کد خبر: ۱۳۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۱ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸

هجدهمین جشنواره ملی جبرائیل امین در شیراز برگزار می‌شود

مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) از برگزاری هجدهمین جشنواره ملی جبرائیل و آئین تجلیل از ۲۴۳ حافظ قرآن کریم هفتم شهریورماه به میزبانی کلانشهر شیراز خبر داد.
به گزارش شیرازه، به نقل از ایسنا، حجت ‌الاسلام علیرضا شاهسونی سه‌شنبه 5 شهریور در یک کنفرانس خبری بیان کرد: امسال برای هجدهمین سال پیاپی جشنوراه ملی جبرائیل امین به میزبانی کلانشهر شیراز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم تجلیل از ۲۴۳ حافظ قرآن کریم روز پنجشنبه هفتم شهریور ماه ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح با حضور مسئولان کشوری و استانی سید سعیدرضا عاملی رنانی و امام جمعه شیراز در تالار حافظ برگزار می‌شود، افزود: استان فارس با دارا بودن ۸۶ حافظ قرآن که تعداد ۱۸ نفر از آن‌ها مربوط به شهرستان شیراز است بالاترین رتبه را دارد.

مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) عنوان کرد: جوانترین حافظ قرآن دختر ۱۱ ساله با نام مریم رضایی از شهر صدرای شیراز و مسن‌ترین حافظ خانمی ۵۹ ساله از شهرستان کازرون در این آئین حضور دارند.

شاهسونی بیان کرد: حافظان از استان‌های خوزستان با تعداد ۳۷ نفر، کرمان ۲۰ نفر، خراسان رضوی ۱۴ نفر، یزد و بوشهر ۱۰ نفر و به همین ترتیب استان‌های دیگر نیز در این جشنواره ملی جبرائیل امین حضور دارند.

وی با بیان اینکه در این آئین ملی، تجلیل از نخبگان موسسه بیت الاحزان نیز پیش‌بینی شده ، ادامه داد: قرآن پژوهان در مراسم نمادینی از محل دروازه قرآن شیراز عبور خواهند کرد و پس از آن از بارگاه ملکوتی حضرت احمدابن موسی (ع) و آرمگاه حافظ زیارت خواهند داشت و به قرائت قرآن می‌پردازند.

مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) با بیان اینکه این برنامه به صورت مستقیم از شبکه استانی فارس پخش خواهد شد، اظهار کرد: هدایای این برنامه از محل اداره کل اوقاف و امورخیریه فارس و خیرین آماده شده است.

شاهسونی تعداد حافظان موسسه بیت الاحزان در استان را هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: یکی از برنامه‌های خوبی که در دست اجرا خواهیم داشت شناسایی افرادی که در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها موفق بودند بعنوان الگو معرفی خواهند شد.

وی در تشریح سبقه این موسسه، بیان کرد: موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در سال ۷۵ راه اندازی و با ۱۸۰ شعبه روزانه و ۱۲ مرکز شبانه روزی در کشور و بعنوان مجری برنامه رحله از فعالترین موسسات قرآنی کشور است.

مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س)  با بیان اینکه در بحث قرآن به کادر قرآنی نیازمندیم و تلاش بر این است که نیرو‌هایی تربیت کنیم که مبلغ‌های حرفه‌ای را پرورش دهیم، گفت: موسسه قرآن بیت الاحزان در کشور برترین موسه شناخته شده است.

شاهسونی خاطرنشان کرد: امسال با تلاش‌های انجام شده سعی کردیم حوزه بیت الاحزام شهرستان گراش را بصورت قرآن محور اداره کنیم.

وی با تاکید بر اینکه استان فارس از دهه‌های قبل قطب قرآنی کشور بوده است، ادامه داد: این استان با داشتن میرزا احمد نیریزی بزرگترین خطاط قرآن، محل دروازه قرآن و خواجه حافظ شیرازی به عنوان مشهور‌ترین حافظ قرآن و با وجود داشتن سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی بایستی به عنوان قطب قرآنی در کشور مطرح شود .

مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) ابراز امیدواری کرد که مسئولان با تدابیر، در جهت توسعه و فراهم کردن و فارس را قطب قرآنی در جهان شناخته شود.


نظرات بینندگان