کد خبر: ۱۳۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۳ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۹

در ارتباط ویدئوکنفرانسی استاندار فارس با رئیس جمهور چه گذشت؟

استاندار فارس در ارتباط ویدئو کنفرانسی با رئیس جمهور از وضعیت ویروس کرونا در این استان و همچنین اقدامات انجام شده برای مقابله با شیوع این ویروس و درمان بیماران گزارش داد.
به گزارش شیرازه، عنایت الله رحیمی با بیان اینکه روند بیماری در این استان با شیب ملایم  رو به کاهش است در پاسخ به سوال رئیس جمهور در مورد وضعیت تخت‌های بستری و آی‌سی‌یو در استان فارس گفت: تا امروز 30 درصد تخت‌های بیمارستانی در اختیار بیماران کرونایی بوده است.

دکتر روحانی در گفتگو با استاندار فارس از وضعیت مسافران نوروزی  این استان و همکاری مردم با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی سوال کرد که وی در پاسخ گفت: امسال ما با همکاری خوب مردم شاهد کاهش 80 درصدی  مسافرت به این استان بودیم.

استاندار فارس خاطر نشان کرد: وضعیت سفر به این استان به گونه‌ای بوده که ما حتی یک نفر نیز در مراکز اقامتی پذیرش نداشتیم و این نشان‌دهنده همکاری خوب مردم با درخواست برای در خانه ماندن و سفر نکردن بوده است.

رحیمی در پاسخ به سوال رئیس جمهور در خصوص وضعیت تأمین مواد غذایی مورد نیاز مردم تأکید کرد که خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده، هیچ مشکلی در این زمینه در استان وجود ندارد و انبار کالاهای ضروری و مورد نیاز مردم ذخیره کافی دارد.

دکتر روحانی همچنین در مورد جاری شدن  سیل اخیر در استان فارس نیز از استاندار این استان سوال کرد که استاندار با ارایه گزارشی، خاطرنشان کرد: متأسفانه بر اثر وقوع سیل اخیر در استان 7 نفر جان خود را از دست دادند که این افراد یک روز قبل از بارندگی برغم هشدارها کوهنوردی  کرده و بر اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل  در داخل دره دچار مشکل شده و جان خود را از دست دادند.

به گفته استاندار فارس، بر اثر این سیل  612 میلیارد تومان به بخش کشاورزی و زیربنایی استان زیان وارد شده است.

رحیمی همچنین هجوم ملخ‌ها به مزارع و اراضی استان را یکی دیگر از مشکلات این استان برشمرد  و گفت  این آفت 207 هزار هکتار از اراضی استان را تحت تأثیر قرار داده است.

رئیس جمهور گفت: امروز در جلسه دولت تصویب و به وزارت کشور ابلاغ کردیم که کسب و کارهای مربوط به دفع آفات شامل تهیه و توزیع سموم به فعالیت خود در این شرایط و اجرای طرح فاصله‌گذاری ادامه دهند و فعال باشند تا کشاورزان در این زمینه برای تولید محصولات خود با مشکلی مواجه نشوند.

رئیس جمهور تأکید کرد: امکانات مورد نیاز و اعتبارات لازم برای مقابله با سیل و همچنین مبارزه با آفات و ملخ در استان تأمین خواهد شد.

نظرات بینندگان