کد خبر: ۱۳۲۱۸۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
سخنی با استاندار فارس؛

چرا مرکز پایش «سند توسعه فارس» نداریم که این سند خاک خورده را از حالت سرفصلی به حالت عملیاتی تغییر دهد‌؟

از دل هیچ صورتجلسه ای «عمل»در نیامده و مشکلی حل نشده و تا بوده و نبود از قدیم صورتمجلس برای امور رفع مسئولیت نگاشته می شد و نامه نگاری برای عاشقان کاربرد داشت...
راستش خواستم مشکلی از مردم را به نگارش درآورم که خجل شدم از بقیه مشکلات. اگر یکی را می نوشتیم آنوقت با دیگری چه می کرد؟ به ناچار و از سر کوتاهی دیوار یاد استاندار، بلندمرتبه ترین دولتمرد آگاه از مشکلات فارس افتادم .
این روزها دانستن نام مسئولین حافظه ای قوی می خواهد و وقتی آزاد برای پرسه زدن در رسانه ها ، مسئولین مدام تعویض می شوند و مشکلات و گرفتاریهای مردم قرص و محکم سرجای خود تکان نمی خورند.

جناب آقای استاندار
فقط نام شما را می دانم و این در حد نشناختن است ولی شما وارث مشکلاتی هستید که خواه و ناخواه قبل از پذیرش مسئولیت از آن مطلع بوده و هستید. مشکلاتی در ابعاد ملی و ابعاد استانی و محلی. سئوال من این است که چرا کاری نمی کنید؟

چرا از برنامه ای روشن و مدون برای مردمی که عمر نوح ندارند در رسانه ها رو نمایی نمی کنید؟
شاید تصور می فرمایید که عمر حضور شما بر این اریکه بلند بالا لایتناهی است؟

چرا تصور می فرمایید ارایه یک برنامه زمانبندی رفع مشکلات برای مردم درخواست زیادی است که دریغ می فرمایید؟

چرا در دستگاهی که روزانه هزینه های گزافی را از بیت المال ارتزاق می کند کسی نیست که برنامه زمانی رفع «مشکلات کمربندی شیراز» را اعلان فرماید؟

این همه روش های علمی، غیر علمی، عملیاتی و انتزاعی برنامه ریزی در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و ما حتی دریغ از یک برنامه فانتزی و چشم اندازی فکاهی برای استانی کهن که روزی بزرگمردانی از همین سرزمین تا مصر و فرنگ و خوارزم را حکمرانی عادلانه و بدیع می کردند. در پنج سال اخیر کوچکترین حرکتی برای فارس انجام نشده و نیاز ما این است که دوستان بفرمایند قرار هم نیست مشکلی حل شود و مثلا تا سال ۱۴۵۰ منتظر اقدامی نباشید.

چندین سال است که استان کاملاً منجمد و رو به فرسایش شده و این را از یک سفر کوتاه به استانهای همجوار خواهید دید. سالهاست مردم منتظر افتتاح «خط دوم آبرسانی شیراز» هستند و الان چنان زمان بر آن عارض شده که چه بسا قسمت های ابتدایی خط نیاز به تعمیرات و نوسازی داشته و ظرفیت انتقال آن دیگر تکافوی نیازها ننماید.

ما ملت طوری شده ایم که اگر روزانه در «جاده لار-جهرم» کسی در اثر تصادف نمیرد تعجب می کنیم و این جاده اصلی شهرستانی است که نماینده اش رئیس کمیسیون عمران پارلمان است و این مثال بیانگر اوج «کار تیمی» در استان فارس است.

وضعیت این جاده آن قدر بغرنج شده که اگر شرکت های بیمه شخص ثالث آن را تعریض کنند برایشان سود آور خواهد بود.

سالها گذشت هم فقط حرف های مفت از «خارج کردن صنایع از شیراز » شنیدیم بدون دیدن یک سطر برنامه و هنوز هم اثری از عملکرد نمی بینیم. کدام صنعت بی گزند به خارج از شهر منتقل شد و  سهم شهرداری کدام کارخانه در شهر تبدیل به پارک شد و کدام آلایندگی رفع شد؟
به یقین اگر ارائه آمار رشد «بیکاری» و «حاشیه نشینی» و نابودی «کسب و کارها» و «محیط زیست» و «اجتماع» افتخار داشت چه فیلم ها و گزارشهایی که ارایه نمی شد و چه فخرفروشی ها که نمی شد.

نماینده محترم دولت در استان 
شاید کمی دلسردتان کرده باشیم و بفرمایید که ما شبانه روز مشغولیم به خدمت!
 لکن در نظر داشته باشید «حجم کارها» بسیار بزرگتر از فعالیت ها و برنامه های فعلی است. چرا یک مرکز پایش «سند توسعه فارس» نداریم که این سند خاک خورده را از حالت سرفصلی به حالت عملیاتی تغییر دهد‌ که الان با نگاهی به آن بدانیم که چقدر جلو و چقدر عقب از زمانیم. اگر هست بفرمایید در یک سامانه آنلاین بگذارند تا مردم مطلع شوند ولی دکتر عزیز ، نان خیلی از اطرافیان در همین ندانستن هاست و  به شما قول می دهم کمتر کسی از وجود این سند آگاهی دارد و دقیقاً همینجاست که با افراد «بله قربانگو به روسا» و «فریادکش بر سر مردم» نتیجه مشخص است و همه چیز می خواهد با نامه و جلسه حل شود و از دل هیچ صورتجلسه ای «عمل»در نیامده و مشکلی حل نشده و تا بوده و نبود از قدیم صورتمجلس برای امور رفع مسئولیت نگاشته می شد و نامه نگاری برای عاشقان کاربرد داشت.

 امروز مردم «چشم انداز، برنامه، عمل  و نتیجه» می خواهند و آنچه از دست می رود «زمان» است. رک و راست خدمتتان عرض کنم فقط انروز که مثل ماجرای تصادف «جاده خرامه» از ناله های پدری داغدیده فعال شدید و حس «همدردی» در جانتان رسوخ کرد و مانند پدری که جانانش می رود در میدان کار آمدید، آنروز بیت المال و وقت مردم تلف نشد. 

بدوی ترین و ابتدایی ترین روش اعمال مدیرت آن است که قرنطینه ای گو مرفه در استانداری تجهیز فرمایید و مدیران مرتبط با هر مشکل را در آن نگه دارید تا ببینید همین مشکلاتی که با هزاران صورتجلسه و جلسه و نامه حل نشده با تلفن حل می شوند. امتحان کنید تا با گرفتار شدن مسئولین، تدبیری شود و کاری صورت گیرد و مردم از گرفتاری خارج شوند.
رنجش خاطرتان را اگر ایجاد شده، عذر خواهی می کنیم.

احسان شناور


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد صادق
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
0
حرف حساب که میگن همینه. آیا واقعا ما برنامه محوریم یا نامه محور؟
استانداری چقدر از شاخص های توسعه فارس را پایش میکند؟ ورودی این شاخص ها به کجا وصل است؟ روسای خود ادارات میگویند چه کرده اند یا عمل آنان میگوید چه شده است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
0
واقعا اینا چطور استان رو اداره میکنن. جاده ها داغون شغل نایاب ترافیک وحشتناک زیبایی شهره هر روز بدتر از دیروز کلا تعطیل و خلاص. یه سفر یزد رفتم تمام محورهاش دو بانده با کیفیت عالی. حق فارس این نیست
محمد صادق
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
0
حرف حساب که میگن همینه. آیا واقعا ما برنامه محوریم یا نامه محور؟
استانداری چقدر از شاخص های توسعه فارس را پایش میکند؟ ورودی این شاخص ها به کجا وصل است؟ روسای خود ادارات میگویند چه کرده اند یا عمل آنان میگوید چه شده است؟