کد خبر: ۱۳۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸
معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه فجر فارس:

این روزها دفاع مقدس نیاز به دفاع دارد/ معاونت تعلیم و تربیت سپاه فجر فارس، برترین معاون در جشنواره مالک اشتر کشوری

حجت‌الاسلام بهرامی‌نسب گفت: معاونت تعلیم و تربیت سپاه فجر، در جشنواره مالک اشتر کشوری، رتبه برتر معاونت را به خود اختصاص داد.

به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام عبدالخالق بهرامی‌نسب معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه فجر فارس گفت: معاونت تعلیم و تربیت سپاه فجر، در جشنواره مالک اشتر کشوری، رتبه برتر معاونت را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه امام راحل فرمودند كه ما در جنگ به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خود بایستیم اظهار داشت: امروز هم مقام معظم رهبری این قضیه را در قالب اقتصاد مقاومتی دنبال می‌كنند.

حجت‌الاسلام بهرامی‌نسب با یادآوری اینکه سه نوع جنگ و دفاع اعم از نرم، سخت و نیمه سخت وجود دارد، گفت: جنگ نرم و مبارزه با نفس، جهاد اكبر است كه مقام معظم رهبری نیز این جهاد را در بیانیه گام دوم انقلاب با ادبیات دیگری اشاعه می‌دهند.

معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه فجر فارس با بیان اینكه جنگ سخت، جهاد اصغر است، گفت: جنگ نیمه سخت هم جهاد اكبر است كه ریشه قرآنی دارد چنانچه خداوند در آیه ۵۲ سوره فرقان فرمودند « فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِینَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا كَبِیرًا؛ پس از كافران اطاعت مكن و با [الهام گرفتن از] قرآن با آنان به جهادى بزرگ بپرداز».

وی با بیان اینکه برخی عمدی یا غیرعمدی سعی در حذف نام و یاد شهدا دارند كه در این راستا ما باید تلاش كنیم تا یاد و نام شهدا را زنده نگه داریم تصریح کرد: آنچه امروز مشخص شده، این است كه خود دفاع مقدس هم نیاز به دفاع دارد؛ وقتی می‌بینیم نام و یاد شهدا در حال حذف شدن از سوی عده‌ای هستند، این مسئله نشان می‌دهد كه باید از خود دفاع مقدس هم دفاع كنیم.

معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه فجر فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به تشكیلات بسیج صالحین گفت: اركان صالحین شامل ۵ دسته استاد، استادیار، سرمربی، مربی و سرگروه هستند و در استان فارس نیز حدود ۱۰ هزار نفر در سه شبكه به‌صورت مدیریتی جزو تشكیلات صالحین هستند و در رأس آن هم آیت‌الله د‍كام، امام جمعه شیراز هستند و ائمه جمعه شهرستان‌ها هم به عنوان استادیار صالحین فعالیت می‌كنند و سرمربیان سطح ۳ حوزه‌های علمیه، دانش‌آموختگان حوزه علمیه و متعمدانی که در هر شهر و بوم و روستایی قرار دارند و همچنین مربیان، ائمه جمعه مساجد یا فرماندهان پایگاه‌ها و غیره نیز جزو این تشكیلات هستند.

وی با یادآوری اینكه در كار تشكیلاتی صالحین تلاش بر گفتمان‌سازی و تربیت تشكیلاتی و تشكیلات تربیتی است، گفت: محتوای صالحین در ۷ مقوله است كه در حال ترویج این‌ها هستیم؛ محتوای اول قرآن است و به‌صورت اخص بر روی ۵ سوره یاسین، الرحمن، نبأ، واقعه و ملك كار می‌كنیم.

بهرامی‌نسب ادامه داد: محتوای دوم احكام در ۵ مقوله تطهیر، مطهرات، نجاسات، نماز و روزه است كه به صورت میدانی بر روی آن‌ها كار و آسیب‌شناسی كردیم تا بتوانیم بحران بی‌توجهی نماز را برطرف كنیم. محتوای سوم نیز كه مهم‌ترین ركن است، اخلاق است شامل ارتباط با خداوند، پیامبر(ص)، اهل بیت(ع)، پدر و مادر و استاد و حتی نامحرم است كه دشمن در تمام این وادی‌ها در حال فعالیت است.

معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه فجر فارس اضافه كرد: چهارمین مبانی هم اصول دین است؛ چنانچه در دفاع مقدس مشاهده كردیم رزمندگان و شهدا با همین اصول دین توانستند جنگ را تبدیل به دفاع مقدس كرده و در آن پیروز شوند. پنجمین محتوا هم بحث اصول سیاسی و شناخت قوای سه گانه، شورای نگهبان و خبرگان رهبری است.

وی گفت: ششمین مبانی هم وصیتنامه امام و شهداست كه اگر به این مسئله نپردازیم، ممكن است این مبانی رو به زوال و فراموشی روند و هفتمین محتوا هم بیانات روز مقام معظم رهبری به‌عنوان پرچمدار تشکیلات ولایی است زیرا بسیاری از این بیانات تبیین و تشریح نشده و فراموش می‌شوند.

بهرامی‌نسب در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فعالیت‌های معاونت تعلیم تربیت بسیج سپاه فجر فارس در هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: برپایی میقات صالحین در مصلاهای نماز جمعه، مرحله استانی مسابقه قرآنی «صراط» و تجلیل از نخبگان این طرح قرآنی كه این طرح با مشاركت ۵ هزار نفر در سه مرحله پایگاهی، ناحیه‌ای و استانی در سطح استان فارس اجرا شد، حفظ سوره واقعه و تجلیل از منتخبان آن، نشست بصیرتی و معرفتی با موضوع گام دوم انقلاب، برپایی دوره‌های مختلف اركان صالحین، برگزاری مجامع صالحین از جمله برنامه‌های این هفته هستند.

وی، تعامل و ارتباط مؤثر با نهادهای مرتبط با نظام تعلیم و تربیت، سركشی حلقات صالحین از خانواده‌های شهدا كه هر حلقه مزین به نام یك شهید است و در این هفته تلاش می‌شود كه این حلقه‌ها به شهدا سركشی كنند، برگزاری دستاوردهای صالحین در برخی از شهرستان‌ها، اختتامیه طرح جوانه‌های صالحین كه در ایام تابستان این طرح در ۱۱۰۰ پایگاه مقاومت بسیج استان اجرا شد، از دیگر برنامه‌هایی است كه در هفته دفاع مقدس انجام شده و یا خواهند شد.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان