کد خبر: ۱۳۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
استاندار فارس در دیدار با معلمان برتر استان:

در انتخاب معلم نمونه معیارهای جامعه نیز مد نظر باشد/ انتقال فرهنگ به نسل های آینده از رسالت های مهم معلمان است

استاندار فارس عنوان کرد: بی تردید جایگاه رفیع معلم و اثرگذاری بی بدیل او در ساختن آینده و سرنوشت کشور تحت الشعاع چنین مشکلاتی قرار نمی گیرد.
 
به گزارش شیرازه،  رئیس شورای آموزش و پرورش استان فارس در دیدار با تعدادی از معلمان نمونه و برتر استان فارس، با اشاره به اینکه بی شک شاخص ها و فرایند هایی برای انتخاب معلمان نمونه در نظر گرفته شده است، جایگاه همه تلاشگران عرصه علم آموزی را برتر و نمونه توصیف کرد و در ادامه یادآور شد: علاوه بر شاخص های کمی و کیفی که آموزش وپرورش برای انتخاب معلمان نمونه در نظر می گیرد باید دیدگاه های جامعه را نیز مورد توجه قرار دهیم و بررسی کنیم که شاخص های تعیین شده چه میزان مورد پذیرش مردم است.
 
وی افزود: به اعتقاد من جایگاه معلمان فراتر از مصداق ها در دیدگاه مردم ایران بر اساس خدمات ارزنده ای که این قشر تلاشگر ارائه می دهند و همچنین بر مبنای آموزه های دین مبین اسلام، جایگاهی رفیع است.
 
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به  شاخص های کلی یک معلم برتر و وارسته ، دلسوزی  و تلاش مضاعف برای آموختن به دانش آموزان ، سعه صدر و تحمل بالا در ارتباط با دانش آموزان و همکاران ، رفعت و مهربانی در برخورد با دانش آموزان و هم در ارتباط با جامعه به عنوان الگوی رفتاری، تعهد، تخصص، خستگی ناپذیری، کوشا بودن در چارچوب وظایف و نقش هایی که برای یک معلم در نظر گرفته شده است را از جمله مولفه ها و شاخص هایی برشمرد که بی تردید افکار عمومی از یک معلم برتر انتظار دارد.
 
دکتر رحیمی در ادامه توجه به فرهنگ و انتقال آن به دانش آموزان و نسل های آینده کشور را یکی دیگر از رسالت های مهم  معلمان برشمرد و بر اهمیت آن تاکید کرد.
 
 رئیس شورای آموزش و پرورش استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات و مطالبات صنفی معلمان اشاره کرد و با بیان اینکه در دولت های مختلف تلاش شده است از این مشکلات کاسته شود ، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در راستای رفع مشکلات معلمان گام های متعدد و در خور توجهی برداشته است هر چند معتقدیم تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله زیادی وجود دارد که نیازمند تلاش و پیگیری بیشتر است.
 
وی ادامه داد: البته به خوبی روشن است که معلمان به عنوان یکی از اقشار فرهیخته جامعه با محدودیت ها و مقدورات به خوبی آشنا هستند.
 
استاندار فارس با تاکید بر اینکه باید مطالبات معلمان بر اساس مقدورات موجود به بهترین نحو ممکن پاسخ داده شود، عنوان کرد: بی تردید جایگاه رفیع معلم و اثرگذاری بی بدیل او در ساختن آینده و سرنوشت کشور تحت الشعاع چنین مشکلاتی قرار نمی گیرد.
 
دکتر رحیمی در پایان ضمن تقدیر از تلاش و صداقت معلمان در راه پرورش نسل های آینده این مرز و بوم تاکید کرد: همه معلمین ما جایگاهی برتر و نمونه دارند و در برابر مسائل  مختلف جامعه مسئولیت پذیر هستند.


نظرات بینندگان