کد خبر: ۱۳۳۰۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸

خط قرمز فرماندار بر روی بودجه گردنه کرونی/ مسئولان همچنان بی خیال مشکل بی آبی روستای کرونی هستند

دهیار روستای کرونی گفت: طی صحبتی که با معاونت مالی اداره راه و شهرسازی استان انجام شده فرمانداری در کمیته نفت و گاز هیچ گونه بودجه ای برای گردنه کرونی نگذاشته است.

به گزارش خبرنگار شیرازه، روستای کرونی با فاصله‌ای سه الی چهار کیلومتری تا شیراز مرکز استان فارس واقع‌ است، البته شاید این فاصله زمانی حسادت بسیاری از روستاهای دورافتاده و محروم را بر می انگیخت که رسیدگی به این روستا بسیار بیشتر از روستاهای آنان است، اما در واقع چنین نبوده و مردم این روستا از حداقل‌ترین نعمت زندگی یعنی «آب» محروم هستند.

اوایل بی‌آبی امسال از جایی آغاز شد که پس از گذشت حدود 9 روز تازه به مردم گفتند که پمپ اصلی آب سوخته و باید تعویض شود، این سؤال نیز مطرح می‌شود که آیا تعویض پمپ 9 الی 10 روز به طول می‌انجامد؟ و مردم باید این چند روز را بی آب طی کنند.

پس از تعویض پمپ به گمان مردم روستا مشکل آب دیگر برطرف می‌شود، اما برای مردم این فکر رؤیایی بیش نبود و پس از تعویض پمپ برخی در بی‌آبی مطلق و برخی دیگر نیز در کم‌آبی به سر می‌برند، حتی مشکل بی‌آبی تا حد درگیری با سلاح سرد نیز پیش رفت.

این سؤال نیز به ذهن می‌رسد که علاوه بر مشکلاتی همچون، تشنگی، شستن لباس، ظروف، بسیاری از کارهای دیگر مشکل شرعی مردم چگونه برطرف می‌شود.

از همه مسائل که بگذریم، اداره آبفا روستایی نیز باید به فکر این بی‌آبی مردم باشد و با تانکر، آب‌رسانی‌ها را به نحو مطلوبی برای مردم انجام دهد، البته این کار حداقل وظیفه اداره آبفا به شمار می‌رود، چراکه همین مردم بودند که انقلاب را به یاری خداوند، شهدا و امام شهدا(ره) پیروز کرده و نگاه داشته‌اند.

البته اداره آبفا در این تابستان آب‌رسانی با یک تا دو تانکر را در دستور کار خود قرار داده بود، اما آیا یک الی دو تانکر برای آب‌رسانی یک روستا کافی بود؟. درگیری مردم بر سر آب، گویی هنوز دلیل محکمی برای اداره آبفا نبود تا برای رفع مشکل بی‌آبی مردم روستای کرونی با فاصله‌ سه چهار کیلومتری از شیراز رسیدگی کند.

پس از بی آبی های تابستان که البته هنوز ادامه دارد روز گذشته اردویی جهادی برای خبرنگاران تدارک دیده شده بود تا از امکانات و مشکلات این روستا تهیه گزارش داشته باشند، بررسی ها نشان از داشت که هنوز مشکل بی آبی برخی از کوچه های این روستا هنوز ادامه دارد.

از همه مهمتر این موضوع بود که آب در روستا وجود داشت اما مسئولی که رسیدگی کند و انشعابی برای مردم مظلوم و بی گناه این روستا بکشد وجود نداشت به نوعی می توانیم بگوییم که مسئولان ذی ربط به فکر مردم نیستند و اگر غیر از این بود تا کنون مشکلات مردم بر طرف شده بود.

گفتنی است روستای کرونی اواخر تابستان امسال زیر نظر شهر رفت تا شاید مشکلات بی آبی آن برطرف شود، نخستین گام برداشتن گردنه این روستا بود، تا هم از تصادفات کاسته شود و هم فاصله زمانی از 3تا پنج دقیقه کاهش یابد.

برای اطلاع بیشتر، روشن شدن این موضوع و بررسی بیشتر با دهیار روستای کرونی محمد حسین مقیم به گفت و گو نشستیم؛

دهیار روستای کرونی تصریح کرد: آغاز کار برداشتن گردنه از خرداد ماه امسال بوده و تاکنون حدود 400 میلیون تومان پیمان کار برای انفجار و دیگر فعالیت ها هزینه کرده اما هیچگونه دریافتی از راه و شهرسازی نداشته است.

وی در ادامه اضافه کرد: پیمانکار اواخر تیرماه با بنده تماس گرفت و گفت اینگونه که پیش می رود نمی خواهند به ما چیزی پرداخت کنند به همین دلیل پیمانکار می خواست چهاردم شهریور ماه کار را تعطیل کند و برود اما با اصرار ما ماندگار شد.

مقیمی خاطرنشان کرد: طی صحبت هایی که با مسئولان ذی ربط انجام شده هنوز اینگونه که مشخص شده پولی درکار نیست البته گفتند که شاید تا پایان امسال 50 میلیون تومان پرداخت کنند که پیمانکار نیز می خواهد برود.

وی بیان داشت: طی صحبتی که با معاونت مالی اداره راه و شهرسازی استان انجام شده فرمانداری در کمیته نفت و گاز هیچ گونه بودجه ای برای گردنه کرونی نگذاشته است.

گزارش از حجت کهیاری

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حسنعلی زارع زاده
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۸
0
سلام به نظر بنده دهیار می بایست تلاش بیشتری کند تا مشکل جاده برطرف گردد لذا می تواند از مردم کمک بگیرد.رسانه ای شود شاید مسولین رویت کنند تا ان شاالله اقدامات لازم مبذول گردد.