کد خبر: ۱۳۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸

فرماندار خرامه پاسخ داد: 5 میلیارد ریال اعتبار آسیب‌های اجتماعی خرامه همین جاست!+ پاسخ شیرازه

فرمانداری خرامه، طی جوابیه ای ضمن تایید مطلب شیرازه مبنی بر دریافت 5 میلیارد ریال به شهرستان خرامه جهت پیشگیری از آسیب ها به مطلب شیرازه پاسخ داده است.
روابط عمومی فرمانداری خرامه، طی جوابیه ای به این مطلب پاسخ داده است که در زیر از مقابل دیدگان شما خوانندگان فهیم می گذرد:

معنی و مفهوم آسیب اجتماعی شاید در ابتدای ساکن، برداشتی عمومی داشته باشد اما در نگاهی دقیق، متوجه خواهیم شد که مسئله‌ای ریشه‌دار و در عین حال پیچیده است؛ پس بطور یقین، تفکر کنترل و کاهش یک باره آن، نیز نگاهی ساده‌لوحانه خواهد بود.

روز گذشته مطلبی با مضمون "نامشخص بودن هزینه کرد 500 میلیون تومان اعتبار آسیب‌های اجتماعی در شهرستان خرامه" در فضای مجازی بازنشر یافته بود؛ مسئله‌ای که در آن، انگشت اتهام را به سوی فرماندار خرامه روا داشت.

فرهاد جهانخواه فرماندار خرامه در این‌باره گفت: با پی‌گیری‌های انجام شده و با توجه به کم برخوردار بودن شهرستان خرامه، مبلغ 5 میلیارد ریال اعتبار در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در تیرماه امسال جذب شد.

وی افزود: کارگروه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی متشکل از کلیه مجموعه‌های فعال در این راستا، برنامه‌های متعددی را از ماه‌ها پیش ارائه کردند که برگزاری 109 دوره آموزشی شامل 59 دوره در راستای اشتغال و 50 دوره در راستای آسیب‌های اجتماعی بخش کوچکی از آن است.

جهانخواه ادامه داد: دیوان محاسبات هرساله از کلیه دستگاه‌های اجرایی گزارشی را در مورد عملکرد مالی آنها مطالبه می‌کند که مستندات آن باید ارسال شود اما متاسفانه عده‌ای مغرض از این دو ماجرا سوء استفاده کرده و طوری وانمود کردند که اعتبار 500 میلیونی در حال حیف و میل شدن است.

فرماندار خرامه بیان داشت: اولاً فرمانداری، بخشداری و دهیاری‌ها در حال ارائه برنامه‌های اجرایی خود در این رابطه هستند و هنوز بطور کامل برنامه عملیاتی نشده، ثانیا کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌ای زمان‌بر و طولانی‌مدت است و یک شبه نمی‌توان به نتیجه نهایی رسید.

وی گفت: شائبه ایجاد شده و آن نامه‌ای که برخی رسانه‌ها به آن استناد کرده‌اند بخشی از ماجراست اما حقیقت راستین این است که مبلغ 500 میلیون هنوز هزینه نشده چونکه برنامه‌های اجرایی این طرح در حال چکش‌کاری است.

جهانخواه در پایان تصریح کرد: آنچه که می‌تواند یک شهرستان را از بحران آسیب‌های اجتماعی خارج کند، اجرای یک طرح دقیق در یک زمان مناسب است که در همین راستا صاحبان اندیشه می‌توانند این مسیر را هموارتر کرده و علاقه‌مندان جهت ثبت نام به فرمانداری و بخشداری‌ها مراجعه کنند.                                     
 
پاسخ شیرازه:
 با تشکر از فرماندار محترم خرامه که در مورد اعتبارات پانصد میلیون تومانی شهرستان خرامه توضیحاتی را ارائه کردند با توجه به متن نامه دیوان محاسبات که از حسابرسی مالی فرمانداری خرامه منتشر شده است هنوز سوالات زیر در ذهن مردم بی جواب مانده که خواهشمندیم فرماندار محترم عنایت کنند و توضیحات مربوطه را برای روشن شدن اذهان مردم و عدم سو استفاده  بدخواهان  در فضای مجازی منتشر کنند:

1- در نامه دیوان محاسبات ذکر شده که مطابق اظهارات فرماندار خرامه هیچگونه تفویض اختیاری جهت تایید قرارداد پانصد میلیون تومانی به ایشان وجود نداشته است...
عدم وجود تفویض به چه معنا بوده است؟

2- طبق قانون باید برای انتخاب موسسه یا پیمانکار برگزار کننده دوره های آموزشی، مناقصه برگزار می شده یا ترک تشریفات صورت می گرفته در حالی که طبق نامه دیوان محاسبات، در انعقاد قراداد با موسسه بیت النور برای پانصد میلیون تومان اعتبار شهرستان  نه  مناقصه برگزار شده و نه ترک تشریفات قانونی صورت گرفته است. به عبارت دیگر این موسسه به صورت خاص انتخاب شده و کل پول به حسابش واریز شده است. علت آن چیست؟
 
3-چگونه قرار بوده یک موسسه قرانی متولی برگزاری کلاسهای آموزشی در راستای آموزش حرفه های مختلف و ایجاد اشتغال گردد؟

4- طبق نامه دیوان کل، مبلغ پانصد میلیون تومان یکجا به حساب موسسه واریز شده قبل از اینکه حتی یک کلاس یا یک سمینار آموزشی برگزار شود...
چرا باید قبل از انجام کار کل مبلغ به حساب این موسسه واریز شود؟

5- طبق نامه دیوان محاسبات  مهلت مصرف و هزینه کرد این اعتبار  تمام شده و  چون در مهلت مقرر کاری با آن انجام نشده باید به خزانه بازگشت داده شود !!
آیا اگر پولها برگشت داده شود حق عظیمی از مردم مستضعف خرامه پایمال نشده است ؟؟

6- موضوع ایرادات جدی ساختمان در حال احداث فرمانداری که دیوان محاسبات به آن در نامه خود اشاره کرده است چیست ؟
چه کسانی مسئول و ناظر ساختمان بوده اند و جبران خسارات وارده از کدام اعتبارات قرار است انجام شود؟

در نامه مورد اشاره شما قید شده است که موعد هزینه کرد این اعتبار پایان یافته و شما باید این مبلغ را به خزانه بازگردانید . چه پاسخی برای این مطلب دارید؟
منتظر پاسخ های فرمانداری خرامه جهت تنویر افکار عمومی خواهیم بود.

5فرماندار خرامه پاسخ داد: میلیارد ریال اعتبار آسیب‌های اجتماعی خرامه همین جاست!
نظرات بینندگان