کد خبر: ۱۳۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۵ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
رئيس پليس راه كشور:

واقع گرایانه با مشکلات مواجه و با شناسایی آن ها، از نقاط قوت و ضعف یک سپر بسازید/ ثبت ۱۶ میلیون سرعت غیرمجاز در جاده‌های فارس

سردار تیمور حسینی از مسئولان استان فارس خواست تا با یک نگاه منطقی و هوشمندانه تلاش کنند که واقع گرایانه با مشکلات مواجه و با شناسایی آن ها، از نقاط قوت و ضعف یک سپر بسازند.

به گزارش شیرازه، سردار تیمور حسینی رئيس پليس راه كشور در كميسيون اجرايي مديريت ايمني حمل‌ونقل و موانع رانندگي استان از ثبت ۱۶ میلیون سرعت غیرمجاز در جاده‌های فارس خبر داد و با تأکید بر اینکه کمتر از ١ درصد از متخلفان سرعت غیرمجاز، جریمه شده اند، تصریح کرد: مسئولان استان فارس خواست تا با یک نگاه منطقی و هوشمندانه تلاش کنند که واقع گرایانه با مشکلات مواجه و با شناسایی آن ها، از نقاط قوت و ضعف یک سپر بسازند.

وی پیشگیری از وقوع تصادف و کاهش خسارات و صدمات احتمالی را دو ماموریت مهم مجموعه پلیس راه کشور ذکر و تاکید کرد: باید در واقعیت‌ها زندگی کنیم و با اقتضائات شرایط فعلی، تصمیمات کاربردی و عملیاتی بگیریم.

سردار حسینی با تصريح بر اين نكته كه تصادف پديده اتفاقي نيست، گفت: بايد مولفه‌هايي در كنار هم قرار گيرند تا زمينه بروز اين پديده شكل بگيرد.

رئيس پليس راه كشور هدف از تشكيل كميسيون مذكور را توليد امنيت ترافيكي دانست و گفت: همانگونه كه براي هر توليدي نياز به ماده اوليه داريم، براي كاهش صدمات نيز بايد مواردي اعمال شود و يا مولفه‌هايي در اختيار داشته باشيم، چرا كه بدون وجود مولفه، معجزه‌ای نمي‌شود .

حسيني ادامه داد: اگرچه راه، وسيله نقليه و انسان پديدآورندگان تصادف هستند اما از مديريت كه مؤلفه چهارم محسوب مي‌شود، غافل بوده‌ايم.در حالي كه بايد آن را جدي گرفت .

وی با بیان اینکه مي‌توان با مقدورات فعلي برای پيشگيري و كاهش صدمات، اقدمات جدي انجام داد، از نوسازي خودروهاي در اختيار پليس راه فارس خبر داد و گفت: اين مهم يك اقدام جدي است كه به زودي اجرايي مي‌شود .

حسيني كه معتقد است روش‌هاي سنتي پاسخگوي نياز امروز نيست، بر تجهيز پليس راه و استفاده از دوربين‌هاي پرتابل‌هاي سيار و هوشمند تاكيد كرد .

وي كه اعتقاد دارد اجراي مقررات بايد از خاصيت بازدارندگي برخوردار باشد، گفت: بايد هزينه جرم برخي از تخلفات را بالا برد .

رئيس پليس راه راهور با تاكيد بر اينكه بايد هوشمندانه به سراغ جمع آوري مولفه‌هاي به وجود آورنده تصادف برويم، گفت: اگرچه سهم راه در بروز تصادف غيرقابل انكار است اما از نقش انسان و مديريت نبايد غافل بود .

حسيني با بيان اينكه مجازات و تاوان يك خطاي لحظه‌اي نبايد مرگ يك يا چند انسان را رقم بزند، تاكيد كرد كه در بعد راه و خودرو بايد ايمني را اعمال و انسان خطاكار نيز بايد به ميزان تخلفش، جريمه كرد .

وی در بخش ديگري از سخنانش ضمن تقدير از انجام اقدمات ارزشمند در استان فارس، بيان كرد: استان فارس روند موفقي در كاهش تلفات طي كرده اما عدد مطلق آن در كشور تعيين كننده است .

فرمانده پليس راه ناجا همچنین از مسئولان استان فارس خواست تا با يك نگاه منطقي و هوشمندانه تلاش كنند كه واقع گرايانه با مشكلات مواجه و با شناسايي آنها، از نقاط قوت و ضعف يك سپر بسازند.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان