کد خبر: ۱۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۰

قیمت طلا همچنان بالا می رود

هجوم مردم برای خرید طلا به عنوان مطمئن ترین پس انداز در حال حاضر افزایش قیمت جهانی این فلز گرانبها تا 44 درصد ظرف مدت یک سال را به دنبال داشته است.

قیمت جهانی طلا هم اکنون در بازارهای جهانی به هر اونس به 1816 دلار رسیده است رقمی که به گواه کارشناسان رکوردی جدید و بی سابقه طی چند سال اخیر بوده است.

به اعتقاد کارشناسان با توجه به اطمینان به بازار کنونی طلا تا زمانی که سرمایه ها نتوانند کالای با مطمئن تری بیابند قیمت طلا همچنان روندی صعودی را خواهد داشت.

در همین حال بانک سرمایه‌گذاری جی پی مورگان استانلی پیش‌بینی کرده که تا پایان سال‌جاری میلادی، قیمت طلا به ۲ هزار و ۵۰۰ دلار هم می‌رسد که در صورت درستی این پیش بینی ظرف ۴ ماه قیمت طلا باز هم ۴۰ درصد بالاتر خواهد رفت.

این در حالی است که اغلب کارشناسان آمریکائی، این پیش‌بینی را که نرخ طلا در یک سال آینده به ۲ هزار دلار می‌رسد جدی‌تر می گیرند.

 آنها معتقدند که بانک فدرال آمریکا به احتمال قوی در 3 ماهه پایان امسال، پول زیادی به بازار تزریق می‌کند و این سبب جلوگیری از صعود نرخ طلا می‌شود.

بازار های مالی کشور ما نیز از این تغییرات مثتثنی نبوده و همزمان با افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی، نرخ ارزهای خارجی و طلا در ایران نیز افزایش یافته است به طوری که هر گرم طلای 18 عیار با 6 هزار تومان افزایش به 49 هزار تومان نیز رسید.همچنین قیمت سکه نیز در مزر 500 هزار تومان قرار دارد.

در همین حال رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر کشور، افزایش بهای این فلز گرانبها در بازارهای جهانی را علت افزایش قیمت سکه و طلا در بازار داخل ذکر کرد.

 محمد کشتی آرای گفت: قیمت انواع سکه و طلا از 10 روز پیش تاکنون روند صعودی داشت به گونه ای که بهای هر قطعه سکه تمام ، نیم و ربع بهار آزادی به ترتیب از 429 ، 215 و 123هزار تومان در دهم مرداد به 485 ، 242 و 132 هزار تومان رسید.

 وی ادامه داد: هر گرم طلای 18 عیار بدون اجرت ساخت هم از 43 هزار و 750 تومان به 49 هزار و 600 تومان رسید.

کشتی آرای اعلام شاخص های منفی بورس های آمریکا از جمله پایین آمدن شاخص سهام داو جونز ، کاهش اعتبار مالی و افزایش بدهی های این کشور و به تبع آن کاهش شاخص بورس های جهان را از علل افزایش قیمت جهانی ذکر و اضافه کرد: تقاضای جهانی برای سرمایه گذاری در بازار طلا بیشتر شده و به همین علت قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی افزایش یافته است.

نظرات بینندگان