کد خبر: ۱۳۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۲۸ آذر ۱۳۹۸
عضو هیئت عامل و معاون راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری کشور:

راهداری و رانندگی از سه شغل سخت و زیان آور در دنیاست/ چراغ راه جاده های روستایی در دست راهداران

اکبری گفت: در مراسم بزرگداشت روز حمل و نقل، از مدیرکل سازمان راهداری و حمل و نقل فارس به عنوان رتبه برتر کشور تقدیر شد.

به گزارش شیرازه، دکتر اکبری، عضو هیئت عامل و معاون راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری کشور در آئین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در شیراز ، فعالیت راهداران را به گلبولهای قرمز و رانندگان را به گلبول های سفید خون تشبیه کرد و اظهار داشت: در سالی که در آن قرار داریم، علاوه بر تنگناهای اقتصادی، حوادث مخربی هم داشتیم، از جمله سیل فروردین ماه که خسارات زیادی را به همراه داشت .

وی با اشاره به زیارت اربعین که چند سالی است رواج بیشتری یافته است، اظهار داشت: امسال با همت صنف رانندگان کمترین مشکل را در این رویداد بزرگ داشتیم.

به گفته اکبری، یکی از سه شغل سخت ‌خطرناک در دنیا، رانندگی کامیون های سنگین و کارکردن کنار جاده (راهداری) است چرا که ایمنی راهداران به کار رانندگان بستگی دارد.

معاون راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری کشور گفت: همیشه وقتی بحث در شاخص بودن استانها ست، نگاه ها به سمت فارس می رود و امسال هم مهندس سیاهپور به نمایندگی از راهداری فارس در حوزه پشتیبانی از سیل و حمل کالاهایی اساسی در برنامه دو روز پیش در برج میلاد تهران مورد تقدیر قرار گرفت.

وی با تصریح بر اینکه باید همه با هم و در کنار هم در حوزه راهداری یک‌ کار گروهی انجام دهیم تاکید کرد: با اعتباراتی که وجود دارد، نیاز به کار جهادی راهداران است.

اکبری تصریح کرد: در سال جاری یک کار جدیدی به سازمان راهداری محول شد و آن، ساخت راه روستایی است.

معاون راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری کشور با بیان اینکه با ماشین آلات مستهلک سازمان کار محوله جدید به راستی سخت است تاکید کرد: با وجود این، اگر وارد عمل هم نشویم، به هیچ عنوان راه روستایی به نتیجه نمی رسد. پس پروژه هایی در قالب طرح ملی ابرار تعریف شد که عملیات خاکی این پروژه ها را با امکانات سازمان به اتمام برسانیم و پولی پرداخت نکنیم.

اکبری با بیان اینکه در سال آینده هم ادامه خواهد داشت، چراغ راه جاده های روستایی را دست راهداری دانست.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان