کد خبر: ۱۳۱۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۸ - ۲۸ تير ۱۳۹۸

گزیده خطبه نماز جمعه شهرستان‌های فارس

مشکل اشتغال جوانان و افزایش بی رویه‌ی قیمت مسکن و اجاره خانه از مهمترین بخش‌های خطبه‌های ائمه نمازجمعه فارس بود .
امام جمعه لارستان با تأکید بر اینکه در فصل جابجایی خانواده ها و مستأجرین قرار داریم و متأسفانه در سطح کشور و لارستان شاهد رشد چشمگیر و ناهمگون اجاره بها هستیم، افزود: متأسفانه ۴۰ درصد از درآمدهای خانوارها به اجاره خانه اختصاص یافته و کسانی که دارای درآمد حداقلی هستند، زیر فشار قرار می گیرند.
امام جمعه لارستان با تأکید بر شناسایی منازل خالی از سکنه و اخذ مالیات از صاحبان آنها، افزود: در شهرجدید لار خانه های متعدد توسط برخی از افراد خریداری و خالی رها شده است.
***
حجت الاسلام والمسلمین مهدی آقائی امام جمعه مرودشت گفت: متاسفانه چند صباحی است که اجاره ورهن مسکن در سطح کشور وبخصوص در شهرستان مرودشت سرسام آور هست واین خود معضل بزرگی برای سد راه جوانان وبخصوص جوانانی که در ابتدای راه زندگی خود هستند، می باشد وعلاوه بر آن زنگ خطری ،برای مسئولانی که در این راستا فعالیت دارند می باشد.
وی ضمن تقاضا از صاحبان مساکن ،نسبت به همکاری همه جانبه با مستاجران خود وعدم دریافت رقم های سنگین از آنان بابت رهن واجاره، از برخی سیاست های غلط دولت در زمینه توقف ساخت مسکن مهر در برخی نقاط کشور، گلایه نمود و عرضه داشت :دولت مردان باید در وهله اول دست سوداگران مسکن ودلالان را کوتاه نموده و ازمنازلی که افراد سرمایه گذار خریداری نموده ولی بصورت خالی رها کرده اند مالیات دریافت نموده ودر کنار آن نسبت به موضوع ساخت مسکن مهر وروند کاری آن تسهیل نمایندتا با تکمیل این مسکن ها روند عرضه وتقاضا در بازار شرایط مناسب تری ایجاد گردد واز هزینه های سرسام آور رهن واجاره کاسته شود.

***
حجت الاسلام ساریخانی امام جمعه مزایجان با اشاره به مشکل اشتغال جوانان این بخش از مسئولان خواست با توسعه زیرساخت‌های اشتغال مانع مهاجرت جوانان به شهر‌های بزرگ شوند. 
****
حجت الاسلام کراماتی امام جمعه موقت مهر به مشکلات جاده وراوی به مهر اشاره کرد و از مدیران راه و شهرسازی لارستان خواست برای تعریض و حذف نقاط حادثه خیز این محور پرتردد اقدام کنند. 
***
حجت الاسلام مجید گشول امام جمعه کوار با گلایه از افزایش بی رویه‌ی قیمت مسکن و اجاره خانه، از متولیان خواست با وضع قوانینی، چون افزایش مالیات برای قمیت‌های خارج از عرف، این مشکل را رفع کنند.
***
امام جمعه جهرم گفت: در کشور تقریباً هر سال یک انتخابات برگزار می‌شود و باید قانونی که برای انتخابات وجود دارد محکم و جامع باشد. لایحه جامع انتخابات بنا بود تمام انتخابات‌ها را سر و سامان دهد که جدی گرفته نشد.
 حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه‌های نمازجمعه امروز جهرم اظهار داشت: از توصیه‌های رهبری انقلاب در دیدار  ائمه جمعه این بود که فرمودند مسائل و مشکلات دستگاه‌های اجرایی شهرها فوراً به خطبه‌های نمازجمعه کشیده نشود و پیش از آن با پیگیری، صحبت و تذکر در جهت رفع آن اقدام شود.
***
امام‌جمعه فیروزآباد گفت: حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقرهای عملیاتی و آموزشی گروهک‌های ضدانقلاب در کردستان عراق هشداری بود به همه‌کسانی که امنیت ما را به خطر می‌اندازد.
هاشمی‌زاده با اشاره به رسالت نماز جمعه خاطرنشان کرد: رسالت نماز جمعه در دو بخش اعتقادی و سیاسی باید به جامعه تفهیم و آگاهی داده شود به‌طوری‌که القاء شبهات بدخواهان دین و نظام نتوانند مردم را گرفتار شک و تردید کند.
***
 امام‌جمعه لامرد گفت: بعضی مسائل در حیطه و توان ما نیست و مربوط به دستگاه‌های اجرایی دیگر است، اما بازهم پیگیری می‌کنیم تا مشکلات حل شود.
 حجت الاسلام والمسلمین حسین زاده افزود:دیدار با رهبری حقیقتاً لذت‌بخش است و مسائل شهرستان را با حضرت آقا مطرح کردم و تلاش می‌کنیم که دیدار مردم لامرد با رهبری انجام شود مقداری سخت است، زیرا رهبر معظم انقلاب دیدارهای شهرستانی ندارند اما پیگیری می‌کنیم و ناشدنی نیست.
امام‌جمعه لامرد گفت: در اجلاسیه ائمه جمعه به هرکدام از مسوولان ارشد نظام که دسترسی یافتم مسائل و مشکلات لامرد را بیان کردم که در همین زمینه به سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی اعلام کردم که نیروی انتظامی لامرد امکانات کم دارد و در همان‌جا این کمبودها را نوشتم و سردار اشتری نیز گفتند که امکانات برای نیروی انتظامی لامرد فراهم و مشکلات را برطرف می‌کند.
وی از جوان‌گرایی در ستاد نماز جمعه لامرد خبرداد و ابراز داشت: ستاد نماز جمعه جوان بوده است اما در هفته‌های آینده نیز شاهد جوان‌گرایی دوباره در ستاد نماز جمعه لامرد خواهیم بود.








نظرات بینندگان