کد خبر: ۱۳۱۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۵ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۸

ششمین شماره ویژه نامه دیده‌بان منتشر شد

نشریه دیده‌بان با بررسی اخبار، آمار، واقعیت های میدانی و همچنین استفاده از ظرفیت صاحب نظران و فعالان این حوزه سعی خواهد کرد تا دیده‌بانی برای تمامی کسانی باشد که می خواهند برای حل آسیب های اجتماعی راه حلی پیدا کنند.
به گزارش شیرازه، نشریه دیده‌بان به همت دبیرخانه شورای مرکزی مجمع فعالان خانواده استان فارس، با هدف کمک به سیاست گذاری مطلوب، از این پس برای همراهی با مسئولین و فعالین حوزه آسیب های اجتماعی منتشرخواهد شد.

این نشریه با بررسی اخبار، آمار، واقعیت های میدانی و همچنین استفاده از ظرفیت صاحب نظران و فعالان این حوزه سعی خواهد کرد تا دیده‌بانی برای تمامی کسانی باشد که می خواهند برای حل آسیب های اجتماعی راه حلی پیدا کنند.

در این نشریه علاوه برا ارائه تحلیل های آماری، سعی خواهد شد تا مجموعه های موفق در حل آسیب های اجتماعی نیز بررسی شود تا از تجربیات و راهکارهای آنها نیز به اندازه کافی بهره‌مند شد و بتوان در راستای الگوسازی از آن ها استفاده کرد.

در واقع هدف از این نشریه نه سیاست‌گذاری، بلکه کمک به سیاست‌گذاری موفق و همچنین ایجاد چشمی بینا در رصد آسیب‌های اجتماعی است که می تواند علاوه بر تبیین دقیق و واقعی شرایط، به مسئولین و فعالین حوزه های مختلف آسیب اجتماعی کمک کند تا اولویت ها را برای ارائه راهکار حل آسیب اجتماعی درنظر بگیرند و بر آن اساس برنامه ریزی و فعالیت کنند.

از آنجایی که بسیاری از مسئولین و حتی فعالین حوزه آسیب‌های اجتماعی درگیر برنامه‌ریزی و اجرای پروژه هایی برای حل آسیب‌های اجتماعی هستند و با توجه به فرصت کم مسئولین و فعالین ذی‌ربط، تهیه رصدهای دقیق، میدانی و علمی برای آنها نیازی جدی و مبرم است تا بتوانند با ذهنی دقیق‌تر و اطلاعات منسجم‌تر، نسبت به موضوعات و اولویت های موجود در آسیب های اجتماعی، تصمیم‌گیری کنند و راه حل های موثرتری برای حل آسیب‌های اجتماعی استفاده کنند.

امیدواریم که فعالین و مسئولین حوزه آسیب‌هایی اجتماعی از نشریه دیده‌بان، که از این پس هر دو هفته یکبار در اختیار آنها قرار خواهد گرفت بهره کافی ببرند و ضمن استفاده از ظرفیت های ایجاد شده توسط رصد این مجموعه، ما را از نظرات خود برای بهبود کیفیت این نشریه بهره مند کنند تا بتوانیم از این نظرات برای تعامل هرچه بهتر استفاده کنیم.

ششمین شماره ویژه نامه دیده‌بان منتشر شد + دانلود

ششمین شماره ویژه نامه دیده‌بان منتشر شد + دانلود

انتهای پیام/
نظرات بینندگان