کد خبر: ۱۳۱۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۸

انتقاد عضو شورای اسلامی شیراز از انتقال پساب فاضلاب شهر به دشت سروستان

دکتر مقیمی از انتقال پساب فاضلاب و آب‌ زیرزمینی شیراز به دشت سروستان انتقاد کرد
به گزارش شیرازه، دکتر «قاسم مقیمی» با اشاره به توافقنامه‌ی انتقال پساب فاضلاب و آب‌ زیرزمینی شیراز به دشت سروستان افزود: هزینه زیادی برای تصفیه آب شهر شیراز صرف می‌شود و این اب حق مردم شیراز است اما با اجرای این توافقنامه، ابها پس از تصفیه وارد دریاچه مهارلو شده و دوباره الوده می‌شوند.

دکتر مقیمی اجرای این توافقنامه را به ضرر شهر شیراز دانست و افزود: اسفالت خیابانهای شهر، از جذب روان‌ابها و اب باران جلوگیری کرده به همین دلیل حفره‌های زیرزمینی خالی و شهر دچار فرونشست شده است. 

انتقاد عضو شورای اسلامی شیراز از انتقال پساب فاضلاب شهر به دشت سروستان

وی از ارائه‌ گزارش شهرداری درباره مکان‌های پیش‌بینی شده و روند ساخت تصفیه خانه‌های محلی در کمیسیون خبر داد و افزود: تصفیه خانه‌های محلی در راستای تامین اب مورد نیاز فضای سبز ایجاد می‌شوند که تامین اب باغ‌های قصردشت در اولویت این امر قرار دارد.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز خاطر نشان کرد: توجه کمیسیون به این موضوع در سال گذشته سبب شد، بودجه‌ای برای اجرا و ساخت تصفیه خانه‌ لوکال در نظر گرفته شود.

رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز همچنین از بهره‌برداری نخستین پروژه تصفیه خانه‌لوکال در اینده‌ی نزدیک خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از این تصفیه‌ خانه می‌توان در راستای حفظ فضای سبز شهری گام برداریم.

وی افزود: مقرر شد کارگروهی ویژه با حضور نماینده‌های اب منطقه‌ای فارس، ابفا، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری به بررسی این موضوع پرداخته و نتیجه حاصله را به کمیسیون ارائه کنند.

دکتر مقیمی ادامه داد: معرفی فناوری نوین در زمینه‌ی تصفیه آب و فاضلاب ‌های صنعتی نیز در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد کارگروه تخصصی با حضور نماینده پارک علم و فناوری، اداره ابفا، علوم پزشکی و شهرداری به بررسی این فناوری بپردازد و نتیجه را به کمیسیون ارائه دهند.

نظرات بینندگان