کد خبر: ۱۳۳۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۴ - ۰۷ آبان ۱۳۹۸
دانشجوی پیروخط امام در گفتگو با شیرازه:

سازمانهای بین المللی ساخته دست آمریکاست/ آمریکا، یک ابرقدرت مادی متکی بر غارت دیگران است/ ایران دارد همه مسلمانان جهان را بیدار می کند

سید هاشم پور یزدان پرست، آمریکا را یک قدرت مادی متکی بر غارت دیگر کشورها با سلطه طلبی بر همه جهان دانست.

دکتر سید هاشم پوریزدان پرست از دانشجویان پیروخط امام و استاد بخش اقتصاد دانشگاه شیراز در گفتگو با خبرنگار شیرازه اظهار داشت: آمریکا یک کشور معمولی و عادی نیست. آمریکایی ها، همان اروپایی ها هستند، و در انتقال به قاره آمریکا، همان فرهنگ منتقل شد و دویست سال رشد کرد و به تمام قاره آمریکا سرایت و منابع مردم آمریکای جنوبی و لاتین را استعمار کرد.

وی با بیان اینکه آمریکای لاتین، قهرمانان بسیار بزرگی مثل چگوآرا و فیدل کاسترو بر ضد آمریکا و نظام استعماری دارد تصریح کرد: بسیاری از رهبران حال حاضر آمریکای جنوبی، ضد استعماری هستند.

به گفته پوریزدان پرست، جنگ جهانی اول و دوم موجب شد که قدرت های قبلی استعماری ضعیف شده و قدرتشان را از دست بدهند و با توجه به حمایت آمریکا از آنان، و تأمین سلاح های جنگی و غذا و امکانات، ضمن ضربه ندیدن مستقیم در جنگ، تبدیل به بزرگ ترین قدرت اقتصادی و نظامی جهان شود.

این دانشجوی پیروخط امام، آمریکا را یک قدرت مادی دانست که متکی بر غارت دیگر کشورهاست با هدف سلطه طلبی به همه جهان.

به گفته این استاد دانشگاه شیراز، آمریکا یک سوم تولیدات و درآمد جهان را در اختیار دارد. امکانات آمریکا در هیچ کشوری دیده نمی شود و دلار آمریکا وسیله اصلی مباله جهان است. به همین دلیل سالیانه ارقامی عظیمی دلار بی پشنوانه تولید می کند و کالا و مواد تحویل می دهد. حجم پول چاپی آمریکا بالغ بر 350 میلیارد دلار است که بدون پشتوانه به جهان صادر می شود و اقتصاد کشورهای دیگر را تحت تأثیر قرار می دهد.

وی ادامه داد: علم و فرهنگ و رسانه و هنر و سیاست هم که متعلق به این کشور است و سازمان های بین المللی هم عموما ساخته دست این کشور برای پوشش کارهای ضدانسانی است.

پوریزدان پرست ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: آمریکا با داشتن این امکانات و شرایط، نمی خواهد آنها از دست بدهد. لذا کسانی که فکر می کنند این کشور قابل تغییر یا قابل مبادله است، به شدت در اشتباه هستند.

دانشجوی پیرو خط امام شیرازی ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم، آمریکا سردمدار جنگ در بالغ بر 80 کشور جهان بوده است؛ از ویتنام گرفته تا عراق و پاکستان و سوریه و افغانستان؛ و ده ها میلیون انسان را برای سلطه طلبی خود به کشتن داده است. فلذا کسانی که فکر می کنند که آمریکا گرگی است که با گوسفندان می سازد، اشتباه وحشتناکی را مرتکب می شوند.

به گفته این استاد دانشگاه شیراز، آمریکا با پایان جنگ جهانی دوم برای زهر چشم گرفتن از دنیا، در حالی که جنگ تمام شده و هیتلر هم خودکشی کرده بود، بمب اتمی خود را در دو شهر انداخت و بالغ بر 200 هزار نفر را به کشتن داد و سالهای طولانی نان این دو بمب را خورد و تمام جهان را تسلیم خود کرد؛ هنوز هم بسیاری از مردم جهان از این کشور می ترسند.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار مردم ویتنام آمریکا را شکست داده و او را در جهان تحقیر کردند، ادامه داد: انقلاب ما هم یک انقلاب ضدآمریکایی بود، چرا که آمریکا نفت ما را می برد و سلاح به ما می فروخت، مستشاران آمریکایی در ایران حقوق خاصی بالاتر از ایرانیان داشتند و ایران برای آنها یک مستعمره مفت پردرآمد بود. علی رغم همه توان و نیرویی که آمریکا برای شاه ایران گذاشت و او را کاملا مسلح کرد و رادیو و تلویزیون را در اختیار گرفت تا فرهنگ ایران عوض کند، اما ملت ایران قیام کرد و آمریکا را بیرون کرد، لذا آمریکا حاضر نبود که این وضعیت را از دست بدهد و نتیجه اش دخالت در امور داخلی ایران بود که این هم منجر به تسخیر لانه جاسوسی و به تعبیر امام راحل(ره)، انقلاب دوم؛ و تحقیر آمریکا و شکستن هیبت و هیمنه آمریکا در جهان شد.

