کد خبر: ۱۳۸۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۳ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

برای سربلندی، توسعه و بهروزی شیراز و شیرازی ها تلاش کنیم

آیین افتتاحیه هفته نکوداشت شیراز با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس، مسئولین استانی و مدیران شهری در مسجد وکیل برگزار شد.
به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس در آیین افتتاحیه هفته نکوداشت شیراز گفت: در حال و هوای ماه مبارک رمضان و در دهمین روزی که با احترام به بانوی بزرگ جهان اسلام حضرت خدیجه کبیری این روز نامدار بوده است، روز شیراز را گرامی می داریم.

وی با اظهار اینکه خداوند متعال در قرآن کریم برخی از شهرها را طیب و پاک معرفی می کند افزود: شیراز از شهرهایی است که اگر اسم آن در ذهن انسان ها نمایان شود، یاد پاکی ها، ادب، علم و فرزانگی در افکار ها تجلی خواهد یافت.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه برای تفکر و گرامی داشت شیراز لازم است در راستای سربلندی، توسعه و بهروزی شیراز و شیرازی ها تلاش کنیم گفت: امروز، روز شیراز ۱۸ ساله شده است و باید تلاش کنیم به ماهیت و چیستی این شهر آنچنان که شیرازی ها در آرمان خودشان در نظر دارند بپردازیم.

وی تصریح کرد: شیراز شهر شعر و شاعران بزرگ است و با تفأل در شعر شاعرانی چون شهریار که در مورد شیراز شعر سروده اند، می توان به آشنایی با ماهیت این شهر از نگاه دیگران نزدیک شد و رهبر انقلاب نیز شیراز را مشهور تر از آن می دانند که نیاز به معرفی داشته باشد. ایشان از شیراز به عنوان دیار علم، هنر، فرزانگی و فن آوری و تحقیق یاد کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: مسلماً شیراز به عنوان سومین حرم اهل البیت(ع) و شهری که ماهیت آن مذهبی و مرکز همه هنر، ادب، عشق و صفا می باشد، باید جلوه گری کند و امیدواریم تا باز هم این شهر را بهتر بشناسیم و در آستانه ظهور امام زمان (عج) سربازان آن حضرت را تامین کند. باید شیراز را آنگونه که مورد خشنودی امام حاضرمان باشد بسازیم.

امام جمعه شیراز در پایان از همه مسئولان شورای اسلامی شهر شیراز، پژوهشکده شورای شهر، مدیران شهری شیراز و مسئولان استانی خواستار تلاش مضاعف در تبیین هویت و ماهیت شیراز سرافراز شد.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان