کد خبر: ۱۳۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۰۷ مهر ۱۳۹۸

برگزاری همایش رسم جهاد در شیراز

همایش "رسم جهاد"، ویژه خاطره گویی زنان پشتیبان جنگ با حضور بیش از 60 بانو در شیراز برگزار شد.


دهقانی، مدیر اجرایی همایش زنان پشتیبان جنگ در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار شیرازه، با تشریح فعالیت های دفتر تاریخ شفاهی مطالعات جبهه فرهنگی شیراز، اظهار داشت: یکی از پروژه های در دست کار این دفتر، گفتگو و ثبت خاطرات این بانوان است که کارهایی از جمله دوختن لباسهای رزم و غواصی، شکستن قندهای اهدایی مردم، پختن نان و بسته بندی هدایای مردمی به جبهه ها را انجام می دادند.

به گفته دهقانی، این برنامه با همکاری دفتر تاریخ شفاهی مطالعات جبهه فرهنگی و سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در این گردهمایی بالغ بر 60 نفر از بانوان فعال در پشتیبانی جنگ، از محلات مختلف شیراز شناسایی و دعوت شده اند، اظهار داشت: این برنامه چند هدف ویژه داشته که یکی از آن اهداف، یادکردن از خانم های پشتیبان جنگ است که در آن سالها تلاش های شبانه روزی در حمایت از رزمندگان داشتند، و بعد از جنگ کلا فراموش شدند و کسی از آنها یادی نکرده است.

دهقانی تصریح کرد: اگرچه آنها در راه خدا کار می کردند و هیچ چشم داشتی نداشتند، اما وظیفه دستگاه های مختلف بوده که از کار آنها و خودشان در این سالها یادی بکنند. ما هم این را وظیفه خود دانسته و با پیشنهاد به اداره ایثارگران جهاد کشاورزی فارس، این برنامه را جهت گردهمایی و خاطره گویی این بانوان برگزار کردیم.

مدیر اجرایی همایش "رسم جهاد"، با بیان اینکه یکی از فعالیت های دفتر تاریخ شفاهی مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب، گفتگو با این افراد و ثبت خاطراتشان است،تصریح کرد: احساس کردیم که یک محفل و نشست صمیمی و دورهمی برای این بانوان ایجاد شود، با دیدار مجدد پس از سالها، باعث یادآوری خاطرات فراموش شده شود و ما هم به نتیجه مطلوب تری برسیم.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان