کد خبر: ۱۳۱۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۲ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
از سخنان دوپهلوی نایب رئیس شورای شهر شیراز تا وعده شفاف سازی که به کندی محقق می شود؛

چه کسانی در مسیر شفاف سازی شورا کارشکنی و سنگ اندازی می کنند؟

نایب رئیس شورای شهر شیراز گفت: برخی تخریب های جهت دار و دور از انصاف که در ماه های گذشته نسبت به عملکرد شورای پنجم، شهردار شیراز و مدیریت شهری انجام شد، تلاشی بود تا به خیالی ما را به خود سرگرم کنند تا عده ای پشت دیوار امن خود با خیالی آسوده مخفی بمانند!
به گزارش شیرازه، ابراهیم صبوری شانزدهم مرداد ماه در جلسه علنی شورای شهر شیراز شفافیت را از ضروریات تحقق حکمرانی خوب و از الزامات سیاستگذاری مطلوب دانست که کارآمدی سیستم و بالا بردن سطح رضایتمندی شهروندان و سرمایه اجتماعی به آن وابسته است.

نایب رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه شهروندان حق دارند دستگاه حاکمیتی خود را درباره آنچه که انجام می دهد پاسخگو بدانند، گفت: مردم باید خود را از شفافیت واقعی کارها و تصمیم ها، گردش آزاد اخبار و حق دسترسی آسان به اطلاعات، بهره مند بدانند و اگر در برابر فساد، تخلف یا سوء مدیریتی انگشت به اعتراض بلند کردند عقوبتی را در انتظار فردای خود نبینند.

وی افزود: ما در شورای شهر، از زمان شروع فعالیت های خود وعده دادیم که در مسیر شفاف سازی گام برخواهیم داشت، همچون برخی، به دنبال شعار دادن نیستیم، وعده دادیم و صادقانه تلاش کردیم تا وعده هایمان محقق شود.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه باور داشته و داریم که مصالح مردم شهر بر منافع خود یا هر فرد دیگری مقدم است، راه تامین این باور را اصلاح فرآیندهای معیوب و روندهای غلط، انضباط مالی، مبارزه واقعی با فساد و تلاش برای ایجاد فضایی شفاف اعلام کرد.

صبوری با اعلام اینکه تلاش کرده ایم در مدیریت شهری به سمت ایجاد فضایی برویم که اصل بر شفافیت باشد نه پنهان کاری، گفت: فضایی باید ایجاد شود که مخالفان لااقل هزینه کار خود را بپردازند و اگر مدیری در راه شفاف سازی قدمی برداشت از حمایت تصمیم گیران شهری و شهردار برخوردار باشد.

وی اذعان داشت: پخش صوت کامل جلسات شورا به صورت آنلاین و بارگذاری فایل صوتی جلسات بدون ثانیه ای حذف و تصرف در سایت شورا، انتشار مصوبات شورا، راه اندازی سامانه شفافیت شهرداری، تصویب طرح مدیریت تعارض منافع در شهرداری شیراز و در هم شکستن انحصار دفاتر تسهیل گری جهت نوسازی بافت فرسوده شهری از جمله اقدامات ما در راستای شفاف سازی بوده است.


حاجتی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز در اردیبهشت سال جاری، شهرداری را فرزند چموشی عنوان کرده بود که در برابر دادن اطلاعات مقاومت می کند و با اعلام کرده بود: هر وقت توضیحی از مدیران شهرداری بخواهیم اعلام می شود که دخالت می کنید، اگر از شهردار هم سوال شود می گویند مشکل شخصی دارید!

حال باید ببینیم که این فرزند چموشی که در ارائه اطلاعات مقاومت داشته است، برای درج تمام اطلاعات در این سامانه اقناع شده یا نه!

بندهای محذوف با تلاش عضو همچنان غایب شورا به سامانه شفافیت بازگشت اما درج اطلاعات توسط شهرداری بر روی سامانه، مشکل دیگری بود که موسوی در اردیبهشت امسال درخصوص آن گفته بود: در حال حاضر برخی سازمان ها حاضر به بارگذاری اطلاعات در این سامانه نیستند.

لازم به ذکر است که همچنان بخش انتقال محتوا به سامانه شفافیت با کندی عمل می کند و بهتر است سرعت عمل در این قضیه وجود داشته باشد.

نایب رئیس شورای شهر شیراز از کارشکنی و سنگ اندازی برخی در مسیر شفاف سازی شورا سخن گفت و در ادامه تصریح کرد: با قطعیت به شما می گویم که برخی تخریب های جهت دار و دور از انصاف که در ماه های گذشته از سوی برخی محافل و شب نشینی ها در بعضی فضاهای رسمی و بی نام و نشان مجازی نسبت به عملکرد شورای پنجم، شهردار شیراز و مدیریت شهری انجام شد تلاشی بود تا به خیالی ما را به خود سرگرم کنند تا عده ای پشت دیوار امن خود با خیالی آسوده مخفی بمانند!

اینکه یک موضوعی به صورت کلی مطرح و از افرادی با نام کاسبان فضای غیرشفاف یاد شود و مخاطب هیچ اطلاعات دیگری در این خصوص نداشته باشد نه تنها کمکی به حل ماجرای تنویر افکار عمومی نخواهد کرد بلکه خارج از اصل حقیقت گویی و یا همان شفاف سازی است.

لازم است تنها به بیان این موضوع به صورت کلی، اکتفا نشود و درصورتی که عده ای مقابل اجرای مصوبه شفافیت بوده اند اسامی شان اعلام شود.

صبوری در انتها به ارائه گزارشی از ایرادات سامانه شفافیت پرداخت و ابراز امیدواری کرد که این مشکلات مرتفع شود و این سامانه بدون کمترین ایراد و با بهترین کیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.

ناگفته نماند که در بیان ایرادات بیش از آنکه به محتوا اشاره شود مسائل فنی مطرح شده بود، اگر چه ذکر اینگونه مسائل فنی خالی از لطف نیست اما این موضوع نباید پرداختِ به محتوا و بندهای 17 گانه سامانه شفافیت را تحت الشعاع قرار بدهد.
نظرات بینندگان