کد خبر: ۱۳۳۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۰۴ آبان ۱۳۹۸

افزایش بی سر و صدای قیمت نان در استان فارس/ تحقیر حقوق مصرف کننده با سکوت خبری مسئولان

قیمت هر عدد نان لواش با چانه ۲۰۰ گرمی از ۲۰۰ تومان به ۳۲۰ تومان و هر عدد نان سنگگ ماشینی با وزن چانه ۵۰۰ گرم به ۱۴۵۰ تومان افزایش یافته است.
 یافته های میدانی خبرنگار شیرازه حاکی از آن است که قیمت نان در شرایط تورم شدید و شرایط سخت معیشتی مردم توسط دولت تدبیر و امید افزایش یافته است.

عدم اعلام رسمی این تغییر قیمت باعث شده تنور عرضه چندنرخی نان خصوصاً نان سنگک و بربری در مناطق و محله‌های مختلف کشور و شیراز داغ است و به نظر می‌رسد بسیاری از واحدهای نانوایی منتظر اعلام رسمی قیمت نشده و قیمت را افزایش داده اند؛ خواه این نانوایی‌ها آردشان را با نرخ آزاد خریداری کرده باشند خواه به صورت یارانه‌ای.

 از طرفی آنچه از شواهد و قرائن امر پیداست نانوایان به دلیل تثبیت قیمت نان در پنج سال گذشته و افزایش هزینه‌های جانبی آن از کیفیت و حجم چانه به طرز قابل ملاحظه‌ای کاسته‌اند و از طرف دیگر برخی نانوایان برای کاهش ضرردهی با افزودن سبزیجات و کنجد به نان سعی دارند افزایش قیمت نان را توجیه کنند.

افزایش قیمت شکر و انواع نان در استان فارس و عدم اطلاع رسانی به مصرف کنندگان
اول فارس در این باره نوشت: قیمت هر عدد نان لواش در شیراز با چانه ۲۰۰ گرمی از ۲۰۰ تومان به ۳۲۰ تومان و هر عدد نان سنگگ ماشینی با وزن چانه ۵۰۰ گرم به ۱۴۵۰ تومان افزایش یافته است. تاکنون مقامات رسمی و مسئول در استان فارس در این خصوص اظهار نظری نکرده اند همچنین سایت اتحادیه نانوایان شیراز نیز از بروز رسانی نرخنامه اعمالی جدید خودداری کرده است.

 این  افزایش بی سابقه قیمت انواع نان در سکوت کامل خبری و از طریق اعمال توسط عرضه کننده گان خرد در سطح شهر به اطلاع مردم رسیده است. 

 تلاش خبرنگاران در راستای ارتباط با مسئولین مرتبط در صنعت ومعدن و تجارت استان فارس در این خصوص و آگاهی از جزئیات این تصمیم تاکنون بی نتیجه بوده است.

نظرات بینندگان