پوریزدان پرست با یادآوری اینکه آمریکا به همین راحتی کوتاه نمی آید و به دنبال براندازی در ایران است و اگر نشد، تحقیر ملت ایران در جهان و جلوگیری از رشد و پیشرفت و تحریم این ملت، تصریح کرد: ماجرای ما، ماجرای کشور ایران و آمریکا نیست؛ به قول امام راحل، آمریکا شیطان بزرگ است. پس با تمام امکانات، همه راه ها را برای سرنگونی رژیم مقدس جمهوری اسلامی ایران امتحان می کند، مثل شیطان که دشمن بشریت است، آمریکا هم هم دشمن ما و هم بشریت است و هر کاری که تاکنون از دستش برآمده، انجام داده است، از ترور و کشتار مردم بی گناه، تا زدن هواپیمای مسافربری و جنگ و تحریم های گوناگون نفتی و غیر نفتی و علمی و تکنولوژی و مالی و بانکی، کشتیرانی، بیمه، تهاجم فرهنگی، تخریب و سیاه نمایی چهره انقلاب و خلاصه هر کاری که فکر می کرده را انجام داده است. ولی تا این لحظه به حمدالله موفق نشده است.

به گفته این استاد دانشگاه، گذشته آمریکا، گذشته جالبی نیست، پر از جنایت و کشتار و قتل زنان و کودکان بی گناه است. در هر جایی که وارد شد، کشتار و غارت و حتی استفاده از سلاح های غیرمجاز انجام داد و حمایت از مستبدان جهان و بخصوص دولت غاصب اسرائیل، مسائلی است که نسل جوان نه تنها در ایران، که در تمام جهان باید بدانند و صداوسیما و مجلات و رسانه های مختلف در انتقال این مسائل باید نقش اساسی داشته باشند؛ چرا که آمریکا در پوشش سازمان های بین المللی، فیلم های دروغین هالیوود، دانشگاه ها و علم و پول و ثروت، چهره واقعی خود را می پوشانند؛ و متاسفانه بعضی از ما هم برای سازش با آمریکا، سعی در مخفی نگه داشتن و رو نکردن چهره زشت آمریکا می کنیم، چرا که می دانیم این چهره زشت، مانع از برقراری این ارتباط خواهد شد. و به واسطه این، برای بخش اعظم مردم جامعه، آن چهره زیبایی که در فیلم های دروغین خود به نمایش می گذارند، نشان می دهیم.

این دانشجوی پیروز خط امام تأکید کرد: امام راحل(ره) بهترین تعریف را از ماهیت آمریکا داشته اند با عنوان "شیطان بزرگ" و آمریکا واقعا شیطان بزرگ در دنیاست. نه فقط با ایران، با هیچ کشوری و در هیچ قرارداد و معامله ای رفاقتی را نشان نمی دهد. آمریکا افتخار می کند که ملل مختلف را با وعده و وعید بازی می دهد.

وی تصریح کرد: متاسفانه این روزها هم در مورد برجام بعضی ها می گویند که ما ثابت کردیم که آمریکا به وعده هایش عمل نمی کند. مگر آمریکا قبلا به وعده هایش عمل کرده بود؟! با کدام ملت؟! در کدام قرارداد؟! قرآن یک جا صریحا دستور جنگ داده و آن با ائمه کفر است. علت هم این است که آنها (ائمه کفر)، هیچ پیمان و تعهدی را رعایت نمی کنند. این دستور مستقیم قرآن است و قرآن هم این را با عدم تعهد توصیف می کند. اما من نمی دانم بعضی از هموطنان ما، دینشان را از کجا آورده اند؟ امضای فلانی برایشان تضمین است؟! در صورتی که هم قرآن صریحا گفته و هم امام راحل(ره) تأکید فرمودند. این نمی شود که هر کسی افکار ضعیف خود را مبنای سیاست قرار دهد.

پوریزدان پرست افزود: در منطقه ما، کشورهایی هستند که کاملا در برابر آمریکا تسلیمند. نمونه بارز آن، پاکستان و ترکیه و عربستان است. پیشرفت های مادی شاید در کشوری مثل ترکیه یا عربستان باشد، اما ما که فقط اینگونه پیشرفت ها را نمی خواهیم! که حتی این هم پیشرفت نیست و آمریکا برایشان حتی ساختمان و شهرسازی می کند. آن هم با فروش نفت.

دانشجوی پیرو خط امام شیرازی تأکید کرد: در انقلاب با تکیه بر توان داخلی، راهی برای سازش و تسلیم در برابر آمریکا وجود ندارد؛ و آمریکا هم به این نتیجه رسیده است و می داند که سازش با آنها از محالات است چرا که ایران دارد همه مسلمانان جهان را بیدار می کند و نفت و منافع استراتژیک جهان را از آمریکا می گیرد.

وی یادآور شد: الآن مشاهده می کنید که تنگه های مختلف و حتی کانال سوئز دست مسلمانان است و آمریکا از وحشت بیداری مسلمانان خواب ندارند و هر لحظه بر علیه جهان اسلام نقشه می کشد و مسلمانان را به جان هم می اندازد.

پوریزدان پرست اظهار داشت: آیا اینها به ما تکنولوژی می دهند و ما را در راه پیشرفت، راهنمایی می کنند؟ کشور ما با همه امکانات عظیمی که دارد، باید روی پای خود بایستد و به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله) تنها راه نجات کشور، اقتصاد مقاومتی است. همانطور که امروز یک قدرت برتر نظامی و علمی در منطقه است و سیاست های عظیم آمریکا را در منطقه با شکست مواجه می کند.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان