کد خبر: ۱۳۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
رئیس دانشگاه شیراز خبر داد:

ارتقای رتبه دانشگاه شیراز در رده بندی ها ملی و بین المللی/ کیفی سازی فعالیت‌های پژوهشی با رویکرد ایجاد انگیزه در دانشگاه شیراز

نادگران گفت: دانشگاه شیراز رتبه چهارم در حوزه پژوهشی دانشگاه شیراز به لحاظ رتبه بندی دانشگاه‌های کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش شیرازه، حمید نادگران رئیس دانشگاه شیراز در جمع خبرنگاران، از اخذ رتبه های برتر و ارتقای رتبه های کیفی و کمی این دانشگاه در سطح ملی و بین المللی خبر داد و گفت: رتبه چهارم در حوزه پژوهشی در رتبه بندی دانشگاه‌های کشور، در رتبه جهانی دانشگاه‌ها در سال ٢٠١٩ در بین ٤٠٠ تا ٥٠٠ دانشگاه برتر دنیا، و رتبه ۴۲ دانشگاه شیراز در رتبه بندی جمع آوری ISC در آسیا و خاورمیانه از افتخارات یک سال گذشته دانشگاه شیراز است.

وی با بیان اینکه دانشگاه شیراز کماکان مسیر توسعه و پیشرفت را دنبال می‌کند و امید است با رفع مضایق مختلف، این مسیر با سرعت بیشتری طی شود، کیفی سازی فعالیت‌های پژوهشی با رویکرد ایجاد انگیزه در اساتید و دانشجویان تحصبلات تکمیلی ذکر و تصریح کرد: برآورد ما برای ایجاد انگیزه در ابتدا کمتر از این بود که امروز اساتید و دانشجویان در حال انحام تحقیقات و انتشارات علمی خود هستند.

به گفته رئیس دانشگاه شیراز، تداوم فعالیت ٢١ نفر از فارغ‌التحصبلان دوره دکترا به مدت یکسال در دانشگاه برای استمرار تحقیقات خود به عنوان دستیاران پژوهشی از جمله کار شاخص انجام شده در حوزه پژوهش اعلام کرد و افزود: نحوه بکارگیری این فارغ‌التحصیلان، شاخص‌های خاص خود را داشته و امید است این مهم در سال آینده با تعداد بیشتری ادامه یاید.

نادگران انعقاد تفامه نامه‌هایی با صندوق‌های مختلف در کشور که تحت پوشش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اداره می‌شوند را از دیگر اقدامات حوزه پژوهشی ذکر کرد و گفت: با مبادله این تفاهم نامه‌ها مقرر شده که ٥٠ نفر از فارغ‌التحصیلان دوره دکترا را در یک تا دو سال آینده به عموان دستیاران پژوهشی بکار بگیریم.

کیفی سازی فعالیت‌های پژوهشی با رویکرد ایجاد انگیزه در اساتید و دانشجویان تحصبلات تکمیلی، از دیگر فعالیت های حوزه پژوهش دانشگاه شیراز است که رئیس این دانشگاه با اشاره به آن، گفت: تداوم ارتباط دانشگاه با مجامع بیرون از دانشگاه در قالب قراردادها، از دیگر اقدامات شاخص حوزه فوق در دانشگاه شیراز است که دستگاه‌های اجرایی فارس در این باره کمک‌های حمایتی زیادی به دانشگاه داشته‌اند.

وی به ارتباط خوب دانشگاه شیراز با پارک علم و فناوری فارس هم اشاره کرد و گفت: کارگاه‌های تجهیزاتی دانشگاه را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری قرار داده‌ایم تا دانشجویان با محیط کسب و کار و نوآوری نیز آشنا شوند.

رئیس دانشگاه شیراز با تأکید بر اینکه ٨٠ درصد از تفاهم نامه‌های جدید پژوهشی که با اساتید و دانشگاه‌های کشورهای خارجی منعقد شده و عمده آنها اروپایی است نیز اجرایی شده است، تصریح کرد: در جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه شیراز برای طی دوران تحصیلی به ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی هم عملکرد ما نسبت به دو سال گذشته سه برابر شده است.

نادگران با تأکید بر اینکه از استانداردهای آموزشی و پژوهشی خود در دانشگه شیراز کوتاه نمی‌آییم، لذا دانشجویان خارجی که مطابق با این استانداردها باشند، پذیرش می‌شوند افزود: در حال حاضر صدور روادید برای ٦٤ دانشجوی خارجی را دنبال می‌کنیم و تمدید روادید ٦٦ دانشجو، صدور مجوز اقامت تحصیلی ٥٢ دانشجو و تمدید اقامت تحصیلی ١٧٠ دانشجوی خارجی را دنبال می‌کنیم که تاکنون برای ٤٦ دانشجوی خارجی فارغ‌التحصیل شده، مدرک صادر شده است.

وی با اعلام اینکه ٩٧ فقره قرارداد، تعداد طرح‌های پژوهشی استانی است که دانشگاه شیراز مجری آنهاست، اظهار داشت: دو دانشگاه شیراز و صنعتی شریف در سطح کشور به لحاظ شاخص های بین الملی به ویژه در بخش صنعت، امتیاز بالای ٥٥ را به خود اختصاص داده اند نشان از تقویت و عملیاتی شدن ارتباط دانشگاه با صنعت شده است.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان