کد خبر: ۱۳۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۴ - ۱۱ دی ۱۳۹۸

«سروناز»در شیراز افراشته می شود

شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ایران ۳ تا ۶ بهمن ماه به میزبانی شیراز با نام «سروناز» برگزار خواهد شد.

پس از کشمکش‌های فراوان و یک دوره طولانی، بالاخره تکلیف برگزاری شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه که قرار بود اوایل آذرماه امسال برگزار شود، مشخص شد و این رویداد فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس ۳ تا ۶ بهمن ماه در شهر سرونازهای بر افراشته برگزار می‌شود.

سروناز قرار بود شهریورماه برگزار شود

این درحالیست که پیشتر جشنواره منطقه‌ای سروناز قرار بود شهریورماه برگزار شود سپس به آبان موکول شد، اما آبان هم این جشنواره برگزار نشد و کار به جایی رسید که قرار شد همزمان با برپایی نمایشگاه کتاب برگزار شود، اما بازهم جشنواره یادشده به وقت دیگری موکول شود و حتی علاقه مندان فیلم کوتاه و عکس را ناامید از برپایی این جشنواره در سال جاری کند.

اما حالا تاریخی برای برپایی این جشنواره که همزمان با نخستین جشنواره سینما و ادبیات است، مقرر شده و بر اساس آنچه رئیس انجمن سینمای جوان استان فارس به خبرنگار مهر می‌گوید: شورای سیاست گذاری جشنواره روزهای ۳ تا ۶ بهمن را برای این جشنواره‌ها مشخص کرده است.

روال برگزاری جشنواره به حالت عادی بازگشت

علیرضا توکل در مقام دبیر اجرایی شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس «سروناز» می‌افزاید: خوشبختانه موانع برپایی این جشنواره‌ها برچیده شد و بالاخره با کمک بخش خصوصی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهتمام ویژه ستاد مرکزی در انجمن سینمای جوانان ایران روال برگزاری جشنواره به حالت عادی بازگشت و این رویداد مهم برگزار می‌شود.

وی با تصریح اینکه شورایی متشکل از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و معاون سینمایی و هنری این اداره کل به همراه تعدادی از فعالان سینمایی شیراز پی گیر برگزاری جشنواره هستند، می‌گوید: صابر سهرابی، دبیر شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ایران است و چهره‌هایی نظیر علی آذری، نادعلی شجاعی، محسن خباز، خانم امیدبخش و کارشناسان سینمایی در این شورا حضور دارند.

برگزاری جشنواره در سه بخش مسابقه فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس

به گفته توکل، جشنواره منطقه‌ای «سروناز» شیراز در سه بخش مسابقه فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس برگزار می‌شود.

این در حالیست که توکل می‌گوید: آثار منتخب هر یک از بخش‌های یادشده مشخص شدند.

وی با بیان اینکه نخستین جشنواره ملی سینما و ادبیات نیز هم‌زمان با این رویداد برگزار خواهد شد، می‌افزاید: هنرمندان استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان، اصفهان، قم، مرکزی، البرز و فارس در این جشنواره‌ها به رقابت خواهند پرداخت.

دبیر اجرایی جشنواره «سروناز» ضمن عذرخواهی از به تعویق افتادن این رویداد که قرار بود در آذرماه برگزار شود، این تأخیر را ناخواسته خواند وهمزمانی با هجدهمین نمایشگاه کتاب شیراز را عمده‌ترین دلیل تعویق جشنواره «سروناز» عنوان کرد.

رقابت ۸۲ فیلم در شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای

بر این اساس، ۴۵ فیلم کوتاه داستانی، ۲۰ فیلم مستند، ۸ فیلم پویانمایی و ۹ فیلم تجربی دراین دوره از جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان به رقابت خواهند پرداخت؛ ضمن این‌که ۱۳ فیلم نیز به بخش رقابتی سینما و ادبیات راه یافته‌اند و همچنین اسامی ۳۴ عکس و ۴ «مجموعه عکس» راه‌یافته به شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «سروناز» اعلام شد.

توکل در پایان با ستودن تلاش صابرسهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، بهروزمرامی معاون امورهنری و سینمایی و غلامرضا یوسفی، معاون اداری-مالی این اداره‌کل که برای برگزاری این رویداد مهم سینمایی تلاش و پیگیری فراوانی انجام دادند، ابراز امیدواری کرد که شیراز، میزبانی شایسته‌ای را برای هنرمندان و مهمانان شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «سروناز» رقم بزند.

مهر

نظرات بینندگان