کد خبر: ۱۳۴۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸
دادستان شیراز:

به دنبال عینیت بخشی طرح "هر مسجد یک حقوق دان" هستیم

دادستان شیراز گفت: با توجه به به ظرفیتی که سازمان بسیج حقوق دانان دارد، در صدد توسعه طرح هر مسجد یک حقوق دان هستیم، در واقع به دنبال عینیت بخشی به طرح هر مسجد یک حقوق دان هستیم.

حیدر آسیابی در گفت و گو با خبرنگار شیرازه، با اشاره به راه اندازی طرح هر مسجد یک حقوق دان اظهار داشت: این طرحی است که در دستور کار سازمان بسیج حقوق دانان کشور قرار دارد و در استان نیز اجرا شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به فرمایشات رئیس قوه قضائیه در خصوص هر مسجد یک حقوق دان، عزم بر این شده است که این طرح در استان فارس نیز به خوبی اجرا شود.

دادستان شیراز به اهداف طرح هر مسجد یک حقوق دان اشاره کرد و بیان داشت: هدف از اجرای این طرح این است که خود مردم بتوانند به راحتی با یک حقوق دان مشورت کنند و بدانند که باید به چه نحوی مراحل را پیگیری کنند، اگر این امر جا بیفتد شاید موضوع از طریق یک راهنمای حقوقی حل شود.

وی عنوان با بیان اینکه طرح هر مسجد یک حقوق دان می تواند در پیشگیری از تشکیل دعاوی حقوقی و کیفری مهم باشد، عنوان کرد: این طرح در حقیقت گامی است برای ایجاد بهداشت حقوقی، که بتوانیم مانند سایر موضوعات اجتماعی که وجود دارد در موضوع حقوقی هم کاری صورت گیرد که مردم بیمه شوند.

آسیابی با اشاره به اینکه در کنار اجرایی شدن طرح هر مسجد یک حقوق دان ملاقات مردمی و بررسی مشکلات مردم نیز در دستور کار قرار دارد، ابراز داشت: با توجه به اینکه از نظر قانونی قضات نمی توانند مستقیما به طرفین مشاوره دهند از این رو در این طرح از حقوق دادان که می تواند از اساتید دانشگاه، وکلای دادگستری، کارشناسای حقوقی و افرادی که در حوزه های حقوقی که ممکن از روحانیونی باشند که درس قضا را گذرانده باشند استفاده کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به به ظرفیتی که سازمان بسیج حقوق دانان دارد، در صدد توسعه طرح هر مسجد یک حقوق دان هستیم، در واقع به دنبال عینیت بخشی به طرح هر مسجد یک حقوق دان هستیم.

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان