کد خبر: ۱۳۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸

کوتاه شدن دست متصرفان از اراضی ملی فراشبند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فراشبند گفت: ۳۰ هکتار از اراضی تصرف شده در محدوده شهرستان فراشبند از دست متصرفان خارج شد.
رئیس منابع طبیعی فراشبند گفت: در راستای جلوگیری از زمین خواری و صیانت از بیت المال ۳۰ هکتار از عرصه‌های ارزشمند طبیعی از ید زمین خواران خارج و به بیت المال بازگشت.

مجید صفری افزود: این اقدام به استناد ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی و در پی احکام صادره از سوی مراجع قضایی مبنی بر محکومیت متصرفان اراضی ملی اجرا و طی آن ۳۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان فراشبند واقع در پلاک مشهور به "علمدان"از دست متصرفان خارج و به وضعیت سابق بازگشت.

او اظهار داشت: متخلفان جهت فعالیت دامداری در قالب طرح‌های علوفه کاری در اراضی ملی این شهرستان اقدام به تغییر طرح علوفه کاری و تبدیل آن به کشت صیفی جات و نیز تخلف در اراضی مازاد بر طرح در زمین‌های منابع ملی کرده بودند که با پیگیر‌های لازم حقوقی و اقدامات قانونی اراضی تصرف شده خلع ید و تحت مالکیت دولت قرار گرفت.

صفری با اشاره به اقدامات انجام گرفته در جهت جلوگیری از تخریب این اراضی افزود: پیش از این منابع طبیعی با ارسال سه مرحله اخطاریه کتبی به دامداران و مجریان طرح در اراضی مذکور و تشکیل پرونده مازاد بر طرح سعی در جلوگیری از تخریب این اراضی را داشت که در نهایت پس از بی توجهی متخلفین نسبت به اخطار‌ها و با اخذ دستورات نهایی از سوی مراجع قضایی اراضی تصرفی آزاد شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فراشبند گفت: در حال حاضر نیز ابطال طرح‌های مذکور جهت رسیدگی بیشتر در دستور کار اداره کل منابع طبیعی قرار دارد.

او در پایان فرهنگ سازی و آموزش را از عوامل مهم در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در بین مردم دانست و اظهار کرد: پیشگیری از وقوع تخلف در زمینه کاهش تخریب و تصرف اراضی ملی از جمله برنامه‌های اولویت دار در این شهرستان است./ باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان