کد خبر: ۱۳۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۲ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۸

۳۳ درصد افزایش بودجه شهرداری برای سال آینده

حیدر اسکندرپور ،شهرداری شیرازگفت: بودجه سال آینده به ۳۳ درصد افزایش یافته و لایحه بودجه سال ۹۹با اعتبار ۴هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در ‌بخش هزینه و درامد ارایه شده است.
حیدر اسکندپور در یکصد و بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با ارائه لایحه شهرداری به شورا در این مورد افزود: این بودجه بر اساس شش محور اصلی پایه گذاری شده که دسترسی به زیرساخت ها ،توسعه متوازن مناطق شهر ، عبور و مرور آسان و توسعه شبکه حمل و نقل شهری، صیانت و توسعه باغات و توسعه فضای سبز، حفاظت از بافت تاریخی شهر ، کاهش  و رفع آلودگی هوا و محیط زیست از محورهای اصلی لایحه بودجه سال آینده شهرداری شیراز است که متناسب با برنامه پنج ساله سوم  تعیین شده است.
وی گفت: در لایحه بودجه سال آینده شهرداری یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان  مربوط به هزینه های جاری معادل ۳۰درصد  و ۳ هزار میلیارد تومان  معادل ۷۰ درصد مربوط به بودجه عمرانی است.
اسکندرپور به منابع درآمدی در لایحه بودجه اشاره کردو گفت:  ۱۵۰۰میلیارد تومان معادل ۳۵ درصد در حوزه درآمدهای ساختمانی، ۶۲۰ میلیارد تومان معادل ۱۴ درصد در زمینه  درآمدهای پایدار بوده  که سهم درامدهای پایدار افزایش یافته است،  وام معادل ۹ درصد ، سهم اوراق مشارکت با  ۳۰۰ میلیارد تومان معادل  ۷ درصد بوده  که به طور کلی افزایش ۳۳ درصد بودجه سال آینده شهرداری نسبت به سال جاری را نشان می‌دهد.
شهردار شیراز بیان کرد: در لایحه بودجه سال آینده این سازمان، ۱۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه حمل و نقل،۴۵۰ میلیارد تومان در حوزه  محیط زیست، ۱۹۵ میلیارد تومان در حوزه گردشگری، فرهنگی و اجتماعی،  ۹۴۹ میلیارد تومان اقتصاد و مالی،     ۸۶ میلیارد تومان خدمات مدیریت و ۱۲۰ میلیارد تومان نیز برای حوزه معماری و شهرسازی در نظر گرفته شده است.
وی افزود:بیش از هزار میلیارد تومان در حوزه پسماند، ۲۲۰میلیارد تومان برای حفط و توسعه فضای سبز، ۱۵۰میلیارد تومان جهت ایمنی و آتش نشانی ۹۱میلیارد تومان، و‌سوبسیدهای در بخش حمل و نقل ریلی و‌اتوبوس ها حدود ۱۶۹میلیارد تومان ،نگهداری تاسیسات و‌ابنیه حدود ۱۵۰میلیارد تومان است .
اسکندر پور افزود:این هزینه ها موجب می شود که به ناچار به افزایش عوارض روی آوریم.
وی تاکید کرد:باید به طور جدی شهر فروشی را از شهرداری حدف و از ایجاد رانت  و فساد جلوگیری کنیم. از این رو باید به سمت در آمدهای پایدار حرکت کرد.
نظرات بینندگان