارس خارج و به استان دیگری خواهد‌‌‌‌‌‌ رفت.

نظرات بینندگان