کد خبر: ۱۳۵۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

شیراز میزبان نخستین سمپوزیوم تازه‌های پیوند قلب کشور

نخستین سمپوزیوم ملی تازه‌های پیوند قلب کشور، به میزبانی بیمارستان پیوند اعضای شیراز با حضور استادان برجسته قلب و جراحان برگزار شد.
  بیمارستان پیوند اعضای شیراز که به تازگی جشن ۱۰ هزارمین پیوند را به‌ عنوان یک افتخار ملی برگزار کرده بود، این بار متولی همایش بزرگی در زمینهٔ تازه‌های پیوند قلب شد؛ تا گام بلندی در مسیر ارتقای جراحی و پیوند قلب برداشته و نویدبخش نتایج بزرگی برای جامعه‌ هدف این امر باشد.

در ابتدای این جلسه، سید علی ملک حسینی، پدر پیوند کبد ایران، با بیان گوشه‌هایی از تاریخچه پیوند در جهان، به تجربیات و مشکلاتی که در این مسیر وجود داشته، اشاره کرد و جایگاه امروز پیوند در ایران را حاصل تلاش‌های مستمر و شبانه‌روزی همه استادان دلسوز و فعال دانست.

او ادامه داد: اگرچه امروز مسیر، بسیار هموارتر از گذشته است، اما تلاش‌ها می‌بایست دوچندان شده و همه عزم خود را در پیشبرد اهداف متعالی جزم کنند.

ملک حسینی، اخلاق پزشکی و افتادگی را زیربنای همه‌پیشرفت‌ها دانسته و بر خدمت به مردم در مسیر رضایت خداوند تأکید ورزید.

مسعود شفیعی قائم‌مقام مرکز و رئیس بخش قلب بیمارستان پیوند، برگزاری اولین سمپوزیوم تازه‌های پیوند قلب را فرصتی بزرگ برای به اشتراک‌گذاری تکنیک‌ها و تازه‌های علمی اساتید دانست و ابراز امیدواری نمود با تداوم این هم‌اندیشی‌ها شاهد نتایج ارزنده و ملموس درزمینهٔ پیوند قلب باشیم.

در طی مراسم از استاد سنجریان که اولین پیوند قلب کشور با دستان توانمند ایشان انجام شده، تقدیر به عمل آمد.

عبدی متخصص قلب و اینترونشنیست و دبیر علمی سمپوزیوم نیز تعامل استادان و محتوای علمی بالای جلسه را از نقاط قوت و دستاوردی بزرگ در مسیر پیشرفت دانسته و اظهار داشت: امروزه بادانش نوین و تجهیزات مدرن و پیشرفته فرایند پیوند قلب تسهیل شده است و قطعاً با امتداد این‌گونه هم‌اندیشی‌ها شاهد پیشرفت‌های بزرگ‌تری خواهیم بود.

او ابراز امیدواری کرد که شیراز به‌ عنوان یک برند مطرح درزمینهٔ پیوند قلب بیش‌ازپیش بتواند خدمت‌رسانی درمان‌های نوین قلب به هموطنان  باشد.

ضمیریان، از دیگر اعضای دبیران علمی جلسه نیز در سخنانی کوتاه با اشاره به شرایط خاص و متفاوت پیوند قلب نسبت به سایر اعضا، برگزاری اولین سمپوزیوم تازه‌های قلب را بعد از رسیدن به تعداد مناسب پیوند قلب در کشور، یک موفقیت بزرگ نامید و حضور اساتید برجسته در این زمینه را فرصتی مناسب برای تداوم و سرعت بخشیدن به پیشرفت‌های کمّی و کیفی پیوند قلب دانست.

نظرات بینندگان