کد خبر: ۱۳۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸

ورود و خروج پرندگان و حیوانات به فارس ممنوع شد/ ماسک برای افراد سالم ضرورتی ندارد

دکتر محمد رحیم کدیور پزشک فوق تخصص عفونی کودکان با تاکید بر خودداری از رفت و آمد در محیط های شلوغ گفت: بهتر است که افراد برای کاهش خطر ویروس کرونا مگر در موارد ضروری مانند مراجعه به پزشک در منزل بمانند.افراد سالم نیز از شرکت در تجمعات مانند میهمانی‌ها، تولدها یا حضور در اماکن غیر ضروری خودداری کنند.
ورود و خروج پرندگان و حیوانات به فارس ممنوع شد/ ماسک برای افراد سالم ضرورتی نداردبه گزارش شیرازه، این پزشک فوق تخصص بیمارستان شهید دستغیب شیراز روز سه شنبه با اشاره به پیشگیری از انتشار ویروس کرونا جدید افزود: نشانه های این بیماری ممکن است از فردی که هیچ گونه علائمی ندارد تا علائم سرماخوردگی ملایم و یا نشانه های بسیار شدید تنفسی مانند پنومونی (عفونت ریه) و حتی مرگ در افراد بروز کند.وی به افرادی که بیشتر در خطر این بیماری هستند اشاره کردو گفت: افراد مسن و بیماران آسم، و دیابت بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند.
دکتر کدیور راه های پیشگیری از ابتلا و گسترش بیماری کرونا را بیان کردو افزود: بهترین راه پیشگیری، رعایت بهداشت فردی بوده چرا که این بیماری در اثر ویروسی که در ترشحات تنفسی فرد آلوده است، انتشار می یابد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با تاکید بر شست و شوی اصولی تمامی سطوح و دست ها با آب و صابون گفت:ضروری است که در زمان عطسه و سرفه با دستمال کاغذی دهان و بینی خود را به طور کامل بپوشانیم و آن را در سطل زباله در دار بیندازیم.
وی بیان کرد: زدن ماسک برای افراد سالم ضرورتی ندارد، اما افراد بیمار باید از آن استفاده کنند تا از انتقال ترشحات دهانی به دیگران پیشگیری شود.
کدیور افزود: هرچند ماسک معمولی جلوی عبور ویروس را نمی گیرد، اما به عنوان مانعی برای عبور ترشحات تنفسی است.البته ماسک فیلتردار N۹۵هم تنها برای افراد خاص در بیمارستان ها و در بخش های بستری استفاده می شود.

ممنوعیت نقل و انتقال پرندگان و حیوانات
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان فارس نیز گفت: با هدف پیشگیری از شیوع کرونا، نقل و انتقال دام و حیوانات همراه مسافر از طریق پروازهای خارجی به استان فارس ممنوع است. منصور بستانیان با اشاره به هماهنگی لازم میان اداره‌کل دامپزشکی فارس و مدیریت فرودگاه‌های استان افزود: برخی مسافران ،پرنده، گربه و سگ حمل می‌کنند که با توجه به احتمال ناقل بودن آن ها، ورودشان و خروجشان ممنوع است.

برچسب ها: شیوع ، کرونا ، فارس
نظرات بینندگان