کد خبر: ۱۳۳۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز:

شهدای آتش نشان امکانات و مزایای شهدا را ندارند/ بیش از ۸ هزار عملیات در سال ۹۸ انجام شد

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: مزاحم تلفنی که در یک روز بیش از هزار و ۲۰۰ بار با آتش نشانی تماس گرفته بود را با تحقیقات آگاهی پیدا کردیم و متوجه شدیم که او دارای اختلالات روانی است.
به گزارش شیرازه، نشست خبری رئیس سازمان آتش نشانی شیراز در روز شنبه ششم مهرماه برگزار شد.

محمدهادی قانع به ارائه عملکرد این سازمان از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت و گفت: ۸ هزار و ۷۴۸ عملیات توسط آتش نشانی در کلانشهر شیراز انجام شده است.

وی افزود: تعداد ۲ هزار و ۹۴۲ عملیات اطفائی بوده است که طی این عملیات ها ۲ هزار و ۷۹ شهروند گرفتار توسط آتش نشانی نجات پیدا کرده اند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز با اظهار اینکه از ابتدای ماموریتم به عنوان رئیس آتش نشانی چهار هدف بلندمدت را شروع کرده و سعی کردیم به آنها دست پیدا کنیم، کاهش زمان رسیدن به مکان حادثه، استفاده از فناوری های نوین، شناسایی نقاط پرخطر در شهر، آموزش فراگیر شهروندی، توانمندسازی سرمایه های انسانی و بهبود روش کار و ارتقای زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری در راستای این اهداف چهارگانه مورد نظر ما بوده است.

قانع در ادامه گفت: جهت سرعت رسیدن نیروهای آتش نشان به محل حادثه چند ریزبرنامه را در نظر گرفتیم که افزایش تعداد ایستگاه ها و افزایش پرسنل آتش نشانی از جمله این برنامه ها است؛ استاندارد رسیدن به محل حادثه ۳ الی ۵ دقیقه است که در حال حاضر در ۵ دقیقه به محل حادثه می رسند و البته سعی در کم کردن این زمان داریم.

وی افزود: تقویت تجهیزات آتش نشانی از برنامه های ما در راستای بالا بردن سرعت رسیدن به محل حادثه است که توانسته ایم بخشی از آن را محقق کنیم.

قانع بیان کرد: قرار است تعداد ۱۵۸ نفر تا آخر سال جاری به ما ملحق شوند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز با اعلام اینکه از تب لت های خودرویی در حال استفاده هستیم که این تکنولوژی تاکنون کمک های شایانی به نیروهای ما داشته است، اظهار داشت: طرح شناسنامه دار کردن در راستای شناسایی نقاط پرخطر در کلانشهر شیراز بوده است.

قانع بیان کرد: طرح توانمندسازی سرمایه های انسانی و بهبود روش کار برای آتش نشانان و راننده های آتش نشانی اجرا شده است چرا که هر چقدر آمادگی جسمانی نیروهای آتش نشان بالاتر باشد موفق تر عمل خواهند کرد.

وی درخصوص طرح شناسایی مراکز ایمن و ناایمن در شیراز، گفت: بر اساس این طرح، ۶۷ درصد مراکز تجاری فاقد برخی از شاخص های ۱۶ گانه ایمنی بودند؛ از نظر ما مرکزی بطور کامل ایمن است که حداقل ۱۰ مورد از این ۱۶ شاخص را دارا باشد.

رئیس سازمان اتش نشانی شیراز به آمار تماس های تلفنی این سازمان اشاره کرد و با بیان اینکه ۱۶۵ هزار تماس تلفنی با مرکز ۱۲۵ ثبت و برقرار شده است، اظهار داشت: از این تعداد ۲۵ هزار تماس درون سازمانی و ۱۴۰ هزار از این تماس های مزاحمت تلفنی بوده است.

قانع در ادامه گفت: یک نفر از مزاحم هایی که در یک روز بیش از هزار و ۲۰۰ بار با آتش نشانی تماس گرفته بود را با تحقیقات آگاهی پیدا کردیم و متوجه شدیم که او دارای اختلالات روانی است.

وی افزود: از بین ۱۵ هزار عملیاتی که داشته ایم بیشتر این حوادث بخاطر عدم آگاهی شهروندان بوده است که ارتقای آگاهی شهروندان از دغدغه های آتش نشانی است لذا در این راستا آموزش های مختلفی را هم در مدارس و دیگر نقاط شهر به دانش آموزان و دیگر شهروندان ارائه خواهیم داد.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز از افتتاح دو ایستگاه آتش نشانی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در صورتی که اعتبارات لازم تامین شود این ایستگاه ها در شیراز افتتاح می شوند.

قانع بیان کرد: برنامه های مختلفی از جمله برگزاری همایش تجلیل از آتش نشانان ایثارگر، پیاده روی خانوادگی، آموزش مسائل ایمنی به شهروندان را در روزهای آتی برگزار خواهیم کرد.

وی درخصوص ایستگاه شماره ۱۶ آتش نشانی که در شهرک صنعتی مستقر شده است، گفت: به شهرک صنعتی قول داده بودیم که ایستگاه آتش نشانی در آنجا مستقر شود که به قول خود عمل کردیم و الان نیروهای آتش نشان ما در آنجا حضور دارند و در مرحله عقد قرارداد هستیم.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز تعداد شهدای آتش نشان شیراز را ۲ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: این ۲ نفر در حادثه برمشور به شهادت رسیدند هر چند که این ها به عنوان شهدای خدمت محسوب می شوند اما متاسفانه امکانات و مزایای شهدا را ندارند و حتی حقوق کامل به آنها متعلق ندارد!

قانع در ادامه گفت: با تلاش هایی که داشتیم حقوق کامل به یک نفر از این شهدا تخصیص داده شده و امور حقوقی سازمان در حال پیگیری دریافت حقوق کامل دومین شهید است.
نظرات بینندگان