کد خبر: ۱۳۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۲۵ آذر ۱۳۹۸

بسته پیامکی روزانه شیرازه 98/9/24

در این بسته پیامکی مروری بر مهم‌ترین اخبار در ساعات گذشته خواهیم داشت.
بسته پیامکی روزانه شیرازه 98/9/24

 تاكيد نمايندگان مجلس بر استيضاح وزير كشور،
مطالبه استعفاي روحاني توسط اصلاح‌طلبان براي فرار از مسئوليت عملكرد دولت، گمانه‌زني‌ها پيرامون سفر قريب‌الوقوع رييس‌جمهور به ژاپن، انتقاد از افزايش قيمت كالاهاي اساسي تنها يكماه پس از افزايش قيمت بنزين، تداوم هرج‌ومرج در عراق و عدم تفاهم گروه‌هاي سياسي براي انتخاب نخست‌وزير، ثبت جهاني موكب‌هاي اربعين حسيني در يونسكو، شكايت سازمان حفاظت محيط‌زيست از ايران‌خوردو به‌خاطر توليد خودروهاي بي‌كيفيت و سرشكستگي دامنه‌دار مقامات آمريكايي از انهدام پهپاد جاسوسي اين كشور توسط ايران از جمله موضوعات صفحات نخست روزنامه‌هاي امروز بود.
______
از «آبه» آبي‌گرم نمي‌شود.
 «كيهان» نوشت: جريان مدعي حمايت از دولت طي روزهاي اخير همچون ۶ سال گذشته يك‌ بار ديگر دادن آدرس غلط به جامعه را در دستور كار خود قرار داده‌اند؛ اين‌بار به بهانه سفر آتي رئيس‌جمهور به ژاپن.
 متأسفانه دولت روحاني در ۶ سال اخير اقتصاد كشور را به پاي سياست خارجي قرباني كرده و اين مسئله علاوه‌بر كاهش ارزش پول‌ملي، سفره مردم را نيز كوچك كرده است.
 راه علاج مشكلات كشور، همت و تدبير دولت است؛ تجربه ثابت كرده است كه از دلال‌هايي همچون آبه، آبي‌گرم نمي‌شود.
_____
عطش ترامپ براي عكس يادگاري و لزوم هوشياري روحاني در ژاپن.
 «فرهيختگان» نوشت: آمريكايي‌ها مخصوصا در دوران ترامپ با استفاده از ترفندهايي، به‌شدت به دنبال غافلگيري، انجام ملاقات با رئيس‌جمهور ايران و استفاده تبليغاتي از آن هستند؛ بعيد نيست كه در جريان سفر آتي روحاني هم چنين تدارك‌هايي ديده باشند و براي مثال ناگهان سفري هم براي ترامپ به توكيو در نظر بگيرند.
 لازم است با توجه به عطش ترامپ براي عكس گرفتن با رئيس‌جمهور، روحاني كمال هوشياري را به خرج دهد.
________
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب در حكمي حجت الاسلام حميد شهرياري را به دبيركلي مجمع تقريب مذاهب اسلامي منصوب كردند.
______
 هدف اصلي آمريكا از تلاش براي توافق موقت با ايران.
 «وطن‌امروز» با اشاره به نگراني‌ غرب از برداشته شدن گام پنجم يا خروج كامل ايران از توافق هسته‌اي نوشت: يكي از نگرانيهاي اصلي در اين زمينه وارد شدن ايران به مرحله عقب‌نشيني از اجازه دادن به نظارتهاي بي‌سابقه بر فعاليت‌هاي هسته‌اي كشورمان است؛ اين مسأله كه به ‌اصطلاح به پوسته سخت برجام معروف است، درصورتي‌كه با شكاف مواجه شده و ضربه‌اي بخورد، مي‌تواند كل توافق هسته‌اي را با خطر فروپاشي مواجه كند.
 به همين دليل آمريكا كه از تمام راهكارهاي تحريمي خود براي جلوگيري از اين اقدام استفاده كرده، به فكر رسيدن به توافق موقت ديگري است، بلكه بتواند براي مدتي ايران را از فكر خروج از برجام بيرون بياورد.
Shiraze.ir
نظرات بینندگان