کد خبر: ۱۳۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۵ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
نقاط قوت فارس در طرح پزشک خانوده کدام است؟

مشاور وزیر بهداشت: تسهیل در روند خدمات رسانی به مردم در ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی



محمد آسایی اردکانی به مزیت های پزشک خانواده برای بیماران اشاره کرد و گفت : حداقل در ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور درخصوص تسهیل در روند خدمات رسانی به مردم اجرا یی می شود.
به گزارش شیرازه، محمد آسایی اردکانی در بازدید دو روزه از استان  فارس با تاکید بر گسترش برنامه پزشک خانواده در استان های کشور گفت: در تلاش هستیم تا از یافته های این سفر برای گسترش اجرای برنامه پزشک خانواده در کشور استفاده شود.
وی به فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مردم تاکید کرد و گفت :
 توجه به دو موضوع مهم «اقتصاد و بهداشت در جامعه» پیرامون چگونگی شیوه خدمات رسانی در این برنامه از سوی وزارت بهداشت ضروری است.
اردکانی آموزش نیروی انسانی و نظارت بر اجرای برنامه پزشک خانواده  استان فارس را از جمله نکات مثبت دانست و افزود : نظارت و اجرای صحیح بهداشت مدارس، تغذیه، بهداشت دهان و دندان ، مشاوران سلامت روان و تغذیه، مدیریت مناسب سلامت منطقه، رضایت مندی خدمات گیرندگان فنی سلامت در شیراز و استفاده از افراد باتجربه برای پوشش خدمات رسانی به مردم از دیگر نقاط قوت این استان است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز پیشبرد اهداف این برنامه را موثر ارزیابی کردو گفت: بازبینی و امکان اجرای برنامه بر اساس شرایط موجود مناسب بوده و استان فارس همچنان به عنوان ادامه دهنده مسیر پزشک خانواده در کشور است.
 مهرزاد لطفی به میزان رضایتمندی مردم از اجرای برنامه پزشک خانواده اشاره کرد و افزود: برنامه پزشک خانواده از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و در بسیاری از موارد راه نجات مجموعه های بهداشت و درمان قلمدادمی شود.
به باور برخی کارشناسان بهتر است که پزشک خانواده علاوه بر درمان و نسخه بیماران ،برای توسعه این طرح آن ها را برای پیشگیری از بیماری راهنمایی کند و در جهت سلامت بیماران کوشا باشد.


نظرات بینندگان